Bez żadnych zapowiedzi, Fallout 76 dostał 60 FPS na PS5 i Xbox Series X/S
Takie niespodzianki to my rozumiemy.
Bethesda sprawiła konsolowym graczom Fallout 76 bardzo miłą niespodziankę. Choć nie zapowiadano tego wcześniej, gra otrzymała aktualizację pozwalającą grać w 60 klatkach na sekundę na konsolach obecnej generacji.
Aktualizacja Once in a Blue Moon wyznacza początek kolejnego sezonu w Fallout 76. Gracze otrzymali w jej ramach sporo zawartości, w tym zadania, dwa wydarzenia publiczne, codzienne wyzwania, dwie nowe kryptydy i sporo nowych nagród. Twórcy nie wspominali, że planują przy okazji poprawić grafikę i płynność animacji na najnowszych konsolach, a jednak gra doczekała się zauważalnych usprawnień.
Jak zauważyli gracze, po aktualizacji Fallout 76 zaczął działać na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 60 klatkach na sekundę. Co prawda posiadacze Xboksów mogli do tej pory uruchomić grę w wyższym klatkażu dzięki funkcji FPS Boost, jednak grający na sprzęcie Sony nie mieli takiej możliwości. Teraz sieciowe RPG natywnie działa z wyższą płynnością animacji.
Wygląda też na to, że rozdzielczość również została zwiększona, a nawet poprawiono niektóre ustawienia grafiki - między innymi jakość oświetlenia, choć to nieco trudniej ocenić i najlepiej poczekać na opinie specjalistów lub oficjalny komunikat od Bethesdy. Niemniej, gracze na forach internetowych oraz w sieciach społecznościowych publikują mnóstwo postów poświęconych usprawnieniom.
Nie wszystko działa idealnie i w niektórych momentach możemy napotkać pewne spadki płynności animacji, jednak pozytywne zmiany są na tyle zauważalne, że chyba można wybaczyć twórcom drobne niedociągnięcia, które i tak powinny zostać wyeliminowane w kolejnych aktualizacjach. Nie wiadomo dlaczego Bethesda nie informowała wcześniej o planach wprowadzenia poprawek, jednak tego typu niespodzianki są jak najmilej widziane.