Skip to main content

Beyond Good and Evil 2 wciąż żyje. Gra ma nowego dyrektora kreatywnego

Funkcję objął weteran branży.

Beyond Good and Evil 2 to jedna z najdłużej powstających gier w historii branży. Pomimo najwyraźniej licznych trudności podczas produkcji, Ubisoft nie rezygnuje z planów wydania sequela kultowej produkcji action-adventure. Według najnowszych wieści zza kulis produkcji tytuł doczekał się nowego dyrektora kreatywnego, a został nim weteran branży Fawzi Mesmar.

Chciałbym z radością poinformować, że dołączyłem do zespołu Beyond Good and Evil 2 jako dyrektor kreatywny” - napisał kilka dni temu w mediach społecznościowych Mesmar. „Pracowałem z tymi ludźmi od lat, tworząc tę ambitną grę, i mogłem zobaczyć ich talent z pierwszej ręki. Będę kontynuował pracę tytanów kreatywności, którzy wspierali zespół przede mną i nie mogę się doczekać, aby zbudować prawdziwie unikalną grę ku uciesze graczy”.

Z ponad 20-letnim doświadczeniem jako wielokrotnie nagradzany twórca gier i dyrektor kreatywny, Mesmar odgrywał kluczową rolę w sukcesie ponad 20 gier. Wcześniej współpracował z zespołem Beyond Good and Evil 2 jako zastępca szefa działu redakcji. W swojej nowej roli będzie skupiał się na dalszym budowaniu wizji nakreślonej przez naszego zmarłego przyjaciela i współpracownika Elime’a Morela” - przekazał z kolei przedstawiciel Ubisoftu redakcji IGN.

Tak przedstawia się najświeższy zwiastun gry. Jednak według zakulisowych doniesień ta wersja produkcji wylądowała w koszu i prace rozpoczęto od nowaZobacz na YouTube

Fawzi Mesmar pracuje w Ubisofcie od trzech lat, ale jego wcześniejsze dokonania obejmują współpracę m.in. z Atlus USA, Gameloft, King oraz DICE. W przypadku szwedzkiego studia współtworzył m.in. gry Battlefield 5, Star Wars Battlefront 2 oraz Battlefield 2042. Udziela się także w organizacjach organizujących szkolenia dla początkujących deweloperów i wspierających niezależnych twórców.

Przypomnijmy, że Beyond Good and Evil 2 po raz pierwszy zapowiedziano jeszcze w 2008 roku, jednak od tego czasu premierę wielokrotnie przesuwano, a według zakulisowych doniesień cały projekt przynajmniej raz wylądował w koszu, wymuszając rozpoczęcie produkcji od nowa. Między innymi wersja gry przedstawiona w formie dema na targach E3 w 2018 roku ma być już całkowicie nieaktualna.

Zobacz także