BioShock - Medical Pavilion (Pawilon Medyczny) cz. 2: chirurgia, Steinman
Druga część medycznej lokacji w Rapture, w której docieramy do jednego z chirurgów plastycznych.
Po zwiedzeniu dentystycznego skrzydła wróć schodami (11b-11a na mapie) na górę. Tutaj, o ile jeszcze nie odwiedziłeś, warto udać się na północ, gdzie znajdziesz maszynę do zakupów, drugą do uzupełniania naboi, a obok nich trafisz na dziennik (D13 na mapie) Andrew Ryan - Vandalism, w którym właściciel Rapture mówi, że wszyscy nieuczciwi mieszkańcy hakujący maszyny będą pociągnięci do odpowiedzialności.
Aby kontynuować skieruj się do przejścia (20 na mapie) prowadzącego na zachód. Kiedy tam dotrzesz zobaczysz ubranego na czerwono Steinamana, który ucieknie w prawo zasypując za sobą przejście (21 na mapie). Aby je odblokować użyj telekinezy na granatach rzucanych przez wroga na balkonie z lewej (obrazek powyżej), a potem rzuć jednym z nich w przeszkodę.
Mapa - Pawilon Medyczny (Medical Pavilion)
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Legenda:
- 1 - miejsce startu w lokacji.
- 2 - zaklinowany robot strażniczy (security bot). Możesz skorzystać z hakowania, dzięki czemu dołączy do ciebie w walce z rywalami.
- 3 - przejście do Skarbu Neptuna (Neptun's Bounty) - otworzysz je w dalszej części gry po zdobyciu klucza.
- 4 - wejście do krematorium (uważaj na wroga z ładunkami wybuchowymi).
- 5 - piec krematoryjny, gdzie po spaleniu ciała (wciśnij przycisk z prawej) pojawi się tonik (Hacker's Delight).
- 6a-6b - przejście między piętrami w krematorium Eternal Flame.
- 7a-7b - przejście między piętrami w krematorium Eternal Flame.
- 8 - wejście do domu pogrzebowego - aby roztopić lód potrzebujesz plazmidu podpalenie, który znajdziesz na piętrze w krematorium.
- 9 - schowek z przydatnymi rzeczami. Kod do niego (0451) znajdziesz obok trumny po drugiej stronie pomieszczenia.
- 10 - tonik Security Expert (Ekspert od zabezpieczeń).
- 11a-11b - schody prowadzące do skrzydła dentystycznego.
- 12 - Shotgun (strzelba) leżąca na ziemi.
- 13 - sejf, do którego możesz się włamać.
- 14 - lokacja z wyrzutnią granatów i dziennikiem.
- 15 - pokoik, do którego dotrzesz niszcząc w poprzednim (14 na mapie) kratkę przy ziemi. W środku znajdziesz tonik Wrench Jockey.
- 16 - szyba, przez którą dostaniesz się do południowej części lokacji. Uważaj, bo w tle jest wieżyczka, którą najlepiej zneutralizować błyskawicą.
- 17 - tonik Speedy Hacker, ograniczający szybkość przelewania się substancji podczas minigry hakerskiej.
- 18 - małe pomieszczenie, do którego możesz dostać się od szybu wentylacyjnego w pokoju z tonikiem (17 na mapie).
- 19 - pomieszczenie do którego dostaniesz się używając na kluczu za wybitą szybą z lewej, telekinezy.
- 20 - korytarz prowadzący do zachodniej części pawilonu medycznego.
- 21 - zablokowane przejście, które otworzysz rzucając w przeszkodę granatem (złapiesz go przy pomocy telekinezy od przeciwnika na podwyższeniu z lewej).
- 22 - tonik Static Discharge, wytwarzający wokół bohatera wyładowania elektryczne, gdy jest atakowany.
- 23 - miejsce walki ze Steinmanem.
- 24 - lokacja z Małą Siostrzyczką, do której będziesz mógł wejść po walce ze Steinmanem.
- 25 - miejsce spotkania Dużego Tatuśka z Siostrzyczką (po zabiciu Steinmana).
- C - komentarz reżysera - Director's Commentary.
- D1 - dziennik - Steinman - Adam's Changes.
- D2 - dziennik - Diane McClintock - Released Today.
- D3 - dziennik - Steinman - Higher Standards.
- D4 - dziennik - Andrew Ryan - Parasite Expectations.
- D5 - dziennik - Steinman - Limits of Imagination.
- D6 - dziennik - Tenenbaum - Love for Science.
- D7 - dziennik - Steinamn - Surgery's Picasso.
- D8 - dziennik - McDonagh - Freezing Pipes.
- D9 - dziennik - Tenenbaum - Useless Experiments.
- D10 - dziennik - Suchong - Testing Telekinesis.
- D11 - dziennik - Suchong - Enrage Trial.
- D12 - dziennik - Suchong - Plasmids are the Paint.
- D13 - dziennik - Andrew Ryan - Vandalism.
- D14 - dziennik - Steinman - Symmetry.
- D15 - dziennik - Steinman - Aphrodite Walking.
- D16 - dziennik - Steinmann - Not What She Wanted (w zwłokach na stole).
- D17 - dziennik - Steinman - Gatherer Vulnerability.
Zanim ruszysz dalej odrzuć kilka granatów napastnikowi, a jeśli chcesz, to skorzystaj ze stacji zdrowotnej oraz maszyny sprzedającej. Następnie udaj się do odblokowanego przejścia prowadzącego do skrzydła chirurgicznego (Surgery). Z prawej znajdziesz dziennik (D14 na mapie) o nazwie Steinman - Symmetry, w którym chirurg opowiada o pewnej kobiecie, która przyszła do niego mówiąc, że koniec z powszechnością operacji - przyszedł czas na prawdziwą symetrię.
Skieruj się do korytarza z lewej. Kiedy podejdziesz do furtki zobaczysz za nią Steinmana (obrazek powyżej). Warto się teraz wycofać, ponieważ po chwili doktor wezwie robota bojowego. Kiedy się do ciebie zbliży możesz go zniszczyć lub trafić błyskawicą i się do niego włamać.
Wróć na korytarz i wyeliminuj działko na jego końcu (najlepiej jest podbiec, strzelić błyskawicą i je zhakować). Następnie udaj się do tonika (22 na mapie) o nazwie Static Discharge, który sprawia, że bohater wytwarza wokół siebie wyładowania elektryczne w momencie, gdy otrzymuje obrażenia.
Walka ze Steinmanem
Warto wejść teraz do pomieszczenia na północy. Znajduje się tutaj kamera, którą możesz zhakować. Oprócz kilku drobnych przedmiotów, pod kamerą znajdziesz sejf, a nieopodal dziennik (D15 na mapie) o nazwie Steinman - Aphrodite Walking, w którym opowiada o kobiecie, którą zoperował i nazwał ją piękną Chodzącą Afrodytą.
Skieruj się teraz do pomieszczenia na zachodzie (23 na mapie), gdzie czeka cię pojedynek ze Steinmanem. Podejdź do szyby i poczekaj, aż doktor zakończy swoją „operację", po czym zacznie do ciebie strzelać. Istnieje kilka sposobów walki z rywalem, który będzie stale ostrzeliwał cię z karabinu maszynowego.
Pierwsza to korzystanie z błyskawicy, a następnie ostrzeliwanie go np. ze strzelby. Pamiętaj, aby ukrywać się za osłonami, wychylać, żeby porazić prądem (obrazek powyżej), a potem oddawać kilka strzałów i znów się ukrywać. Możesz też skorzystać z okolicznych wybuchowych butli - strzelając w nie lub rzucając w doktora przy pomocy telekinezy.
Jeżeli po drodze do Steinmana zhakowałeś robota, wieżyczkę i kamerę w pomieszczeniu na północy, to możesz także zwabić go pod te systemy obronne (obrazek powyżej). Jest ich sporo i przy odpowiednich warunkach mogą nawet doprowadzić do śmierci doktora, a jeśli nawet nie, to znacznie ułatwią ci jego dobicie.
Po rozprawieniu się ze Steinmanem przeszukaj jego ciało i podnieś klucz (Emergency Access Key). Warto jeszcze udać się do pomieszczenia na zachodzie i przeszukać je - na dole schodów jest sejf, natomiast na łóżku leżą zwłoki kobiety z dziennikiem (D16 na mapie) o nazwie Steinmann - Not What She Wanted, w którym nagrano operację plastyczną. Doktor, po zakończeniu korekty nosa, prosi pielęgniarkę o skalpel. Ta początkowo się dziwi, ale wpada w prawdziwe przerażenie, gdy Steinman jednak go podnosi i zaczyna ciąć nim całą twarz pacjentki. Pielęgniarka wpada w panikę i zaczyna wołać o pomoc głównego chirurga.
FABUŁA: Steinman
Chirurg, a zarazem główny przeciwnik, którego spotykamy w Pawilonie Medycznym jest jedną z barwniejszych postaci w Rapture. Poznając go poprzez znajdowane dzienniki oraz oglądając jego „dzieła" chirurgiczne, jakie możemy znaleźć w podwodnym mieście, rysuje się nam mroczny blask idei Andrew Ryana. Utopijne założenia i brak moralnej kontroli miały służyć społeczeństwu, nieskrępowani lekarze i chirurdzy mieli leczyć i upiększać inne osoby oraz czynić ich życie wspanialszym.
Przykład Steinmana mocno weryfikuje te górnolotne założenia pokazując, że teoria często rozmija się z praktyką. Tworząc z ludzkich twarzy figury geometryczne Steinman sądził, że jest Picassem skalpela. Jego zbrodnicze poczynania trudno jednak nazwać sztuką, jak sam je określał.
Big Daddy i Little Sister, przejście do Neptun's Bounty
Po przeszukaniu lokacji wróć do korytarza, którego część w międzyczasie się zawali. Zamiast iść prosto skręć w lewo. Po wejściu do nowego pomieszczenia będziesz świadkiem eksplozji, która zabije Wielkiego Tatuśka (Big Daddy), a gdy wejdziesz do następnego pokoju (24 na mapie), to czeka cię scenka z Małą Siostrzyczką, Atlasem i doktor Tanenbaum.
Pani doktor zabije splicera próbującego dostać się do Siostrzyczki, po czym wymierzy broń w ciebie, mówiąc, że pociągnie za spust, jeśli spróbujesz skrzywdzić dziewczynkę. W tym samym czasie przez radio odezwie się do ciebie Atlas, który powie, że należy zabić Siostrzyczkę, ponieważ to nie są już istoty ludzkie, a posiadają drogocenną substancję Adam. Następnie Tanenbaum rzuci ci pojemnik z Adamem mówiąc, że istnieją inne metody jego pozyskiwania niż zabijanie dziewczynek. Następnie będziesz musiał zdecydować czy zabijesz (harvest) Siostrzyczkę (obrazek powyżej) czy też pozostawisz ją przy życiu (rescue).
Uwaga - dokonany teraz wybór będzie miał wpływ nie tylko na ilość pozyskanej substancji Adam (zabijanie Siostrzyczek zapewnia 160 jednostek, a zostawianie ich w spokoju 80), ale również na zakończenie gry. A możesz je zmienić już w trakcie tej decyzji.
Po rozwiązaniu sprawy Siostrzyczki na północy pojawi się maszyna Gatherer's Garden, w której możesz zakupić nowe plazmidy. Przy niej znajdziesz też ostatni w tej lokacji dziennik (D17 na mapie) o nazwie Steinman - Gatherer Vulnerability, w którym chirurg wyjaśni, że dzięki wszczepianiu dziewczynkom ślimaków produkujących w ich ciele substancję Adam są one niezwykle odporne, a ich rany błyskawicznie się leczą. Jednak usunięcie ślimaka z ich ciała automatycznie prowadzi do śmierci dziewczynek.
Poniżej lista plazmidów oraz toników, które możesz zakupić w maszynie:
- Enrage (koszt: 60 jednostek Adama) - furia wywoływana u przeciwników, którzy atakują inne cele niż bohater (plazmid).
- Armored Shell (20) - redukuje wszystkie obrażenia fizyczne zadawane bohaterowi (tonik).
- EVE Link (20) - korzystanie z apteczek przywraca zdrowie oraz EVE (tonik).
- Health Upgrade (80) - podnosi poziom życia (ulepszenie).
- EVE Upgrade (80) - podnosi poziom EVE (ulepszenie).
Ponadto z lewej strony automatu (C na mapie) znajdziesz komentarz reżysera (Director's Commentary).
Kiedy będziesz gotów przejdź przez sąsiednie drzwi i zacznij wracać na początek lokacji (25 na mapie), gdzie spotkasz kilku splicerów oraz Dużzego Tatuśka z Małą Siostrzyczką (obrazek powyżej). Atlas zasugeruje, abyś zaatakował dużego przeciwnika. Możesz zignorować jego wskazówkę lub przystąpić do walki.
Licz się z tym, że w chwili obecnej Big Daddy jest znacznie silniejszy od ciebie i od razu przystąpi do błyskawicznego szturmu. Jeśli chcesz przeżyć, to dużo się poruszaj, unieruchamiaj go błyskawicą i korzystaj ze strzelby. W przypadku śmierci odrodzisz się w pobliskiej komorze, po czym będziesz mógł kontynuować starcie. Po bitwie podejdź do Siostrzyczki i zdecyduj czy ją zabijesz (Harvest - 160 Adama) czy też uratujesz (Rescue - 80 Adama).
Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja
Następnie: BioShock - Neptune's Bounty (Nagroda Neptuna)
Po zakończeniu sprawy z Tatuśkiem i Siostrzyczką skieruj się do wyjścia (3 na mapie). Kiedy dotrzesz na miejsce trafisz na przeciwnika rzucającego granatami (najłatwiej odrzucać mu je telekinezą). Po pozbyciu się go wejdź na schody naprzeciwko wejścia i użyj klucza, który zdobyłeś u Steinmana na konsoli. Następnie przejdź przez otwarte drzwi do batysfery i z menu wybierz stację Neptun's Bounty.