BioShock - Smugglers' Hideout (Kryjówka przemytników)
Miejsce, w którym docieramy do łodzi podwodnej z rodziną Atlasa.
Do tej lokacji trafisz prosto z korytarza (1 na mapie) prowadzącego do Neptune's Bounty (Nagroda Neptuna). Twoim celem będzie dostanie się do zatoki z łodzią podwodną. Rusz przed siebie. Po kilku krokach zobaczysz kilka szybko wyświetlających się zdjęć, a niedługo potem przez radio odezwie się do ciebie Atlas.
Powie ci, że nie może dostać się do zatoki, ale jego rodzina powinna być już niedaleko głównego bohatera. Po chwili trafisz do jaskini zalanej wodą, gdzie znajduje się komora Vita-Chamber, a nieco dalej bank genów, gdzie możesz wymienić plazmidy oraz toniki na inne.
Mapa - Kryjówka przemytników (Smugglers' Hideout)
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Legenda:
- 1 - miejsce startu i tunel do lokacji Neptune's Bounty.
- 2 - przycisk panelu kontrolnego, który musisz użyć, aby wpuścić do środka Atlasa.
- 3a-3b - schody prowadzące do zatoki z łodzią.
- 4 - zatoka z łodzią podwodną.
- 5 - przejście do Arkadii.
- D1 - dziennik - Peach Wilkins - Meeting with Fontaine.
- D2 - dziennik - Frank Fontaine - Kraut Scientist.
- D3 - dziennik - Peach Wilkins - Offered a Deal.
Kontynuuj marsz, aż do pomieszczenia z wieżyczką, którą możesz zhakować lub zniszczyć. Na prawo od niej znajdziesz dziennik (D1 na mapie) o nazwie Peach Wilkins - Meeting with Fontaine, w którym autor żali się na podejście Ryana w stosunku do robotników. Chwali natomiast Fontaine'a, z którym ma się spotkać, jako osobę podobną do ich grupy.
Ruszaj dalej wzdłuż kolejnego korytarza, który doprowadzi cię do zatoki z łodzią podwodną. Kiedy się do niej zbliżysz Atlas powie ci, abyś wcisnął przycisk, dzięki czemu będzie mógł wejść do środka. Po chwili odezwie się również Andrew Ryan - zagrozi ci wypowiedzeniem otwartej wrogości, jeżeli spełnisz polecenie Atlasa. Kontynuuj marsz, aż dotrzesz do panelu kontrolnego (2 na mapie), gdzie wciśnij przycisk (obrazek powyżej).
Po uczynieniu tego zobaczysz na dole Atlasa próbującego otworzyć łódź podwodną. W tym momencie odezwie się do ciebie Ryan, który powie, abyś patrzył na śmierć przyjaciela - po chwili zaatakują go splicerzy, a widok przesłoni spadająca rura. Kiedy otworzą się drzwi zacznij kierować się w stronę przystani.
W trakcie marszu natkniesz się na sporą grupę atakujących cię splicerów. Możesz użyć podpalenia na kałuży oleju (obrazek powyżej), co ułatwi ci się ich pozbycie. Na dole schodów możesz wejść do pomieszczenia za kratą i podnieść dziennik (D2 na mapie) - Frank Fontaine - Kraut Scientist. Fontaine wypowiada się na temat szkopskiej pani doktor (chodzi o Tenenbaum), która ma mu zapewnić możliwości uporania się z Ryanem - wystarczy jej tylko dosłać odpowiednie zaopatrzenie i mieć na nią oko.
Po zejściu po schodach (3a-3b na mapie) na dół dotrzesz do przystani z łodzią podwodną (4 na mapie), która nagle wybuchnie. Atlas zacznie krzyczeć przez radio, natomiast Ryan powie, że będzie chciał rozwiązać zagadkę twojej tożsamości.
Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja
Następnie: BioShock - Arcadia (Arkadia) cz. 1: Langford i formuła Lazarus Vector
Udaj się na północ, gdzie znajdziesz ostatni dziennik (D3 na mapie) o nazwie Peach Wilkins - Offered a Deal, w którym mówi, że jeden z ludzi zaproponował mu pewien układ. Nie jest jednak pewny czy nie była to osoba od Fontaine'a. A ten dysponuje Adamem, podczas gdy Rayn ma tylko piękne słówka i garnitury. To chyba jasne, za kim należy się opowiedzieć. Na koniec udaj się na wschód (5 na mapie), czyli do przejścia do Arkadii.