Biomutant z nowym gameplayem. Wciąż bez daty premiery
Ujawniono klasy postaci.
Przedstawiciele Experiment 101 opublikowali nowy - pierwszy od niemal roku - materiał z fragmentami rozgrywki z Biomutant. Produkcja została zapowiedziana trzy lata temu.
Zaprezentowano przede wszystkim walkę i eksplorację, ale dyrektor kreatywny opowiedział też o różnych systemach i mechanice. Ujawnił chociażby system klas postaci. Psyfreak ma być odpowiednikiem maga, a Commando to coś dla fanów Rambo. Innych klas nie ujawniono.
Wybór klasy zdeterminuje statystyki i początkowe wyposażenie. Na atrybuty postaci wpływ na też jej wygląd - jeśli stworzymy bardzo małego i szczupłego bohatera, nie będzie zbyt silny.
Świat gry mierzy aż 8 kilometrów kwadratowych i zaoferuje pełną swobodę. Główna linia fabularna będzie związana z zawieraniem sojuszy z różnymi klanami wojowników i ratowaniem życiodajnego drzewa.
Twórcy pracują też nad rozbudowanym systemem tworzenia broni, który ma zapewnić dostęp do miliona różnych kombinacji części broni palnej. Nie zabraknie wielkich bossów i różnych nietypowych sposobów eksploracji.
Data premiery Biomutanta wciąż nie została ujawniona. Deweloperzy zajmują się już jednak tylko ostatecznymi poprawkami i naprawianiem drobnych błędów w ostantiej fazie produkcji.