Beyond Good & Evil - początek, aparat i warsztat
Zaczynamy przygodę z Jade i Pey'jem.
Kiedy pierwsza scenka się zakończy, znajdziesz się w środku walki. Jest to wprowadzenie i nie jest ona przesadnie trudna – ok. 6 trafień za pomocą kija pozwoli na zniszczenie jednego z potworów. Gdy widzisz, że jeden ze stworów zamierza się na ciebie (1), uderz najpierw jego.
W pewnym momencie znajdziesz się pod ziemią, a Jade straci przytomność – z pomocą przyjdzie Ci Wujek Pey'j – będzie Ci towarzyszył w wielu późniejszych etapach w grze.
Tutaj walka jest już nieco trudniejsza – potwór ma do dyspozycji jeden atak – laserowy promień, który śledzi Jade. Aby go uniknąć, wystarczy iść w jednym kierunku, na tyle powoli, aby promień się wyczerpał.
Aby pozbyć się bariery chroniącej potwora, należy przytrzymać lewy przycisk myszy i go puścić, kiedy atak uda się już naładować. Wtedy możesz zadać mu obrażenia, wykonując regularne ataki. Walka nie potrwa długo. Dzięki niej zdobędziesz pierwszą perłę – drogocenny przedmiot, który pełni w grze rolę waluty.
Wejdź do windy, aby znaleźć się na powierzchni. Po scence znajdziesz się w pokoju – aparat (2) znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu, podejdź do niego, aby go wziąć.Możesz zrobić zdjęcie muszce, która znajdzie się przed tobą – jej nazwa to Adalia Octopunctata.
W lodówce znajdziesz kilka kawałków pizzy Starkos – w grze pełnią one rolę apteczek. Weź je – w pewnym momencie na pewno się przydadzą.
Wyjdź na zewnątrz. Twoim zadaniem jest teraz naprawić tarczę. Po prawej od wejścia znajdziesz kolejne zwierzątko (3), któremu możesz zrobić zdjęcie. Możesz także spróbować zrobić zdjęcie jednemu z voraksów (4). Wujek Pey'j też się nada. Gdy tego dokonasz, tarcza zostanie uruchomiona, a wszystkie voraxy przepędzone. Możesz zrobić zdjęcie jednej z przelatujących mew a także jednemu z dzieci, jeżeli spotkasz je na swojej drodze. W nocy przy drzewie pojawiają się także świetliki.
Możesz teraz także poszukać swojego psa. Poza zrobieniem mu zdjęcia, możesz się z nim chwilę pobawić, aby odebrać mu przedmiot - pudełko k-bup. To przedmiot leczący, który przywraca zdrowie do pełna. Tę minigrę można wykonać także później.
Podejdź teraz do obracającego się robota i idź za nim do doków. Znajdziesz Pey'ja naprawiającego odtwarzacz M-dysków oraz sam dysk koło robota. Weź go i włóż do odtwarzacza. Odtwarzacze M-dysków pełnią także funkcję zapisu gry, znajdują się w kluczowych miejscach.
Wyjdź przez drzwi, nad którymi znajduje się uszkodzony wentylator – trafisz do doków. Będziesz musiał przesunąć prądnicę, aby podłączyć zasilanie. Pey'j pomoże Ci, gdy tylko zobaczy, co próbujesz zrobić.
Teraz możesz wejść już na pokład poduszkowca. Zanim jednak do niego wsiądziesz, rozejrzyj się za rybkami, które pływają koło niego. Zrób im zdjęcie.
Teraz kieruj się na małą wyspę (5). W pewnym momencie mimo wszystko silnik poduszkowca ulegnie awarii. Po cutscence znajdziesz się w warsztacie mamuśki – prowadzonego przez nosorożców. Zrób zdjęcie jednemu z nich. W warsztacie będzie można kupować ulepszenia do poduszkowca, w zamian za perły, jakie znajdziemy podczas przechodzenia gry.
Po prawej stronie od wejścia, w drugim pomieszczeniu, znajduje się silnik – kosztuje dokładnie jedną perłę. Tyle, ile akurat masz. Pogadaj najpierw z nosorożcem w żółtym kombinezonie, a potem podejdź do podajnika po prawej stronie, aby go zakupić. Teraz możesz już wyjść na zewnątrz.
Pewne elementy, które przywracają zdrowie lub naprawiają poduszkowiec, można kupić w automatach. Warto korzystać z nich jak najczęściej.
Gdy opuścisz warsztat, zacznie się atak DomZ. Będziesz musiał walczyć z wężem, który zrzuca miny. Poruszaj się zawsze z maksymalną prędkością, aby uniknąć trafień i min, w przeciwnym wypadku łatwo zginiesz. Koniecznie zrób mu zdjęcie! Jest wart mnóstwo kredytów. Kiedy odpadną wszystkie człony, wygrasz walkę i zdobędziesz kolejną perłę.
Teraz musisz udać się na Czarną Wyspę – płyń w kierunku mostu z dwiema wieżami. Na swojej drodze znajdziesz ławicę błękitnych skorpionów. Możesz zrobić im zdjęcie. Prawdopodobnie nie uda Ci się to za pierwszym razem i będziesz musiał się trochę pokręcić, aby pokazały się ponownie.
Płyń teraz do miasta, aby znaleźć się w lokalizacji "Kanał Główny" a potem dalej na wprost, aby opuścić miasto. Potem skręć w prawo. Znajdziesz w ten sposób czarną wyspę.
Porozmawiaj z szoferem de Castellaca. Twoim celem będzie teraz wykonanie zdjęć dwóch Pterolimaksów. Kieruj się teraz do korytarza za szoferem.
Następnie: Beyond Good & Evil - zlecenie de Castellaca, Starożytna Kopalnia
Spis treści: Beyond Good & Evil - Poradnik, Solucja