Beyond Good & Evil - nadajnik, baza DomZ, Generał Kheck
Nadchodzi finał.
Po odnalezieniu i uruchomieniu Bieługi, Jade musi udać się na księżyc, aby wykonać ostatni reportaż i ujawnić prawdę o współpracy odziałów Alfa i DomZ wszystkim mieszkańcom Hyllis. Jest to ostatnia misja w Beyond Good & Evil.
Na tej stronie:
Nadajnik i baza DomZ
Gdy znajdziesz się już na księżycu, kieruj się do nadajnika. Wleć przez otwór (1), aby dostać się do bazy.
Wejdź na windę i poproś 2H o pomoc. Przeniesie cię do bazy DomZ. Przed sobą znajdziesz kolumnę emitującą żółty, laserowy promień, a po lewej od niej – lustro do zabrania.
Połóż lustro na podeście po prawej – wysunie się nowa kolumna.
Obróć teraz kolumnę emitującą promień w kierunku kolumny, która wysunęła się po wsadzeniu na nią lustra – zacznie odbijać promień.
Teraz obróć nowo powstałą kolumnę tak, aby promień przeszedł przez lustro nad schowkiem (2) w poprzednim pomieszczeniu. Znajdziesz tam kolejne lustro - weź je.
Przekieruj teraz promień kolumny ze schowka na lustra (3), które umożliwią ci przejście dalej. Przed sobą znajdziesz kolejną kolumnę (4) – połóż na niej lustro.
Obróć kolumnę tak, aby uderzał w kolumnę (5), która znajduje się w następnym pomieszczeniu.
Teraz musisz obrócić same kolumny. Możesz to zrobić, strzelając w skrzydła kolumn z wyrzutni żyrodysków. Po kilku próbach promień wreszcie przejdzie przez lustra.
Przejdź przez długie przejście. Znajdziesz tam uwięzionego Pey'ja. Aby się do niego dostać, musisz obrócić kolumny tak, aby światło przeszło przez każdą z nich – dzięki temu bariera zostanie obniżona. Gdy obniżysz ją raz, światło nie będzie już potrzebne. Gdy obniżysz już wszystkie, po obejrzeniu scenki wróć przez długie przejście do windy. Po scence wróć z Pey'jem i 2H do klasztoru. Znajdziesz tam wąskie przejście (6), przez które możesz się przedostać. Wejdź na niebieską windę.
Przed sobą znajdziesz trzyosobową windę, a po prawej – 2 strażników alfa koło skrzyń z kryształami. Po ich wyeliminowaniu zjedź windą w dół.
Znajdź wejście w budynku DomZ i wejdź do środka. Znajdziesz się w wielkiej krypcie. Musisz dostać się do zielonej windy, która zabierze cię na sam dół.
Wysłuchaj dialogu i zrób zdjęcie do swojego ostatniego reportażu, który ostatecznie pogrąży Oddziały Alfa. Wróć windą na górę.
Teraz musisz dostać się do nadajnika. Wróć do ciemnoniebieskiej windy i opuść wielką kryptę, cofnij się do 2H i Pey'ja – teraz możesz uruchomić windę, którą zjechałeś z nadajnika. Wróć do Bazy Domz i wjedź windą na górę – na jednym polu musisz stanąć sam. W przeciwnym wypadku winda się nie poruszy.
Teraz musisz przedostać się przez przepaść – strzel z wyrzutni w przycisk (7) po drugiej stronie, aby czarna skrzynia podjechała nad Bieługę.
Następnie wciśnij drugi przycisk (8) obok Bieługi, aby brązowa skrzynka podjechała pod ścianę. Wskocz na nią, wspinając się po ścianie i chwyć się jej.
Następnie poproś o pomoc 2H lub Pey'ja. Dzięki temu przesuniesz się do czarnej skrzynki. Zeskocz z brązowej skrzynki na Bieługę i traf z wyrzutni żyrodysków przycisk po drugiej stronie. Chwyć się szybko czarnej skrzynki – dzięki temu pokonasz przepaść.
Po drugiej stronie przekręć żółtą zębatkę (9), aby opuścić taśmociąg – dzięki temu Pey'j i 2H będą mogli do ciebie dołączyć.
Uruchom drzwi, stając postaciami na każdym z przycisków. W korytarzu pojawi się działko – biegnij zygzakiem i nie daj się trafić. Wejdź do kolejki, aby przejść dalej. Zeskanuj kod nadajnika i wyślij do Pani Gubernator. Po filmiku uciekaj do kolejki, a potem do bieługi.
Walka z Bossem - Generał Kehck
Teraz czeka cię walka ze statkiem Generała Kehcka. Przytrzymuj przycisk strzału i namierzaj jego wrażliwe części działem neutralizującym – staraj się unikać laserowych promieni. Co jakiś czas statek będzie strzelał żółtymi dronami. Jeśli posiadasz dużo przedmiotów naprawczych, walka nie powinna sprawić dużych problemów. Uważaj jednak, gdy statek stworzy barierę energetyczną pomiędzy dwoma odnóżami – poczekaj, aż się obróci, aby namierzyć jego słabe punkty. Leć w dół, aby uniknąć obrażeń.
Gdy statek się rozbije, wejdź na jego pokład - miniesz Odtwarzacz M-Dysków. Czeka cię także walka z trzema strażnikami oddziałów Alfa. Wjedź windą na górę, aby wyłączyć promień. Po scence zjedź na dół - wróć do poduszkowca i statku.
Leć prosto do windy uruchamianej przez trzy osoby, wskazanej na scence. Po drodze będziesz musiał zawalczyć ze statkami oddziałów alfa, lecz wkrótce flota Hillys przybędzie z odsieczą. Wyląduj Bieługą i zapisz grę. Wejdź na windę i zjedź na dół – po scence zacznie się ostatnia walka.
Następnie: Beyond Good & Evil - Kapłan DomZ, zakończenie
Spis treści: Beyond Good & Evil - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Beyond Good & Evil - znalezienie statku, podróż na księżyc, skarb w wulkanie