Skip to main content

Beyond Good & Evil - zlecenie de Castellaca, Starożytna Kopalnia

Wykonujemy pierwsze zlecenie.

Na tej stronie znajdziesz opis misji w Starożytnej Kopalni w Beyond Good & Evil, a także wskazówki odnośnie walki z bossem na końcu lokacji. Zadanie dostajemy od pana de Castellaca.

Po prawej znajdziesz pomieszczenie z wodospadem oraz szyb (1), do którego będziesz mógł wejść. Znajduje się tam kolejne zwierzę, któremu możesz zrobić zdjęcie. Dalsza droga jest narazie zablokowana – Pey'j będzie potrzebował specjalnego klucza, który znajdziesz w dalszej części gry.

Skieruj się teraz do głównego wejścia – stań na jednej z platform i poproś Pey'ja o pomoc - dzięki temu otworzysz bramę. Znajdziesz się w lokalizacji o nazwie "Starożytna Kopalnia".

Pey'j przekaże Ci, że ma Ci coś do powiedzenia. Podejdź do niego i porozmawiaj z nim. Po cutscence będzie mógł używać nowej umiejętności – butów rakietowych. Może dzięki nim wyrzucać Jade w powietrze na wagach a także podrzucać lub ogłuszać wrogów w trakcie walki.

Podejdź do wagi i poproś go o pomoc – dzięki wyrzuceniu w powietrze Jade chwyci się krawędzi i będzie mogła wspiąć się wyżej.

Podejdź teraz do małej zębatki (2) i obróć ją. Opuścisz taśmociągi, a Pey'j do Ciebie dołączy. Zrób także zdjęcie mapy.

Idź przed siebie – znajdziesz tam nowy gatunek, któremu będziesz mógł zrobić zdjęcie. Gdy użyjesz w jego pobliżu rakietowych butów Pey'ja, pomarańczowy balon wyleci w powietrze. Będziesz mógł go odbić w kierunku ładunków wybuchowych. Najpierw zniszcz mniejsze materiały wybuchowe (3)– w środku znajdziesz dopalacz i kawałki pizzy Starkos. Po zniszczeniu większych (4) idź dalej.

Przejdź dalej. Na swojej drodze znajdziesz ukwiał. Zrób mu zdjęcie, a potem uderzaj go tak długo, aż schowa parzydełka. Dowiesz się teraz o kryształach, które są dobrym źródłem kredytów. Idź dalej aż dotrzesz do kratki.

Na prawo od kratki znowu znajdziesz pomarańczowy balon oraz muchę – kolejne zwierzę, któremu możesz zrobić zdjęcie. Poproś Pey'ja o pomoc – dzięki temu będziesz mógł zniszczyć kryształ na ścianie. Użyj jego zdolności jeszcze raz – teraz uderz balon tak, aby zniszczył materiały wybuchowe – ich wybuch spowoduje przewrócenie taśmociągu, co umożliwi przejście dalej.

Po wejściu czeka Cię walka z Crochax'em – zrób mu zdjęcie, jest warte 1000 kredytów.Przesuń teraz wózek z węglem (5) w kierunku szybu, tak daleko, jak jest to możliwe. Następnie zwróć uwagę na żółtą zębatkę (6) – użyj jej, aby opuścić szyb. Wejdź teraz na niego.

Teraz będziesz musiał przedrzeć się przez wielu wrogów na wąskiej drodze – pamiętaj o stosowaniu umiejętności Pey'ja. Dzięki temu powinieneś wygrać ją bez większych problemów. Wykonaj kilka zdjęć tym stworzeniom, których jeszcze nie widziałeś – na przykład ukwiałowi na ścianie.

Po walce dojdziesz do drzwi z dwiema platformami. Podobnie jak poprzednio – poproś Pey'ja o pomoc i przejdź przez drzwi. Trafisz do małego pomieszczenia z narzędziami. Znajduje się tu także czytnik pozwalający zapisać grę. Otwórz każdą z szafek, kopiąc w nią. W narożnej znajdziesz klucz dla Pey'ja – który pozwoli Ci pokonać ogrodzenia.

Znajduje się tu także szafka z kodem, której póki co nie da się otworzyć. Przetnij kratkę (7). Zejdź w dół, a potem skręć w lewo. Znajdziesz się w pomieszczeniu z glonem i ślimakiem na ścianie – zrób im zdjęcia.

Teraz cofnij się do miejsca koło mapy i wespnij się na krawędź obok lampy. Wejdź na wąską ścieżkę i skręć w lewo. Dzięki temu wyjdziesz przez szyb. Teraz musisz wrócić do ogrodzenia, które widziałeś wcześniej (8).

Przetnij kraty i idź przed siebie. Znajdziesz automat z przedmiotami do kupienia oraz krawędź – przejdź po niej.

Wejdź teraz po schodach, mijając pomarańczowy balon. Znajdziesz taśmociąg oraz materiały wybuchowe na wózku. Przepchnij wózek tak, abyś mógł skierować na nie pomarańczowy balon i doprowadzić do ich wybuchu. Buty rakietowe Pey'ja zadziałają, mimo dzielącego was dystansu.

Teraz czeka cię walka z kilkoma Crochax'ami. Nie powinna sprawić wielkich problemów. Po walce stań na wadze i poproś Pey'ja o pomoc – dzięki temu będziesz mógł dostać się wyżej i przejść dalej. Wciśnij przycisk, aby otworzyć drzwi. Dzięki temu Pey'j będzie mógł do ciebie dołączyć. W pomieszczeniu znajduje się Odtwarzacz M-dysków – możesz zapisać grę. Przetnij kratkę i przejdź przez nią.

Znajdziesz się teraz w jaskini z oparami. Przeskocz przez przepaść na dolną półkę – będziesz musiał zmierzyć się z nowym przeciwnikiem – homarami. Potrafią blokować twoje ciosy, możesz jednak zepchnąć je w przepaść. Buty rakietowe raz jeszcze przychodzą z pomocą. Pamiętaj o zrobieniu im zdjęcia – są całkiem sporo warte.

Idź dalej – w pewnym momencie drogę zablokuje Ci podniesiony taśmociąg. Użyj butów rakietowych i uderz homara tak, aby trafił w taśmociąg (9). Spowoduje to jego opuszczenie.

Po scence rozejrzyj się wokół siebie – zobaczysz zębatkę. Obróć ją, aby obniżyć platformę (10). Idąc przed siebie znajdziesz odtwarzacz M-Dysków do zapisu gry. Choć przepaść wydaje się duża, Jade bez problemu do niego doskoczy.

Odwróć się i idź w kierunku automatu – wskocz do niego po obniżonej platformie. Pey'j zwróci twoją uwagę na zwierzęta – zrób im zdjęcie. Przejdź przez ukwiały, uderzając je do momentu, aż schowają parzydełka. Idź przed siebie i wskocz na półkę.

W pewnym momencie dotrzesz do bardzo dużego ukwiału – w tym wypadku, ciosy Jade nie wystarczą. Uderz ukwiał kilka razy, aż schowa parzydełka, a potem poproś Pey'ja o pomoc. Dzięki temu ukwiał zostanie spłaszczony na tyle, aby można było po nim przejść.

Przejdź po brązowym przejściu, które może wzbudzić twoje – jak się okaże za chwilę – słuszne podejrzenia. Po prawej znajdziesz dwa stwory, o których zdjęcia prosił Cię szofer de Castellaca. Kiedy zrobisz "im" zdjęcie, rozpocznie się walka.


Walka z bossem - Pterolimaks

Zacznij – za radą Pey'ja – od zrobienia zdjęcia. Pterolimax ma kilka różnych ataków:

  • Gdy wyjrzy z dziury, zaczyna się obracać wokół siebie i może uderzyć Jade skrzydłami.
  • Może wystrzelić zielony pocisk.
  • Będzie ścigać Jade, próbując trafić ją promieniem laserowym.
  • Na początku będziesz musiał także powalczyć ze stworami, z którymi miałeś już do czynienia.

Aby pokonać Pterolimaksa, użyj butów rakietowych, aby go ogłuszyć, kiedy wyjrzy z dziury. Możesz zadać mu wtedy do trzech ciosów. Nie używaj ładowanego ataku – zdąży się schować, zanim go wyprowadzisz. Po kilku takich atakach walka się zakończy.

Po filmiku zostaniesz odwieziony z powrotem do poduszkowca.

Następnie: Beyond Good & Evil - bar Akuda, fabryka Nutripils

Spis treści: Beyond Good & Evil - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Beyond Good & Evil - początek, aparat i warsztat

Zobacz także