Skip to main content

Biomutant - Bunkier 101: mięsożerca Lupa-Lupin, Przedawniony

Początek rozgrywki, przeprawa przez bunkier, walka z mięsożercą, zagadka rotacyjna.

Bunkier 101 to pierwsze zadanie główne w Biomutant, które otrzymasz zaraz po stworzeniu postaci. W jego trakcie przejdziesz przez tytułowy bunkier, poznając jednocześnie wszystkie najważniejsze mechaniki rozgrywki.


Na tej stronie:


Zbadaj gnunia, stań do walki z Mięsożercą, ucieknij

Gdy uzyskasz kontrolę nad postacią podejdź do rozwidlenia. Pojawi się tutaj krótka scenka przedstawiająca aury - tutejszy system moralności podzielony na mrok i światłość. Nie przejmuj się jednak wyborem dialogowym - nie ma on żadnego wpływu na zadanie. Podejdź dalej i zbliż się do leżącego na ziemi gnunia (1) by zainicjować kolejną scenkę.

Po niej pojawi się twój pierwszy przeciwnik, Lupa-Lupin. Walka ta pełni rolę samouczka - na ekranie pojawiać będą się kolejne podpowiedzi (2) jak wykonać konkretną akcję. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a po chwili załączy się kolejna scenka.

Po niej musisz uciec - nie pokonasz tego przeciwnika w trakcie tej walki. Odwróć się w stronę znacznika (3) i przeskocz przez dziurę w ścianie, a po krótkiej scence przebiegnij przez drzwi by dotrzeć do nowej lokacji.


Pokonaj błotne gnury, Szlamożłop, Hukomiotacz, Tarczownik

Czeka cię tutaj pierwsza pełnoprawna walka z błotnymi gnurami (4). Na ekranie pojawi się także kilka podpowiedzi, dzięki którym dowiesz się jak działa regeneracja zdrowia i czym jest energia ki.

Pokonaj wrogów, a następnie podążaj za znacznikiem. Wbiegnij po schodach na górę i otwórz drzwi (5) za pomocą klawisza interakcji. Za drzwiami znajdziesz pierwszy pojemnik (6) do sprawdzenia. Zbliż się do niego i go otwórz, dzięki czemu zbierzesz znajdujący się wewnątrz dodatek do broni.

Od teraz zwracaj uwagę na tego typu obiekty - często trafisz na nie w rogach pomieszczeń, w ruinach budynków czy trudno dostępnych miejscach (jak wzniesienia czy półki skalne). Przejdź do dalszej części bunkru, zbadaj pobliskie pomieszczenie, a następnie wskocz na łańcuch (7) i wdrap się na górę by wyjść na powierzchnię.

Czeka cię tutaj walka ze Szlamożłopem (8) i niewielką grupą stworów. Załatw najpierw mniejszych wrogów, a olbrzymem zajmij się na końcu. Podczas walki uważaj by nie wpaść do ropnego szlamu (9), gdyż zakończy się to śmiercią twojej postaci.

Pokonaj wrogów, zbierz przedmiot z ciała Szlamożłopa i podążaj za znacznikiem przez kolejne drzwi. Tutaj napotkasz kolejną grupę i nowego przeciwnika, Hukomiotacza. Wróg będzie podnosił wybuchowe beczki i ciskał w ciebie. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, strzelając w beczkę (10). Doprowadzi to do eksplozji, zada przeciwnikowi obrażenia i uchroni cię przed atakiem.

Po walce podążaj za znacznikiem by ponownie wejść do podziemi. Tutaj czeka cię starcie z Żelaznym Tarczownikiem (11). Jest to pierwszy wróg z tarczą, na którego trafisz. Sposób walki z tego typu przeciwnikami opisujemy na stronie tarczownik, wróg z tarczą: jak pokonać.


Podnieś Pazurołom, pokonaj morki, zagadka rotacyjna

Za pokonanie go i towarzyszących mu stworów twoja postać awansuje na wyższy poziom. Wciśnij widoczny w lewym górnym rogu ekranu klawisz (12) by przejść do okna awansu i rozdysponuj punkty by wzmocnić postać.

Przejdź do kolejnej części pomieszczenia i zbierz wiszący na ścianie Pazurołom (13). Narzędzie to będziesz od teraz często wykorzystywać do otwierania różnorakich przejść. Podążaj za znacznikiem na ekranie by dojść do uszkodzonej rury. Wejdź z nią w interakcję i naciskaj wyświetlony na ekranie przycisk (14) by otworzyć przejście przy pomocy zebranego niedawno narzędzia.

Zeskocz do nowo otwartego przejścia i podążaj wzdłuż jedynej ścieżki. Trawisz na zerwany most. Musisz przeskoczyć przez ropny szlam (15) wykorzystując podwójny skok. Dobiegnij do krawędzi i podskocz, a następnie wykonaj skok po raz drugi by postać odbiła się od powietrza i doleciała dalej.

W kolejnej sekcji trafisz na morki (16), mrówkopodobne stwory z ciał których pozyskasz biobloby. Są to specjalne bio-punkty rozwoju, dzięki którym odblokujesz nowe mutacje dla postaci. Wybij przeciwników, wykorzystaj zdobyte punkty i przejdź dalej.

Wespnij się na górę po łańcuchu, a następnie przejdź przez drzwi do nowego pomieszczenia. Wejdź w interakcję ze znajdującym się tutaj znakiem informacyjnym (17), a następnie przejdź do kolejnego pokoju i zbadaj urządzenie (18) stojące na środku.

Rozpoczniesz pierwszą w grze zagadkę rotacyjną. W jej trakcie musisz manewrować pokrętłami i odpowiednio ustawić węzły - tak by kolor na końcu jednego węzła (19) odpowiadał kolorowi na początku kolejnego (20). Zagadnienie to szczegółowo opisujemy na stronie zagadka rotacyjna: jak rozwiązać, ilość ruchów.


Walcz ze ścierwojadami, skorzystaj z drogowskazu, zbadaj zniszczoną wioskę

Po jej rozwiązaniu otworzy się dalsze przejście, na końcu którego znajdziesz skrzynkę z bezpiecznikami będącą kolejną zagadką rotacyjną. Rozwiąż ją w taki sam sposób i podążaj dalej by dotrzeć do Przedawnionego, który jest atakowany przez grupę ścierwojadów (21).

Przeciwnicy ci nie powinni stanowić dla ciebie żadnego zagrożenia, postaraj się jednak ich rozdzielić i nieco „zmiękczyć” przy pomocy broni palnej. Rozpraw się ze wszystkimi, zbierz upuszczone przez nich surowce do rzemiosła i podążaj za Przedawnionym. Wejdź z nim w interakcję by rozpocząć rozmowę, która zainicjuje nowe zadanie - Przeszłodni - do którego teraz przystąpisz.

Po jego zakończeniu wrócisz do Bunkra 101. Dokończ rozmowę z Przedawnionym, w trakcie której otrzymasz nowe narzędzie, Pręt Sieć. Jego działanie poznasz w trakcie wspomnianego zadania Przeszłodni. Wyjdź z pomieszczenia i wdrap się po linie (22) na górę by wyjść na powierzchnię.

Podążaj przed siebie i zbiegnij ze zbocza góry. Na dole znajdziesz drogowskaz (23). Wejdź z nim w interakcję by odblokować nowy punkt szybkiej podróży. Zejdź teraz niżej i podążaj za znacznikiem misji by zainicjować scenkę ze Światożercą.

Następnie zbliż się do ruin wioski (24) i porozmawiaj ze znajdującym się tam Milmogiem. W trakcie konwersacji możesz wybrać dwie opcje dialogowe - lewa, egoistyczna, nagrodzi cię punktem mroku, z kolei prawa punktem światłości.

Po wszystkim ponownie rozpocznie się rozmowa z Przedawnionym. W jej trakcie odblokujesz dziennik, a także kilka kolejnych misji - Wojna plemion, Drzewo życia i Inny świat. Zadanie Bunkier 101 dobiegnie finalnie końca.

Spis treści: Biomutant - Poradnik, Solucja

Następnie: Biomutant - Przeszłodni: nono, drzewo penzai

Zobacz także