Skip to main content

Biomutant - tworzenie postaci: geny, wygląd, atrybuty, klasa

Wybór pochodzenia, genów i klasy postaci, wygląd i kolor futra.

Tworzenie postaci to moment rozpoczynający rozgrywkę w grze Biomutant, w którym musisz podjąć decyzje rzutujące na dalszy przebieg zabawy. Dostosujesz tutaj pochodzenie postaci, jej klasę, mutacje genetyczne, a także jej wygląd zewnętrzny.


Na tej stronie:


Pochodzenie

Wybór pochodzenia to pierwsza rzecz, o której musisz zdecydować po rozpoczęciu rozgrywki. Do wyboru masz łącznie 6 typów pochodzenia (1) - Pierwotny, Dumdon, Rex, Hyla, Fip i Murgel. Każdy z nich oferuje premię do innych statystyk (2). By sprawdzić co zyskasz dzięki konkretnemu wyborowi zaznacz po prostu jedno z nich - przy statystykach pokażą się zielone fragmenty (3) które przedstawiają premię i czerwone (4) oznaczające zmniejszenie danej statystyki.

Gra przedstawia wybór pochodzenia jako kluczowy, jednak nie musisz zanadto się tym przejmować. Po każdym zdobytym będziesz mógł zwiększyć daną statystykę o 10 punktów, przez co te różnice bardzo szybko się zacierają. Jeśli nie wiesz na które się zdecydować, Rex będzie dobrym wyborem, gdyż jest najbardziej zrównoważony.


Mutacja

Po przejściu do kolejnej części trafisz na ekran mutowania postaci. Za pomocą widocznego przy lewej krawędzi ekranu diagramu (5) możesz określić wysokość statystyk postaci (6). Przytrzymuj i przesuwaj po prostu wskaźnik w stronę, w którą chcesz rozwinąć postać. Pamiętaj, że wpływa to na kilka statystyk jednocześnie. Dla przykładu, jeśli zechcesz rozwinąć do maksimum siłę, odbędzie się to olbrzymim kosztem charyzmy i inteligencji, trochę mniejszym żywotności i zręczności.

Jak w przypadku pochodzenia, nie musisz się aż tak bardzo tym przejmować - po kilku poziomach doświadczenia zdobędziesz więcej punktów, niż jesteś w stanie dostosować na tym diagramie.


Odporność

Trzecie okno odpowiada za odporność. Tak jak w przypadku mutacji, tutaj także dostosujesz wysokość konkretnych odporności (7) za pomocą wskaźnika. Na etapie tworzenia postaci ma to praktycznie zerowe znaczenie - premie do odporności są niewielkie, a przez pierwsze godziny wrogowie nie zadają obrażeń od żywiołów. Co więcej, po kilku godzinach zabawy będziesz w stanie podnieść te wartości o kilkadziesiąt procent.

Jeśli nie wiesz co wybrać, zostaw wskaźnik na środku, by otrzymać po 6% odporności na gorąc, radioaktywność, mróz i biozagrożenie.


Wygląd

Na kolejnych kilku ekranach dostosujesz wygląd postaci. Możesz określić typ futra i kolory podstawowe i drugorzędne. Nie ma to żadnego wpływu na rozgrywkę - a przez większość czasu i tak będziesz oglądał plecy postaci. Wybierz wiec takie elementy, które najbardziej odpowiadają ci wizualnie.


Klasa postaci

Najważniejszy element całego tworzenia postaci to wybór jej klasy. Każda z nich posiada unikatową zdolność z którą rozpoczyna rozgrywkę, a także kilka kolejnych umiejętności, które możesz odblokować w późniejszym czasie. Do wyboru masz:

  • Snajper (8)- postać nastawiona na walkę przy pomocy broni dystansowej. Otrzymuje zdolność specjalną Perfekcyjne przeładowanie, która pozwala błyskawicznie przeładować broń i zyskać 20% zwiększenie obrażeń dla kolejnego magazynku broni;
  • Komandos (9) - druga klasa która wzmacnia broń dystansową. W tym wypadku jest to 10% premia do obrażeń od tego typu broni;
  • Psioniczny maniak (10) - klasa dla graczy preferujących postacie parające się magią. Zaczyna ze zdolnością specjalną Kula Iskier, dzięki której możesz cisnąć we wroga energetyczną kulą. Co więcej, postać dostaje 20% premię do regeneracji energii ki;
  • Sabotażysta (11) - idealna dla postaci walczących w zwarciu i stawiających na mobilność. Może nosić dwie bronie jednoręczne jednocześnie, a także otrzymuje zmniejszenie kosztu uników o 20%;
  • Strażnik (12) - za sprawą zdolności Tężyzna otrzymuje +10 punktów do pancerza. Dzięki temu doskonale sprawdza się w roli postaci do walki wręcz, która częściej korzysta z parowania ciosów niż z uników.

Którą klasę więc wybrać? Różnice co prawda zacierają się po zdobyciu kilkunastu poziomów, jednak każda z nich sprawdzi się w innej roli. Jeśli chcesz walczyć na dystans, wybierz snajpera bądź komandosa. Postać nastawiona na magię skorzysta najbardziej z psionicznego maniaka (głównie ze względu na regeneracje energii ki). Dla preferujących walkę wręcz najlepszy będzie sabotazysta bądź strażnik - odpowiednio dla postaci mobilnej i nastawionej na obronę.

Po wyborze klasy tworzenie postaci dobiegnie końca. Zanim zaakceptujesz wszystkie wybory możesz wrócić do poprzedniego etapu i dostosować konkretne parametry, by pasowały do wybranej przez ciebie klasy postaci.

Spis treści: Biomutant - Poradnik, Solucja

Następnie: Biomutant - atrybuty: rodzaje, co dają, jak zwiększyć

Zobacz także