BioShock - Point Prometheus (Punkt Prometeusz)
Miejsce, w którym kompletujemy strój Wielkiego Tatuśka dla głównego bohatera.
Zaczynasz na północnym zachodzie (1 na mapie). Po tym, jak Fontaine odegra przed tobą mały teatrzyk opuść batysferę i zacznij za nim biec. Uciekinier będzie utrudniał ci życie zastawiając pułapki oraz wysyłając roboty bojowe.
Omijaj je i rozprawiaj się z nimi na spokojnie, specjalny pośpiech nie jest wskazany, ponieważ ucieczka nie odbywa się na czas. Kiedy Fontaine ucieknie windą podejdź do ciała Tatuśka (2 na mapie) i podnieś z niego system kontroli kombinezonu (Suit Control System).
Mapa - Punkt Prometeusz (Point Prometheus)
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Legenda:
- 1 - miejsce startu.
- 2 - ciało Tatuśka z systemem kontroli kombinezonu (Suit Control System).
- 3 - Tatusiek z Siostrzyczką.
- 4 - próbka feromonów Tatuśka.
- 5 - próbka feromonów Tatuśka i tonik Safecracker 2.
- 6a-6b - schody prowadzące z Little Wonder na piętro (Atrium Balcony).
- 7 - próbki feromonów Tatuśków.
- 8 - pomieszczenie z Tatuśkiem i Siostrzyczką.
- 9 - miejsce odnalezienia głośnika do budowy Tatuśka.
- 10 - miejsce odnalezienia butów do budowy Tatuśka oraz tonika Damage Research 2.
- 11 - pomieszczenie z Tatuśkiem i Siostrzyczką oraz kombinezonem potrzebnym do stworzenia Big Daddy'ego.
- 12 - pomieszczenie z kombinezonami potrzebnymi do stworzenia Tatuśka.
- 13 - magazyn amunicji - kod do zamka to 1921.
- 14a-14b - schody między piętrami w lokacji.
- 15 - przejście do Proving Grounds (Poligon).
- D1 - dziennik - Tenenbaum - Why Just Girls?
- D2 - dziennik - Suchong - Changing Employers.
- D3 - dziennik - Andrew Ryan - Marketing Gold.
- D4 - dziennik - Suchong - Extra Munitions.
- D5 - dziennik - Suchong - Cheap Son of a Bitch.
- D6 - dziennik - Suchong - Missing Boots.
- D7 - dziennik - Suchong - Protector Smell.
- D8 - dziennik - Andrew Ryan - Mistakes.
- D9 - dziennik - Suchong - Protecting Little Ones.
Teraz będziesz musiał zdobyć 3 porcje feromonów (pheromones) Tatuśka. Udaj się na wschód do lokacji Little Wonders (Małe Cuda), uważając na splicerów i roboty bojowe. Po wejściu do lokacji uważaj też na dwa działka znajdujące się z prawej strony. Musisz wejść do pokoju z nimi, przechodząc przez wybitą szybę (należy przy tym kucnąć).
Feromony, głośnik i strój Tatuśka
W korytarzu (3 na mapie) natkniesz się na Tatuśka oraz Siostrzyczkę. Oprócz tego spotkasz tu kilku splicerów oraz automat, gdzie możesz uzupełnić zdrowie.
Zwróć uwagę na drzwi prowadzące do pokoju nr 5. Użyj dźwigni z lewej, wejdź do środka (4 na mapie) i podnieś pierwszą próbkę feromonów (obrazek powyżej). Do zebrania pozostaną jeszcze dwie. Zanim zaczniesz ich szukać warto udać się do pokoju nr 1, gdzie na łóżku leży komentarz reżysera (C na mapie).
Udaj się do pomieszczenia na wschodzie. Uważając na kamerę przejdź na drugi koniec, gdzie na biurku znajdziesz tonik Safecracker 2 i drugą próbkę feromonów (5 na mapie). Następnie wejdź po schodach (6a-6b na mapie) na górę. Zarówno na północy, jak i południu znajdziesz biurka, na których stoją brakujące próbki (7 na mapie).
Ponadto na północy jest dziennik (D1 na mapie) o nazwie Tenenbaum - Why Just Girls?, w którym doktor zastanawia się, czemu Adam przyjmuje się tylko u dziewczynek, a nie u chłopców? Tenenbaum jest zafascynowana sposobem tworzenia się nowych komórek i wypierania starych, co sprawia, że dziewczynki są praktycznie nieśmiertelne. Żałuje, że system ten nie działa u dorosłych.
Skieruj się teraz do przejścia oznaczonego, jako Main Hall (główny korytarz). Uważaj, bo za drzwiami, zaraz nad swoją głową, znajdziesz kamerę. Przejdź przez hol i skieruj się na północ. Z prawej strony zobaczysz zamarznięte drzwi (obrazek powyżej) - roztop lód, a odblokujesz przejście prowadzące do pokoju z dziennikiem (D2 na mapie) w koszu o nazwie Suchong - Changing Employers, w którym naukowiec wymienia osoby, które nie żyją. Obecnie jest on jedyną personą mającą pojęcie o Małych Siostrzyczkach i jest z tego bardzo zadowolony.
Następnie skieruj się na północ. Znajdują się tu dwie pary drzwi - uważaj, bo za jednymi i drugimi znajduje się kamera. Na północnym zachodzie znajdziesz dziennik (D3 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - Marketing Gold, w którym Ryan z uznaniem wyraża się o dokonaniach przedsiębiorczych Fontaine'a, ale podkreśla, że nigdy nie zrozumiał marketingu. On sam dobrze jednak wie, co to reklama, a odpowiednio wyeksponowane Siostrzyczki okażą się reklamową bryłą złota.
Kolejny dziennik (D4 na mapie) znajdziesz w pomieszczeniu na północnym wschodzie - jest to Suchong - Extra Munitions, w którym doktor wspomina o przesłanej przez Ryana amunicji, którą zamknął w laboratorium (Protector Labs), a kod to 1921. Następnie udaj się do pomieszczenia o nazwie Live Subject Testing (Testy na żywych obiektach, 9 na mapie), gdzie znajdziesz poszukiwany głośnik (obrazek powyżej) do prototypu tworzonego Tatuśka.
Następnie udaj się do pomieszczenia na zachodzie (10 na mapie). Przejdź przez bibliotekę i wejdź do pokoju z kontuarem, na którym znajdziesz tonik Damage Research 2, a obok buty (Big Daddy Boots), czyli kolejną część potrzebną do skonstruowania Tatuśka.
Teraz udaj się na południowy wschód (11 na mapie), gdzie natkniesz się na Tatuśka z Siostrzyczką. W tym samym pomieszczeniu znajdziesz również stojący na stoliku tonik Haker's Delight 3 oraz sporą ilość hełmów do stroju Tatuśka (obrazek powyżej). Wybierz jeden z nich i podnieś go. Kolejną część stroju, czyli kombinezon, znajdziesz w sąsiednim pomieszczeniu (12 na mapie) na zachodzie.
Warto teraz odwiedzić skład amunicji (13 na mapie) - kod do zamka to 1921. Po drugiej stronie jest natomiast pomieszczenie z dziennikiem (D5 na mapie) o nazwie Suchong - Cheap Son of a Bitch, w którym doktor nie zgadza się z Ryanem, że produkowanie Tatuśków jest zbyt drogie, nazywając go przy tym tanim sukinsynem.
Po złożeniu całego stroju wystarczy udać się do atrium na zachodzie (2 na mapie) i zapukać kluczem francuskim w szyb przy ścianie (obrazek powyżej), dzięki czemu przywołasz Małą Siostrzyczkę. Teraz wystarczy udać się z nią do przejścia (Museum), do którego cię poprowadzi, a potem udać się do nowej lokacji - Proving Grounds (Poligon - 15 na mapie).
Zanim przystąpisz do ostatniego celu misji warto jeszcze zwiedzić okoliczne pomieszczenia i zebrać ostatnie dzienniki. W lokacji na zachodzie natkniesz się na dziennik (D6 na mapie) o nazwie Suchong - Missing Boots, w którym doktor żali się, że buty do Big Daddy'ego wylądowały jakimś cudem w bibliotece.
Ostatnie trzy dzienniki znajdziesz na piętrze (14a-14b na mapie) lokacji z kombinezonami. W pierwszym (D7 na mapie) o nazwie Suchong - Protector Smell, naukowiec stwierdza, że Tatuśki strasznie śmierdzą, ale Małe Siostrzyczki lubią ten odór. Nazywa też Ryana dobrym gościem, ponieważ ten twierdzi, że nie będzie problemów ze znalezieniem rekrutów do stania się Tatuśkami. W drugim (D8 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - Mistakes, twórca Rapture zadaje sobie pytanie czy jego przekonania, dzięki którym stworzył miasto, nie przysłoniły mu prawdy. Widzi bowiem, że doszło do wojny z Atlasem, ale on nie ma zamiaru się poddawać.
Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja
Następnie: BioShock - Proving Grounds (Poligon)
W ostatnim dzienniku (D9 na mapie) Suchong - Protecting Little Ones, uczony stwierdza, że w wojennej zawierusze brakuje Adama, a on wie, jak pozyskiwać go z ciał przy pomocy Małych Siostrzyczek. Trzeba im jednak zapewnić odpowiednią ochronę.