„BF 2042 za bardzo oddalił się od korzeni serii” - przyznaje producent marki
Według dewelopera pomysły studia nie były jednak złe.
Vince Zambella - współzałożyciel Respawn Entertainment, a od niedawna producent serii Battlefield - podzielił się w wywiadzie spostrzeżeniami na temat nieudanej premiery BF 2042.
„Myślę, że po prostu gra za bardzo odeszła od korzeni serii. Studio próbowało wprowadzić kilka ambitnych zmian, na przykład podwoić liczbę graczy. Sądzę jednak, że nie spędzono wystarczająco dużo czasu na przetestowaniu nowych mechanik w praktyce” - powiedział deweloper w wywiadzie dla serwisu Barrons.
Zambella przyznał też, że wprowadzone zmiany nie były złe, ale nie zadbano o dokładne ich dopracowanie. Padło również odniesienie do zapowiedzi z grudnia z zeszłego roku, gdy EA ogłosiło pracę nad „połączonym uniwersum Battlefield”. Producent zdradził, że projekt powierzono w ręce najzdolniejszych deweloperów z różnych studiów i będzie to „całkowicie nowa struktura serii”.