BioShock - Control Room (Sterownia)
Po długiej drodze docieramy do Ryana i poznajemy przeszłość głównego bohatera.
Zaczynasz na południu lokacji (1 na mapie). Rusz przed siebie, a po chwili dotrzesz do rozległego pomieszczenia. Z lewej strony znajdziesz komorę witalną, a na prawo od niej, leżący na stoliku dziennik (D1 na mapie) Suchong - The Vita Chamber, autor opowiada, jak konstruktorzy komór witalnych próbowali mu wyjaśnić sposób przywracania martwych ludzi do życia z wykorzystaniem rekonstrukcji plazmidowej i związków kwantowych, co Chunog skwitował, jako brednie.
Udaj się w prawo, w stronę małych schodów. Kiedy na nie wejdziesz lokacja zacznie się trząść. Wejdź na górę po schodach z lewej i przejdź przez niskie przejście przed sobą. Zeskocz w nowym pomieszczeniu, gdzie znajdziesz dwa dzienniki. Pierwszy (D2 na mapie) to Suchong - Mind Control Test, w którym Suchong przeprowadza eksperymentem z małym chłopcem - prosi go, aby skręcił małemu szczeniaczkowi kark.
Mapa - Sterownia (Control Room)
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Legenda:
- 1 - miejsce startu i przejścia do Hefajstosa.
- 2 - maszyna, do której masz wsadzić klucz od Ryana.
- D1 - dziennik - Suchong - The Vita Chamber.
- D2 - dziennik - Suchong - Mind Control Test.
- D3 - dziennik - Suchong - Baby Status.
W drugim (D3 na mapie) o nazwie Suchong - Baby Status, gdzie opisuje eksperyment z jednorocznym dzieckiem, które udało się rozwinąć do wagi 26 kilogramów i muskulatury 19-latka, co jest nieco rozczarowującym wynikiem, ale da się go polepszyć.
Po wysłuchaniu obydwu dzienników możesz jeszcze nieco się rozejrzeć i zebrać kilka przedmiotów. Kiedy będziesz gotowy przejdź przez drzwi z prawej. Trafisz do korytarza, który zacznij iść przed siebie w kierunku biura Ryana na wschodzie.
Po chwili wejdziesz do obszernego pomieszczenia, a przed tobą pojawi się Andrew Ryan, który zacznie do ciebie mówić. Na początek zapyta, co różni jednego człowieka od drugiego? Odpowie, że nie pieniądze czy władza, ale sam człowiek i jego wybory. Następnie powie głównemu bohaterowi, że wydaje mu się, że posiada wspomnienia: domu, rodziny, katastrofy. Następnie zapyta czy to naprawdę była rodzina bohatera - w tle zaczną pojawiać się wtedy nieco inny wspomnienia dotyczące dzieciństwa i upadku samolotu.
Na koniec przemówienia Ryan stwierdzi, że ludzie sami dokonują wyborów, a niewolnicy potrafią tylko ślepo służyć. Po chwili otworzy drzwi i powie, abyś do niego podszedł. Następnie wypowie słowa „Would you kindly?" (Czy mógłbyś?), które zawsze wypowiadał do bohatera Atlas, kiedy chciał, abyś zrealizował jego cele.
Następnie Ryan zaprezentuje na bohaterze sposób działania tej komendy, na koniec wypowiadając słowo „Zabij", po czym zginie z ręki głównego bohatera. Po jego śmierci Atlas ponownie poprosi („Would you kindly?"), abyś umieścił zdobyty od Ryana klucz w maszynie. Przejdź do jego biura i podnieś komentarz reżysera leżący na biurku z lewej (C na mapie).
Następnie podejdź do maszyny (2 na mapie, obrazek powyżej) i włóż do niej zdobyty niedawno klucz. Po chwili odezwie się śmiejący się z ciebie Atlas, który podziękuje za twoją pracę mówiąc na końcu, że wcale nie nazywa się Atlas, tylko Frrank Fontaine.
Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja
Następnie: BioShock - Apollo Square (Plac Apolla)
Kiedy strumień dojdzie na samą górę, na monitorze wyświetli się napis Fontaine Futuristic, a Frank przejmie kontrolę nad całym miastem. Po tym, jak otworzą się za tobą drzwi, zacznij biec za małymi Siostrzyczkami, uważając na systemy obronne. W trakcie drogi przez tunel spadniesz w dziurę, po czym przeniesiesz się do nowej lokacji - Olimpu (Olympus Heights).