Skip to main content

BioShock - Neptune's Bounty (Nagroda Neptuna)

Odwiedzamy główny port połowu ryb w Rapture.

Po zakończeniu podróży opuść batysferę (1 na mapie) i wejdź na górę po schodach zbierając napotkany przedmioty. Po kilku krokach trafisz na maszynę handlową (Vending Machine) oraz stojący na lewo od niej bank genów (Gene Bank) - są to miejsca, w których możesz dokonywać zmian w używanych tonikach i plazmidach np. gdy chcesz wymienić jeden na drugi.

Rusz przed siebie przechodząc przez drzwi na końcu korytarza. Na ścianie zobaczysz cień splicera, który ucieknie, kiedy zbliżysz się do narożnika. Kontynuuj marsz przed siebie zbierając napotkane przedmioty.

W końcu dotrzesz do niższej przystani (Lower Wharf - 2 na mapie), gdzie natkniesz się na Siostrzyczkę i Wielkiego Tatuśka. Jeśli chcesz możesz rozpocząć z nim walkę, ale uważaj, ponieważ przeciwnik jest wyposażony w broń palną. Następnie będziesz mógł zabić Siostrzyczkę lub ją uleczyć.


Mapa - Neptune's Bounty (Nagroda Neptuna)

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • 1 - miejsce startu w lokacji.
  • 2 - dolna przystań (Lower Wharf), w której natkniesz się na Tatuśka i Siostrzyczkę. Ponadto w centrum lokacji natkniesz się na tonik Medical Expert.
  • 3 - lokacja z Gatherer's Garden, gdzie możesz zakupić nowe ulepszenia.
  • 4 - zamknięta na szyfr krata. Możesz włamać się do zamka lub odnaleźć kod (5380) w dzienniku audio o nazwie Sullivan - Picked Up Timmy H.
  • 5 - drzwi, przy których spotkasz Peacha Wilkinsa.
  • 6a-6b - przejście między wyższą i niższą przystanią (Lower, Upper Wharf).
  • 7 - Mała Siostrzyczka z Wielkim Tatuśkiem.
  • 8a-8b - przejście między górną przystanią (Upper Wharf), a kapitanatem (Wharfmaster).
  • 9 - lokacja z dużą ilością systemów obronnych.
  • 10 - pokój przesłuchań, w którym znajdziesz aparat (Camera).
  • 11a-11b - przejście między kapitanatem (Wharfmaster), a górną przystanią (Upper Wharf), po zdobyciu aparatu (10 na mapie). W przejściu znajdziesz plazmid Security Bullseye.
  • 12 - Siostrzyczka i Tatusiek, którzy pojawią się po tym, jak wejdziesz na górę po schodach.
  • 13a-13b - przejście między dwoma piętrami lokacji McDonagha.
  • 14 - tonik inżynieryjny Focused Hacker.
  • 15a-15b - przejście między dwoma piętrami lokacji.
  • 16 - przejście do kryjówki przemytników (Smuggler's Hideout).
  • C - komentarz reżysera - Director's Commentary.
  • D1 - dziennik - Sullivan - Bathysphere Keys.
  • D2 - dziennik - Sullivan - Timmy H. Interrogation.
  • D3 - dziennik - Andrew Ryan - Fontaine Must Go (w tunelu do którego możesz dotrzeć korzystając z dziury w podłodze z prawej strony przejścia).
  • D4 - dziennik - Tenenbaum - Finding the Sea Slug.
  • D5 - dziennik - Mariska Lutz - Masha Come Home.
  • D6 - dziennik - Sullivan - Picked Up Timmy H.
  • D7 - dziennik - Andrew Ryan - Watch Fontaine.
  • D8 - dziennik - Sullivan - Have my Badge.
  • D9 - dziennik - Tenenbaum - Adam Discovery.
  • D10 - dziennik - McDonagh - Eden Leaking.
  • D11 - dziennik - Tenenbaum - Fontaine's Smugglers.
  • D12 - dziennik - Andrew Ryan - Death Penalty in Rapture.
  • D13 - dziennik - McDonagh - Meeting Ryan.
  • D14 - dziennik - Sullivan - Smuggling Ring.
  • D15 - dziennik - Andrew Ryan - Working Late Again.
  • D16 - dziennik - McDonagh - Rapture is Changing.
  • D17 - dziennik - McDonagh - Arresting Fontaine.
  • D18 - dziennik - Mariska Lutz - We Saw Masha Today.
  • D19 - dziennik - Peach Wilkins - Putting the Screws On.

Bez względu na to czy podjąłeś się walki czy też nie warto tu również mieć na uwadze dwa działka (t na mapie) - zwłaszcza, że jedno znajduje się pod platformą, na której stajesz w momencie wejścia do pomieszczenia. Ponadto na ziemi na środku lokacji znajdziesz tonik o nazwie Medical Expert, dzięki któremu apteczki będą przywracać ci więcej zdrowia. Możesz nim zastąpić któryś z obecnych toników lub odłożyć go do wykorzystania na później (opcja Store in Gene Bank w lewym dolnym narożniku ekranu).

Warto zhakować wieżyczki, które pomogą ci w starciu z przeciwnikami

Ponadto po przejściu przez mniej więcej połowy lokacji pojawią się w niej splicerzy. Warto wtedy ukucnąć i przesuwać się pod platformą z prawej strony, a następnie włamać się do drugiej wieżyczki i przy jej pomocy odeprzeć wrogi atak (obrazek powyżej).

Za wieżyczką znajdziesz dziennik (D1 na mapie) o nazwie Sullivan - Bathysphere Keys, w którym autor opowiada, jak Ryan kazał zamontować w batysferach specjalne zabezpieczenia, aby mógł z nich korzystać tylko on i zaufani ludzie. Okazuje się jednak, że systemy te są dość proste do złamania.

Przejęcie wieżyczki z wybuchowymi pociskami, to dobry pomysł

Udaj się teraz do lokacji na zachodzie (3 na mapie), gdzie będziesz mógł zdobyć nowe plazmidy. Jeśli uratowałeś do tej pory trzy Siostrzyczki, to doktor Tenenbaum zostawi przed automatem nagrodę w postaci dodatkowej ilości Adama (200) oraz nowego plazmidu - Hypnotize Big Daddy, umożliwiającego zahipnotyzowanie na pewien okres Wielkiego Tatuśka, który będzie walczył po twojej stronie (jeśli nie chcesz wymieniać obecnych, to wybierz opcję Store in Gene Bank - potem będziesz mógł je wymienić właśnie w bankach genów).

W trakcie przebywania przy maszynie z plazmidami uważaj na splicerów, którzy cię zaatakują oraz na wieżyczkę strzelającą wybuchowymi pociskami, która znajduje przy schodach na zachodzie. Warto ją zhakować, aby pomogła ci odpierać kolejne ataki (obrazek powyżej).

Aby otworzyć bramę możesz włamać się do zamka z lewej lub znaleźć dziennik o nazwie Picked Up Timmy H z kodem - 5380

Następnie możesz zejść na dół, gdzie natkniesz się na zamkniętą na szyfr bramę (4 na mapie). Możesz się włamać lub znaleźć dziennik z kodem. Warto przejść przez bramę, ponieważ znajdziesz za nią dziennik (D2 na mapie) o nazwie Sullivan - Timmy H. Interrogation (D6 na mapie), w którym autor brutalnie przesłuchuje Timmy'ego w celu wyciągnięcia od niego informacji na temat Fontaine'a - rywala Andrew Ryana.


Zdobycie aparatu do robienia zdjęć

Bez względu na to czy zszedłeś na dół czy też nie udaj się teraz na zachód, przechodząc po belce i dachu w pobliżu rakietowego działka. Następnie przejdź przez drzwi za nim, a potem podejdź do kolejnych prowadzących do zakładów rybnych Fontaine'a (Fontaine Fisheries' Entrance). Zapukaj w nie kluczem francuskim, a pojawi się Peach Wilkins.

Rywalka jest szybka i wytrzymała, więc pozostawaj w ruchu i wspomagaj się błyskawicą, aby ją ogłuszać

Po rozmowie z nim przygotuj się do walki, ponieważ po chwili z góry zeskoczy na ciebie szybka splicerka z dwoma ostrzami (obrazek powyżej). Korzystaj z błyskawicy i klucza lub strzelby, aby jak najszybciej zadać jej spore obrażenia. W pewnej chwili przeciwniczka ucieknie. Porozmawiaj wtedy z Wilkinsem ponownie.

Okaże się, że mężczyzna chce, abyś zdobył kamerę i zrobił nią kilka zdjęć splicerom. Po chwili podaruje ci również granatnik (Grenade Launcher). Skieruj się teraz w stronę schodów na południu (6a-6b na mapie) - poprzednio przejście było zamknięte, ale teraz krata będzie otworzona. Natkniesz się tu na kilku splicerów, a z prawej strony na dziurę w ziemi.

Możesz z niej skorzystać, aby kanałem dotrzeć do dziennik (D3 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - Fontaine Must Go, w którym założyciel Rapture stwierdza, że podczas gdy on skupiał się na rozwijaniu przystani, Fontaine interesował się genotypami i nauką. Ryan dochodzi do wniosku, że Rapture zmienia się na jego oczach nie zawsze zgodnie z jego oczekiwaniami i trzeba będzie zrobić z tym porządek.

Siostrzyczkę z Tatuśkiem możesz minąć lub zaatakować

Po udaniu się do wyższej przystani (Upper Wharf - 6b na mapie) przejdź przez drzwi i podnieś dwie miny (Proximity Mine), które służą jako amunicja do granatnika. Przejdź przez kolejne drzwi, a trafisz do pomieszczenia ze skrzyniami. Z lewej (7 na mapie) natkniesz się na kilku splicerów oraz Siostrzyczkę z Tatuśkiem (obrazek powyżej) - możesz go zaatakować i zabić lub uratować dziewczynkę. Jeśli zdecydujesz się na atak, to możesz łapać wystrzeliwane przez niego ładunki wybuchowe przy pomocy telekinezy i odrzucać je.

Naprzeciwko wejścia do lokacji, za skrzyniami, znajdziesz dziennik (D4 na mapie) o nazwie Tenenbaum - Finding the Sea Slug, w którym pani doktor opisuje pewnego rybaka, który od wielu lat miał strasznie okaleczone ręce. W trakcie jednej z wypraw złowił morskiego ślimaka, który zupełnie wygoił jego rany. Tenenbaum poprosiła wtedy rybaka, aby dał jej ślimaka do badań.

Na lewo od miejsca, gdzie spotkałeś Siostrzyczkę natkniesz się na kolejny dziennik (D5 na mapie) o nazwie Mariska Lutz - Masha Come Home, w którym zrozpaczona matka zostawia córce Mashy wiadomość na temat tego, że zabrali ją ludzie Ryana i martwi się czy nie uczynili jej jednej z dziewczynek chodzących po szybach wentylacyjnych. Zostawia również Mashy namiary na siebie - Fighting McDonaghs, pokój nr 7, kod 7533.

Obok powyższego dziennika znajduje się leżące na ziemi ciało (D6 na mapie) - przeszukaj je, a znajdziesz kolejne nagranie o nazwie Sullivan - Picked Up Timmy H, w którym autor opowiada o mającym nastąpić przesłuchaniu Timmy'ego. Podaje przy tym kod (5380) do zamka, gdzie ma się ono odbyć (4 na mapie).

Bot Shutdown, czyli miejsca, gdzie możesz dezaktywować roboty bojowe

Kierując się na północ dotrzesz do zamkniętej bramy. Uderz w łańcuch, aby odblokować przejście, po czym rozpraw się z przeciwnikiem. Z lewej strony znajdują się schody, a na prawo od nich automat tzw. Bot Shutdown (b na mapie - obrazek powyżej). Przy ich pomocy możesz za pieniądze wyłączać roboty obronne, gdyby cię zaatakowały np. po namierzeniu przez kamerę.


FABUŁA: Skarb Neptuna i Fontaine

Lokacja, w której się znajdujesz, była niegdyś głównym miejscem połowu ryb dla ludności Rapture. Jedną z głównych firm zajmujących się tym zajęciem była Fontaine Fisheries założona przez Franka Fontaine'a. Początkowo spółka nie sprawiała problemów, ale z czasem stała się jedynie tłem dla ciemnych interesów związanych z przemytem. Kiedy dowiedział się o tym Andrew Ryan kazał rozprawić się z nieuczciwym przedsiębiorcą, a całe zadanie powierzył szefowi ochrony Sullivanowi oraz jego ludziom. Doprowadziło to do krwawych zmagań, w trakcie których Fontaine zginął, ale części przemytników pod wodzą Peacha Wilkinsa, udało się schronić w trudno dostępnych miejscach na przystani.

Warto dodać, że przed starciami zbrojnymi, podczas połowów został znaleziony ślimak morski, który wyleczył rany jednego z rybaków. Zainteresowało to doktor Bauman, która rozpoczęła badania nad tymi zwierzętami - okazało się, że substancją posiadającą nadającą te zadziwiające cechy ślimakom jest Adam.


Przed schodami, przy maszynie handlowej, znajdziesz też kolejny dziennik (D7 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - Watch Fontaine, w którym założyciel Rapture wypowiada się o Fontainie, jak o niebezpiecznym gangsterze, na którego ciągle nie można znaleźć dowodów winy.

Warto stopniowo hakować kolejne wieżyczki i systemy obronne, dzięki czemu stworzysz w tej lokacji prawdziwą twierdzę

Udaj się na schody (8a-8b na mapie), uważając, aby nie namierzyły cię kamery. Możesz wyczekiwać na dogodny moment, aby przejść obok nich lub unieruchamiać błyskawicą (są zbyt wysoko, żeby można je było zhakować). Po dostaniu się na górę podejdź do bramy i zniszcz kluczem francuskim kłódkę.

Trafisz do pomieszczenia (9 na mapie) z dużą liczbą systemów obronnych, a zwłaszcza wieżyczek. Najlepiej jest je po kolei namierzać i jedna po drugiej przejmować (obrazek powyżej). Pamiętaj, aby strzelać w nie błyskawicami z ukrycia, aby nie wejść w krzyżowy ogień kilku naraz. Po przejęciu wszystkich lub przynajmniej części z nich z łatwością odeprzesz atak, jaki wkrótce przeprowadzą splicerzy.

Ponadto możesz skorzystać z przejścia za kratką przy ścianie, aby dostać się do pomieszczenia z dziennikiem (D8 na mapie), o nazwie Sullivan - Have my Badge, w którym autor żali się, że nie przybył do Rapture wieszać ludzi za kontrabandę i jeśli Ryan wydaje takie prawa, to niech takimi rzeczami zajmie się on i jego ludzie. W lokacji znajdziesz też sejf.

Aparat znajdziesz na biurku w pokoju przesłuchań

Po przejściu przez pomieszczenie wejdź do kolejnego na południu, po czym ukucnij i przejdź przez dziurę w ścianie. Trafisz do pomieszczenia z bankiem genów i komorą witalną. Kontynuuj marsz, aż dotrzesz do pokoju przesłuchań (Interrogation room - 10 na mapie), gdzie na biurku znajdziesz aparat (camera - obrazek powyżej).


Zrobienie 3 zdjęć spider splicerom

Po jej podniesieniu spójrz w prawo i zrób zdjęcie spider slicerowi (w sumie musisz zrobić zdjęcia trzem osobnikom tego gatunku). Od teraz będziesz mógł robić zdjęcia przeciwnikom, dzięki czemu bohater stanie się skuteczniejszy w zabijaniu sfotografowanego typu rywala. Aparat wybierasz tak samo, jak zwykłą broń. Zwróć uwagę, że posiadasz ograniczenie w ilości zdjęć, która jest pokazana lewym dolnym narożniku ekranu.

Plazmid Security Bullseye sprawia, że wybranego wroga zaatakują systemy obronne

Po opuszczeniu pomieszczenia rozpraw się z przeciwnikiem, który cię zaatakuje. Po powrocie do poprzedniej lokacji okaże się, że doszło do eksplozji, a jedyną drogą prowadzącą dalej jest dziura w szybie i zejście do niedostępnej do tej pory części górnej przystani (11a-11b na mapie). Warto dodać, że kiedy zejdziesz poziom niżej, to znajdziesz plazmid (obrazek powyżej) Security Bullseye - po użyciu go na przeciwniku będzie atakowany przeze okoliczne systemy obronne.

Z prawej strony znajdziesz natomiast strzelbę, a poniżej przeciwnika i kamerę. W pudle przy zachodniej ścianie jest natomiast dziennik (D9 na mapie) o nazwie Tenenbaum - Adam Discovery, w którym uczona przedstawia niesamowite zdolności morskich ślimaków umożliwiających niemal wskrzeszanie obumarłych komórek i organizmów oraz zmienianie ich np. z czarnych w białe czy ze słabych w silne. Tenenbaum mówi przy tym, że na dalsze badania potrzebuje dodatkowych funduszy i jeszcze jednej rzeczy...

Po przejściu przez drzwi na południu znajdziesz przed sobą kolejny dziennik (D10 na mapie) o nazwie McDonagh - Eden Leaking, w którym autor stwierdza morskie przecieki w niektórych fragmentach Rapture. Wspomina przy tym, że w trakcie budowy miasta mówił Ryanowi, że należy stworzyć metropolię na wzór wanny, ale szef się nie zgodził mówiąc, że zamiast tego stworzą Eden.

Zdjęcia spider slicerowi możesz robić nawet po jego śmierci

Przejdź przez kolejne drzwi i dojdź do końca korytarza uważając na splicerów i kamerę z prawej. Pod nią znajdziesz dziennik (D11 na mapie) o nazwie Tenenbaum - Fontaine's Smugglers, w którym doktor opisuje przemytników Fontaine'a, jako najgorsze zbiry, ale potrzebuje ich w celu otrzymywania zaopatrzenia. Widzi też, że samego szefa bardzo się boją, który w efektywności działania przypomina jej Niemców.

Po przeczytaniu dziennika udaj się w prawo i oczyść pomieszczenia z wrogów. Wśród przeciwników natkniesz się na spider splicera z dwoma hakami zamiast rąk - zrób mu zdjęcie w ruchu lub jego ciału (obrazek powyżej), jeśli go zabiłeś.

Na lewo od wejścia do pierwszego pomieszczenia znajdziesz z kolei dziennik (D12 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - Death Penalty in Rapture, w którym rozgniewany założyciel opowiada, że pomimo sprzeciwu rady i zamieszek w mieście, należy stracić kilku przemytników, przez których o podwodnej metropolii mogą dowiedzieć się ludzie z lądu, od których chciano się przecież odizolować.

Małe przejście, którym możesz udać się do kolejnej lokacji

Po przeszukaniu pomieszczeń opuść je i skieruj się w stronę drzwi na wschodzie. Dotrzesz do komory z bankiem genów, komorą witalną oraz niskim tunelem (obrazek powyżej) na lewo od niej, w której znajdziesz dziennik (D13 na mapie) o nazwie McDonagh - Meeting Ryan, w którym inżynier pracujący nad systemami Rapture wdał się w zawodową dyskusję z odwiedzającym go Ryanem. Po wymianie fachowych zdań na drugi dzień McDonagh został głównym wykonawcą prac.

Przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie pozbądź się splicerów, a następnie udaj się na północ. Znajdziesz tu dwa kolejne dzienniki. Pierwszy (D14 na mapie) to Sullivan - Smuggling Ring, w którym autor opisuje Fontaine'a jako sprytnego wyłudzacza żyjącego w mieście pełnym artystów i poetów. Jednak na niego również znajdzie się jakiś hak. W drugim (D15 na mapie) Andrew Ryan - Working Late Again, twórca Rapture przeprasza Diane, że spóźni się wieczorem, ponieważ czeka go spotkanie z Rosenbergiem na temat biznesu Fontaine'a. Znów będzie musiał wysłuchiwać o głupotach związanych z Adamem i genetycznymi modyfikacjami.

Przejście prowadzące do pokoju z działkiem i sejfem

Ostatni w tej części dziennik (D16 na mapie) - McDonagh - Rapture is Changing, znajdziesz w pomieszczeniu na wschodzie. McDonagh żali się w nim, że Ryan nie dostrzega niebezpieczeństwa w postaci Fontaine'a, który rozporządza Adamem tworząc pod nosem szefa armię oddanych sobie ludzi.

Na północ od tego dziennik znajduje się kilka pudełek. Przesuń je, a odkryjesz małe przejście (obrazek powyżej), które zaprowadzi cię do pokoiku z wieżyczkę strażniczą oraz sejfem. Po opuszczeniu tej lokacji zaatakuje cię kolejny spider slicer - po jego pokonaniu lub przed walką zrób mu zdjęcie. W ten sposób zdobędziesz trzy fotki potrzebne Wilkinsowi.

Do pokoju nr 6 wejdziesz, jeśli użyjesz na panelu z prawej plazmidu błyskawica

Możesz się teraz skierować w stronę schodów (13a-13b na mapie). Kiedy wejdziesz po nich na górę, to w poprzedniej lokacji (12 na mapie) pojawi się Tatusiek z Siostrzyczką. Możesz się wrócić i rozpocząć walkę z „ochroniarzem", a potem załatwić sprawę z dziewczynką. Wróć na górę i skieruj się do pokoju nr 6 (obrazek powyżej), w którym znajdziesz dziennik (D17 na mapie) - McDonagh - Arresting Fontaine, w którym autor zwraca uwagę Ryanowi, żeby aresztować Fontaine'a w taki sposób, aby nie ucierpiały jego interesy, które będzie można przejąć.

Do pokoju nr 7 możesz się dostać włamując się do zamka lub podając kod (7533), który jest w dzienniku Mariska Lutz - Masha Come Home (D5 na mapie). Znajdziesz tu kolejny dziennik (D18 na mapie) o nazwie Mariska Lutz - We Saw Masha Today, w którym zrozpaczona matka opowiada o tym, że z mężem widziała dziś Mashę, jak pobierała krew ze zwłok w Fontaine Fisheries, a potem odeszła za rękę z jednym z tych wielkich golemów.

Aby dostać się do tonika musisz użyć plazmidu podpalenie na lodzie

W ostatnim pomieszczeniu w tej lokacji, znajdującym się na południu, znajdziesz sejf. Po jego opróżnieniu i opuszczeniu pokoju zaatakuje cię kolejny spider slicer, któremu możesz zrobić zdjęcie. Po zdobyciu trzech zdjęć spider slicerów wróć do Peacha Wilkinsa (5 na mapie). W trakcie drogi uważaj, ponieważ w lokacjach pojawi się sporo nowych splicerów. Kiedy Wilkins otworzy drzwi z lewej strony znajdziesz tonik (14 na mapie), jednak żeby go zdobyć musisz użyć podpalenia na lodzie.


Walka z Peachem Wilkinsem i przejście do kryjówki przemytników

Tonik inżynieryjny, to Focused Hacker, dzięki któremu podczas mini gry hakerskiej są usuwane 2 pola przeładowania (overload). Po jego podniesieniu podejdź do tuby pneumatycznej z prawej strony i wejdź w nią interakcję. W ten sposób wyślesz nią swoje bronie - pozostanie ci tylko klucz i kamera, ale dzięki temu otworzą się kolejne drzwi.

Warto przejąć systemy obronne, które pomogą ci w odparciu ataku splicerów

Przejdź przez nie - po chwili zgaśnie światło, a Wilkins rzuci na ciebie splicerów. Zanim do tego dojdzie warto szybko skierować się w prawo i zhakować kamerę, dzięki czemu ułatwisz sobie zadanie obrony. Jednym z rywali będzie sam Wilkins rzucający koktajlami mołotowa - przejęte systemy obronne ostrzelają również jego (obrazek powyżej). Na północy, w pobliżu przejścia (15b na mapie) jest działko, które też możesz spróbować przejąć.


FABUŁA: Peach Wilkins

Chociaż ochrona Ryana pod wodzą Sullivana rozprawiła się z głównymi siłami przemytników, to Peach Wilkins z grupą podkomendnych zdołał ukryć się w niedostępnej dla przeciwników części Neptune's Bounty. Dzięki zgromadzonym zapasom udało się im przetrwać wojnę domową w Rapture, jednak nadużywanie Adama sprawiło problemy natury psychicznej.


Z przeciwnikami najlepiej walczyć przy pomocy plazmidów. Niektórzy będą rzucać w ciebie granaty, które możesz odrzucać telekinezą. W innych przypadkach posługuj się podpaleniem lub błyskawicą i kluczem francuskim. Po walce zejdź schodami na dół przeszukując po drodze tubę pneumatyczną i podnosząc bronie.

Po zejściu na dół dotrzesz do stacji ulepszania broni (16 na mapie), w której możesz dokonać zmian w posiadanym orężu. Jeśli użyjesz podpalenia na lodzie z lewej, to dotrzesz do pomieszczenia z dwoma splcierami, sejfem i ostatnim w tej lokacji dziennikiem (D19 na mapie) o nazwie Peach Wilkins - Putting the Screws On.

Tunel, który odkryjesz po spaleniu lodu

Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock - Smugglers' Hideout (Kryjówka przemytników)


Wróć do poprzedniego pomieszczenia i użyj podpalenia na lodzie przy drzwiach z prawej. W ten sposób będziesz mógł wejść do pomieszczenia, gdzie zobaczysz scenkę z przeszłości. Na dole półki z prawej znajdziesz taśmę Director's Commentary (C na mapie).

Następnie podpal lód przy wejściu z lewej, a odkryjesz tunel (obrazek powyżej), którym rusz przed siebie. Po niedługim czasie odezwie się do ciebie Atlas, a ty przejdziesz do nowej lokacji - Smuggler's Hideout (Kryjówka Przemytników).

Zobacz także