Biomutant - Glutomir: odzyskiwanie złomu, ślizgosiupnia
Zadanie w kanałach, skuter wodny.
Glutomir to jedno z głównych zadań w grze Biomutant, które odblokujesz podczas eksploracji mapy. W jego trakcie spotkasz znajomego z wcześniejszego zadania i zbierzesz złom z kanałów, dzięki czemu odblokujesz wodny skuter ślizgosiupnię.
By odblokować to zadanie udaj się do stacji głębinowej (1). Wbiegnij przez główny tunel, zeskocz na dół i wejdź do wraku statku (2) gdzie znajdziesz Glutomira. Porozmawiaj z nim by formalnie rozpocząć to zadanie.
Zakończ konwersację i skieruj się w stronę znacznika misji, a następnie wbiegnij do kanału (3). Zignoruj przejście na wprost - prowadzi do innego wejścia do stacji głębinowej. Zamiast tego odbij w lewo, otwórz przejście i wdrap się po drabinie na górę.
Dojdziesz do pomieszczenia zalanego przez gluta. By się przez nie przedostać wskocz na linę (4) i przebiegnij na drugą stronę. Znajdziesz tam zagadkę rotacyjną do rozwiązania.
Gdy ją ukończysz, zeskocz na dół i rozpraw się z grupą wrogów. Następnie podejdź na zachód i zniszcz ścianę (5) przy pomocy Bumpięści, którą zdobyłeś w trakcie wykonywania drugiej części zadania Inny świat. Pamiętaj, że musisz uderzyć w ścianę trzy razy by się przez nią przebić.
Wbiegnij w korytarz i wejdź w interakcję ze skrzynką z bezpiecznikami (6) gdzie czeka cię zagadka z płytą drukowaną. Zanim przejdziesz przez nowo otwarte drzwi udaj się na zachód gdzie znajdziesz szafkę (7) z przedmiotami.
Wejdź teraz przez drzwi i podążaj jedynym dostępnym tunelem. Dojdziesz do ściany, na którą nie będziesz w stanie normalnie wskoczyć. Zamiast tego skieruj kamerę w lewo i zwróć uwagę na żółte elementy (8) na ścianie. Są to punkty do wspinaczki - wskocz na nie, a postać automatycznie się ich złapie. Następnie przeskakuj po kolejnych punktach kierując się do góry.
W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na Huggela (9). Bestia ta zadaje duże obrażenia, jednak jest niezwykle powolna. Wykorzystaj broń palną i/lub uniki by znacząco ułatwić sobie to starcie. Podążaj dalej za znacznikiem i przejdź przez drzwi by zainicjować krótką scenkę.
Czeka cię tutaj finałowa walka tego zadania. Eliminację zacznij od wrogiego snajpera (10) kryjącego się z tyłu. Następnie zajmij się dwójką mniejszych wrogów - wyjmą oni broń palną jeśli się od nich oddalisz i skupisz na minibossie, dlatego lepiej jest wyeliminować ich od razu.
Po walce pozbieraj okoliczne przedmioty i skieruj się w stronę znacznika gdzie znajdziesz skrzynię z częściami ślizgosiupni (11). Po otwarciu jej otrzymasz takżę zadanie poboczne Wraki ślizgosiupni.
Podążaj za znacznikiem, rozwiąż zagadkę rotacyjną i przebiegnij przez drzwi. Teraz skieruj się do Glutomira by zdać mu relację. Po zakończeniu rozmowy z nim odblokujesz Ślizgosiupnię, skuter wodny dzięki któremu bez problemu będziesz przemierzał większe zbiorniki wodne. Do dziennika dodane zostanie kolejne zadanie główne - Gumikwaki? - a obecne dobiegnie końca.
Poprzednio: Biomutant - Plemię Miriadów, Jagni: zdobycie przychylności plemienia
Spis treści: Biomutant - Poradnik, Solucja
Następnie: Biomutant - Glutomir: Zakątek Gumikwaków