Beyond Good & Evil - rzeźnia
Pomagamy Jade wykonać kolejny reportaż.
Aby wykonać kolejny reportaż, Jade będzie musiała dostać się na teren rzeźni, który został odcięty przez Oddziały Alfa. To najdłuższa misja w Beyond Good & Evil, a teren rzeźni to duża i skomplikowana lokalizacja, w której łatwo jest się zgubić.
Droga do rzeźni
Po zakończeniu poprzedniej misji, porozmawiaj z barmanem – dowiesz się, że przejście do rzeźni znajduje się w trzecim torze wyścigowym dla poduszkowców.
Aby dostać się do rzeźni, potrzebujesz zestawu skokowego. To kolejne wyposażenie, które trzeba kupić, by kontynuować fabułę. Dzięki niemu będziesz mógł skakać poduszkowcem i omijać laserowe bariery.
Gdy zorganizujesz już sobie zestaw skkokowy, możesz wrócić do tej solucji i kontynuować przygodę.
Wejście na teren Rzeźni
Rzeźnia znajdują się w południowej części mapy. To największy budynek w okolicy, który widać z bardzo daleka – wpłyń do groty (1). Znajdziesz się w pomieszczeniu przed wyścigami.
Wjedź na tor wyścigowy nr 3 i patrz na lewy mur. Znajdziesz tam otwór blokowany przez trzy lasery (2) – wjedź do niego, używając zestawu skokowego, aby ominąć lasery.
Czeka cię teraz widowiskowa przejażdżka – będziesz musiał unikać ataków pajęczego robota, cały czas poruszając się torem. W końcu dotrzesz do rzeźni.
Latająca maszyna zrzuca torpedy, których będziesz potrzebował, aby przejść dalej. Sprowokuj maszynę do zrzucenia jednej i płyń tunelem, aż napotkasz minę obronną (3). Podpłyń do niej tak, aby torpeda (4) w nią trafiła. Oczyściłeś drogę.
Przeskocz przez rurę i zadokuj przy nabrzeżu. Znajdziesz tam automat i czytnik do zapisu gry. U wejścia będziesz musiał stoczyć walkę ze stworami DomZ. Po walce rozsuń wrota.
Wróć do poduszkowca i płyń dalej. Będziesz musiał pokonać kilka obrotowych laserów. Uważaj przy wyjściu – wentylator po lewej popchnie cię prosto na pole minowe! Da się tego jednak uniknąć. Zniszcz miny i szybko popłyń na górę, skręć wlewo i wjedź przez drzwi między wentylatorami.
Znajdziesz się w wąskim przejściu blokowanym przez miny – zniszcz je wszystkie. Popchnij skrzynię na minę obronną aby ją zdetonować – nad sobą znajdziesz kolejną, aby zdetonować drugą.
Wyjdź na nabrzeże. Zwróć uwagę na przycisk (5) – możesz go trafić z wyrzutni żyrodysków, otworzysz w ten sposób wrota. Gdy przez nie przepłyniesz, zamkną się za tobą.
Przejdź pod ścianą – na górze będziesz musiał stoczyć walkę z latającym robotem.
Po drugiej stronie, za obrotowymi laserami znajdziesz odtwarzacz M-dysków do zapisu gry oraz przycisk, który otworzy wrota. Przejdź najpierw przez drzwi, gdzie znajdziesz mapę. Zrób jej zdjęcie. Następnie wróć i traf z wyrzutni przycisk otwierający wrota (6). Zeskocz jak najszybciej do poduszkowca i przepłyń przez wrota, nim te się zamkną.
Przepłyń przez wrota i skręć w prawo – znajdziesz tam rampę z kratą. Wyważ ją, otwierając sobie przejście na drugą stronę. Dzięki temu, nie będziesz musiał otwierać wrót, aby wrócić.
Wróć i popłyń dalej. Dotrzesz do fos wewnętrznych. Wysiądź przy miejscu na obrazku (7) – do lokalizacji pod oznaczeniem „nr 35” możesz dopłynąć poduszkowcem.
Północne skrzydło – pierwsze zdjęcie do raportu
Znajdziesz się teraz w północnym skrzydle. Po prawej od wejścia znajdziesz odtwarzacz M-dysków do zapisu gry. Po lewej znajdziesz szczelinę, przez którą możesz się przecisnąć – skręć w lewo. Znajdziesz się teraz na skraju przepaści. Po drugiej stronie znajduje się strażnik na platformie – strzel w przycisk (8), a platforma zabierze go wprost na bariery energetyczne. Wejdź na platformę, strzel w przycisk ponownie, aby przejść na drugą stronę – uważaj oczywiście na bariery energetyczne!
Wejdź przez drzwi. Znajdziesz na wprost siebie działko i kilku strażników. Musisz przekraść się pomiędzy nimi w dymie, w pozycji kucającej. Zwracaj dużą uwagę na ich zakres widzenia i w którą stronę się obracają.
Idąc dalej na wprost siebie znajdziesz windę, a na prawo lasery, które musisz ominąć. Klucz trójkątny do windy już masz, potrzebuje ona jednak zasilania do działania. Kopnij w skrzynkę, aby wyłączyć zasilanie na pewien czas. Następnie pokonaj lasery tak szybko jak to możliwe, wyjmij bezpiecznik i włóż go koło windy. Teraz możesz ją już uruchomić.
Na wyższym piętrze czeka cię walka z dwoma robotami strażniczymi – popchnij je na bariery energetyczne, aby je zniszczyć. W szafce znajdziesz kilka przedmiotów leczących.
Za małym przejściem na wprost od windy znajduje się pomieszczenie z taśmociągiem. Pilnuje go 2 strażników alfa oraz robot skanujący. Wyeliminuj strażników strzałem w butlę – prześledź uważnie ścieżkę robota i omiń go. Na końcu przejścia znajduje się PA-1 i dwie skrzynie z kryształami. To wszystko w tym pomieszczeniu.
Wróć teraz do pomieszczenia z windą i przejdź przez kolejną zniszczoną barierę. Znajdziesz zaminowaną ścieżkę – usuń je za pomocą strzałów z wyrzutni i przejdź dalej.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z aż czterema strażnikami alfa i działkiem. Jedyną opcją jest przekradnięcie się. Przejdź za pierwszym strażnikiem, gdy tylko drugi poruszający się spojrzy w drugą stronę.
Trafisz do wąskiego przejścia z laserami – po lewej znajdziesz odtwarzacz M-dysków do zapisu gry. Odsuń skrzynkę od ściany, aby móc dostać się do następnego pomieszczenia – znajdziesz w nim parę min (zniszcz je za pomocą wyrzutni) oraz bezpiecznik pod napięciem.
Cofnij się do pomieszczenia, w którym już byłeś i kopnij w skrzynkę koło taśmociągu – wróć najszybciej jak możesz i wyjmij bezpiecznik. Skieruj się do windy na trójkątny klucz.
Zjedź windą na dół – wyeliminuj strażnika strzałem w butlę, kiedy będzie odwrócony i oczyść drogę z min za pomocą wyrzutni. Znajdziesz tam mnóstwo pojemników z kryształami, dopalacz oraz kolejny PA-1.
Przejdź teraz przejściem na wprost – dotrzesz do strażnika, który nie będzie miał na sobie butli z tlenem. Musisz trafić w dłoń na platformie, dzięki czemu strażnik wjedzie prosto na barierę energetyczną. Pozbędziesz się dzięki temu kolejnego zagrożenia.
Użyj teraz platformy i przejdź dalej. Drogę zablokuje ci trzech strażników. Można wyeliminować ich wszystkich strzałem w butlę, gdy będą próbowali sobie pomagać.
Połóż bezpiecznik, aby uruchomić drzwi – znajdziesz się ponownie w pomieszczeniu, w którym rozdzieliłeś się z 2H. Jade stwierdzi, że niestety nie udało znaleźć się nic do reportażu. Zapisz grę i przejdź przez przejście z laserami wymagające kwadratowego klucza.
Znajdziesz się w holu centralnym – jest tam trzech strażników alfa. To rzadka okazja, aby powalczyć z nimi bezpośrednio. Pamiętaj o używaniu umiejętności 2H. Kiedy walka się zakończy wyjdź na lewą rampę i zrób zdjęcie czarnym skrzyniom (9). Będzie to pierwsze zdjęcie do raportu. To wszystko do zrobienia w tym pomieszczeniu. Możesz już opuścić północne skrzydło i wrócić do poduszkowca.
Wschodnie skrzydło - Drugie zdjęcie do raportu
Płyń teraz do wąskiego ujścia na mapie. Gdy tam dotrzesz znajdziesz przejście blokowane przez miny obronne. Użyj latającego robota z wyrzutnią torped, aby się ich pozbyć. Zniszcz odnawiające się miny za pomocą działa neutralizującego i przepłyń tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Zadokuj przy automacie. Po opcjonalnym zakupieniu przedmiotów leczących idź dalej – znajdziesz się we wschodnim skrzydle.
Drogę zablokuje Ci krata, a zaraz za nią znajduje się strażnik. Poproś o pomoc 2H, który rozwiąże oba problemy za jednym zamachem.
Kopiąc w skrzynkę, wyłączysz barierę energetyczną i dojdziesz do odtwarzacza M-Dysków. Ale uwaga – po zapisie gry bariera włączy się ponownie i będziesz musiał prosić o pomoc 2H, aby ją pokonać.
Zniszcz kratkę, aby przedostać się dalej. Wyeliminuj strażnika strzałem w butlę, aby dostać się do przycisku i otworzyć drzwi.
Idź dalej, aż znajdziesz się w pomieszczeniu z trzema strażnikami i działkiem. Przekradając się za skrzynkami, możliwa jest eliminacja każdego z nich.
Przejdź teraz przejściem i skręć w lewo – napotkasz windę. Wejdź na nią. Drogę zablokuje Ci dwóch strażników. W głębi pomieszczenia znajduje się trzeci, który przybiegnie im na pomoc – można go wyeliminować, idąc prosto drogą ze skrzynkami z kryształami. W pomieszczeniu znajduje się kolejny odtwarzacz M-dysków.
Idź na wprost od zejścia z niebieskiej windy – znajdziesz tam kolejną, działającą na trójkątny klucz. Wepchnij na nią skrzynkę (10) i zjedź na dół. Kopnij w skrzynkę elektryczną, wyjmij bezpiecznik i wejdź na górę po drewnianej skrzynce.
Idź teraz prosto przed siebie – znajdziesz gniazdo dla bezpiecznika. Włóż zdobyty bezpiecznik. Możesz teraz otworzyć małe drzwi.
Znajdziesz się teraz w pomieszczeniu z dwoma taśmociągami. Chwyć się skrzyni. Kiedy znajdzie się nad taśmociągiem, możesz się jej puścić. Przejdź wąskim tunelem – znajdziesz szafkę z dwoma dopalaczami – PA-1.Wróć teraz przez wąski tunel i zdezaktywuj czerwone lasery trójkątnym kluczem.
Po chwili spotkasz 2H. Zniszcz wszystkie miny na drodze, aby przejść dalej. Czeka cię dość długa i trudna walka z płaszczkami. Proś o pomoc 2H i używaj ładowanego ataku.
Poproś teraz 2H o pomoc w wyłączeniu skrzynki, wejdź na górę i skręć w prawo – znajdziesz tam pomieszczenie z trzema strażnikami. Nie walcz z nimi – dużo prościej jest się przekraść.
Trafisz do holu centralnego – przed sobą znajdziesz odtwarzacz M-dysków. Po drodze będziesz musiał otworzyć czerwone lasery za pomocą trójkątnego klucza i wyeliminować dwóch strażników.
W końcu dojdziesz do końca pomostu – znajdziesz tam wyłączony bezpiecznik, pilnowany przez dwóch strażników. Strzel w butlę jednego z nich, a potem w drugiego, kiedy przyjdzie mu na pomoc. Po ich eliminacji zabierz bezpiecznik i zrób zdjęcie stworom DomZ (11) po drugiej stronie – będzie to twoje drugie zdjęcie do raportu.
Włóż bezpiecznik na miejsce i otwórz drzwiczki. Użyj kluczy i wejdź na platformę. Zabierze cię z powrotem do 2H. Warto zapisać grę ponownie w czytniku za barierą. Teraz możesz już opuścić wschodnie skrzydło i wrócić do poduszkowca.
Wejście do kolejki – trzecie zdjęcie do raportu
Opuść teraz wąskie przejście, ponownie niszcząc miny. Wróć do miejsca z obrotowymi laserami, tam, gdzie musiałeś otworzyć wielką bramę, aby przepłynąć poduszkowcem. Wejdź na bramę (12) i poproś 2H o pomoc.
Idź w lewo aż dojdziesz do okrągłego wejścia – wskocz w nie. Znajdziesz się w wejściu do kolejki.
Wepchnij robota strażniczego na barierę elektryczną.
Idź przed siebie, aż wrócisz do 2H. Przepchnij z nim skrzynię i wróć do pomieszczenia ze zniszczoną już barierą energetyczną. Poproś 2H o zniszczenie kraty. Za kratą znajduje się strażnik. Poczekaj aż sobie pójdzie i wyeliminuj jak pozostałych. Wejdź do kolejki – ponownie znajdziesz się w holu centralnym.
Czeka cię walka z trzema robotami strażniczymi – dwa z nich musisz wepchnąć na bariery, aby przejść dalej. Wypadnie z nich kolejny klucz trójkątny. W małym pomieszczeniu za dwiema barierami znajduje się czytnik i perła. Przekaż go 2H z poziomu ekwipunku i poproś go o pomoc przy otwieraniu drzwi.
Za drzwiami znajdziesz mnóstwo laserów blokujących przejście – ponownie poproś 2H a pomoc, aby wyłączył lasery – jego zbroja jest na nie odporna. Z jego pomocy będziesz musiał skorzystać trzykrotnie. Masz tylko chwilę na ich pokonanie – lasery włączają się ponownie niedługo po wciśnięciu przycisku.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma strażnikami – wyeliminuj strażnika po lewej strzałem z wyrzutni, a potem drugiego, gdy obróci się w jego kierunku. W szafkach znajdziesz kilka leczących przedmiotów. Z tego pomieszczenia możesz wykonać trzecie i ostatnie zdjęcie do raportu (13). Misja w rzeźni ma się ku końcowi.
Wróć teraz do wyjścia z rzeźni – zrób zdjęcie mechanizmu, aby otrzymać kod od Pani Gubernator. Przepłyń do wyjścia i skręć w kanał oznaczony strzałką (14) – dzięki temu dotrzesz do pomieszczenia przed wyścigami.
Udaj się do kwatery IRIS w barze Akuda – poznasz tam szczegóły ostatniej misji, dzięki której pozbędziesz się oddziałów Alfa i DomZ raz na zawsze.
Następnie: Beyond Good & Evil - znalezienie statku, podróż na księżyc, skarb w wulkanie
Spis treści: Beyond Good & Evil - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Beyond Good & Evil - bar Akuda, fabryka Nutripils