Skip to main content

BioShock - Apollo Square (Plac Apolla)

Zdobywamy substancję Lot 192 i odwiedzamy mieszkanie Atlasa.

Start w lokacji znajduje się na północy (1 na mapie), gdzie trafiasz po przejściu z Olimpu (Olymp Height). Rusz przed siebie mijając komorę witalną z prawej strony. Po wejściu na schody spójrz na gruz z lewej, gdzie znajdziesz dziennik (D1 na mapie) o nazwie Diane McClintock - What's Happening There?, w którym przestraszona kobieta nie może uwierzyć w to, co się dzieje. Jakaś kobieta próbowała uciekać przez ogrodzenie, a kiedy na nie weszła jeden z ludzi Ryana wskazał na nią palcem, a ta stanęła w płomieniach - tak po prostu.

Przejdź do kolejnej lokacji. Pamiętaj przy tym, że nadal twoje plazmidy są wybierane losowo. W następnym pomieszczeniu spotkasz splicerów oraz Tatuśka z Siostrzyczką (2 na mapie). Na zachodzie placu znajdziesz Gatherer's Garden oraz dziennik (D2 na mapie) o nazwie Diane McClintock - Atlas Lives, w którym kobieta z przerażeniem stwierdza, że nic tutaj nikogo nie obchodzi - nawet zwłoki kobiety mijane przez ludzi. Ponadto wszędzie na ścianach są napisy „Atlas żyje", co oznacza chyba dla mieszkańców coś ważnego.


Mapa - Plac Apolla (Apollo Square)

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • 1 - miejsce startu i przejścia do Olimpu.
  • 2 - Tatusiek z Siostrzyczką.
  • 3a-3b - przejście do mieszkania Artemisa (I piętro).
  • 4a-4b - przejście na drugie piętro mieszkania Artemisa.
  • 5a-5b - przejście z drugiego piętra na trzecie mieszkania Artemisa.
  • 6 - druga flaszka z Lot 192.
  • 7a-7b - przejście między pierwszym a drugim piętrem w Hestii (na schodach spotkasz Tatuśka z Siostrzyczką).
  • 8a-8b - przejście między pierwszym piętrem Hestii, a piwnicą.
  • 9a-9b - przejście między drugim, a trzecim piętrem Hestii.
  • 10a-10b - przejście między trzecim, a czwartym piętrem Hestii.
  • 11a-11b - przejście między czwartym, a piątym piętrem Hestii.
  • 12a-12b - przejście między piątym, a czwartym piętrem Hestii.
  • 13a-13b - przejście między Placem Apolla, a stacją batysfery.
  • C - komentarz reżysera - Director's Commentary.
  • D1 - dziennik - Diane McClintock - What's Happening There?
  • D2 - dziennik - Diane McClintock - Atlas Lives.
  • D3 - dziennik - Suchong - Protection Bond.
  • D4 - dziennik - Diane McClintok - Meeting Atlas.
  • D5 - dziennik - Frank Fontaine - The Longest Con.
  • D6 - dziennik - Diane McClintock - Today's Raid.

Następnie skieruj się w stronę wschodnią. Uważaj tutaj na wieżyczkę oraz kamerę, zwłaszcza jeśli nie masz akurat aktywnego plazmidu błyskawica, dzięki któremu mógłbyś zhakować te urządzenia.

Kieruj się dalej na północ, gdzie spotkasz kolejnych splicerów i systemy obronne. Po oczyszceniu placu udaj się na schody z lewej (4a-4b na mapie), aby dostać się na piętro mieszkania Artemisa. Następnie podejdź do drzwi przy szyldzie dr Suchong i przejdź przez nie - uważaj na kamerę z lewej.

Druga flaszka z Lot 192

Przejdź do korytarza z lewej, gdzie znajdziesz dwie pary drzwi - jedne otwarte, a drugie zamknięte na łańcuch, który możesz zniszczyć kluczem francuskim. Obydwa przejścia prowadzą do tego samego pomieszczenia z dziennikiem (D3 na mapie) o nazwie Suchong - Protection Bond, w którym doktor opisuje eksperyment łączenia więzi Big Daddy'ego z Siostrzyczką. W jego trakcie irytuje się na przeszkadzającą mu dziewczynkę i uderza ją, po czym jest atakowany przez Tatuśka.

Na regale z prawej znajdziesz natomiast drugą flaszkę z Lot 192 (6 na mapie, obrazek powyżej) - podnieś ją. Po spożyciu substancji nie będziesz miał już problemów z plazmidami i otrzymasz możliwość zarządzania nimi tak, jak przez większą część gry. Przed wyjściem możesz udać się do ubikacji na wschodzie, gdzie znajdziesz tonik Medical Expert 3.

Na stacji spotkasz rewolucyjne duchy przeszłości

Po powrocie na plac udaj się na południe, uważając na wieżyczkę. Warto skierować się do końca lokacji eliminując po drodze splicerów. W trakcie drogi natkniesz się na obrazy z przeszłości, nawołujące do powstania przeciwko rządzącym w Rapture. Kierując się dalej dotrzesz do miejsca, gdzie Fontaine zbierał swoją armię biednych ludzi.

Po dotarciu do lokacji uważaj na rakietową wieżyczkę na wysoko ustawionym podeście. Z prawej strony znajdziesz pudło z dziennikiem (D4 na mapie) o nazwie Diane McClintok - Meeting Atlas, w którym autorka opisuje przybycie do tego miejsca. Jest w szoku, że kochanka Ryana została tu tak ciepło przyjęta. Po spotkaniu z Atlasem jest nim oczarowana - dotąd sądziła, że to Andrew jest wspaniałym człowiekiem, ale była w błędzie.

W mieszkaniu Atlasa znajdziesz sporo przydatnych przedmiotów

Możesz teraz odwiedzić kolejne poziomy Hestii, czyli lokacji w której przebywasz. Na górze schodów (7a-7b na mapie) znajdziesz przejścia do kolejnych pięter, a przy okazji spotkasz Tatuśka i Siostrzyczkę. Na poszczególnych piętrach nie ma zbyt wielu ciekawych rzeczy, ale warto udać się na piąte i skierować w prawo. Dotrzesz w ten sposób do apartamentu Atlasa, a jeśli zejdziesz na dół (12a-12b na mapie), to dotrzesz do kolejnego pokoju, gdzie znajdziesz sejf, tonik Focused Hacker 2 oraz dwa dzienniki (obrazek powyżej).

Pierwszy (D5 na mapie) leży na biurku. Jest to Frank Fontaine - The Longest Con, w którym Fontaine chwali się, jak upozorował przed Ryanem swoją śmierć i zmienił tożsamość na Atlasa. Ponadto udało mu się zdobyć kobietę Andrew, czyli Diane McClintock, która pod koniec nagrania wchodzi do pokoju.

Drugi dziennik (D6 na mapie) znajdziesz przy ciele kobiety leżącej pod ścianą. W nagraniu o nazwie Diane McClintock - Today's Raid, w którym opowiada, jak brała udział w ataku ludzi Atlasa na posterunek Ryana. Widziała przy tym okropnego Big Daddy i Siostrzyczkę pobierającą Adama. Kobieta zrzuca jednak taki stan rzeczy na Ryana, który to wszystko zapoczątkował. Diane nie może się już doczekać, jak opowie o tym wszystkim Atlasowi.

Winda, którą dostaniesz się do stacji batysfery

Bez względu na to, czy udałeś się do lokacji Hestia na południu czy też nie, teraz skieruj się do przejścia w centrum lokacji (13a-13b na mapie). Skorzystaj z windy (obrazek powyżej), która zabierz cię do stacji batysfery.


Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock - Point Prometheus (Punkt Prometeusz)


Natkniesz się tu na kilku splicerów, a na kanapie z lewej znajdziesz komentarz reżysera (C na mapie). Kiedy będziesz gotowy wejdź do batysfery i przestaw dźwignię, po czym wybierz kolejny punkt podróży - Point Prometheus (Punkt Prometeusz).

Uwaga - po ukończeniu tego poziomu stracisz możliwość powrotu do odwiedzonych wcześniej lokacji.

Zobacz także