Biomutant - zagadka z płytką drukowaną: przełączanie diod, jak rozwiązać
Co zrobić, by cała płytka drukowana była zielona.
Zagadki z płytkami drukowanymi to drugi w kolejności typ łamigłówek logicznych, na które trafisz w Biomutant. Znajdziesz je w trakcie wykonywania zadań i eksploracji niektórych miejsc. Z niniejszej strony dowiesz się jak działają i jak sobie z nimi radzić.
Na pierwszą tego typu zagadkę trafisz w trakcie wykonywania misji głównej Glutomir: odzyskanie złomu, ślizgosiupnia. Po aktywowaniu na ekranie wyświetli się drukowana płytka z kilkoma diodami - czerwonymi (1) i zielonymi (2). Możesz wcisnąć przycisk Zamień (3) by zmienić kolor z czerwonego na zielony i odwrotnie. Twoim zadaniem jest ustawienie wszystkich świateł na zielone zabarwienie.
Tutaj jest jednak jeden haczyk - manipulując kolorem danej diody zmienisz też zabarwienie sąsiadujących. Dla przykładu, jeśli zmienisz kolor górnej diody, środkowa także przestawi się na inne zabarwienie - w przypadku manipulowania środkową, zmienią się także górna i dolna.
Rozwiązanie każdej z nich wymaga więc planowania - albo szczęścia, jeśli chcesz rozwikłać ją metodą prób i błędów. Dla układu widocznego na powyższym zdjęciu, jednym z rozwiązań jest aktywowanie diod w tej kolejności: dolna, górna, dolna, górna, środkowa i dolna.
Poprzednio: Biomutant - zagadka rotacyjna: jak rozwiązać, ilość ruchów
Spis treści: Biomutant - Poradnik, Solucja