BioShock 4 - otwarty świat i misje poboczne niemal pewne
Wyraźna sugestia w ofercie pracy.
Studio Cloud Chamber, które produkuje nową odsłonę serii BioShock, opublikowało na stronie firmy oferty pracy. Potwierdzają one między innymi, że gra zaoferuje otwarty świat.
„Chcemy znaleźć kogoś, kto potrafi wpleść mocne i skupione na postaciach wątki do struktury otwartego świata” - czytamy w opisie stanowiska senior writera.
W tym samym ogłoszeniu pojawia się też wzmianka o „wymyślaniu pomysłów na główne i poboczne misje”.
Inne oferty wskazują między innymi, że BioShock 4 powstaje na silniku Unreal Engine. Często pojawiają się też wzmianki o „żyjącym świecie gry”. Programiści mają pomóc na przykład w projektowaniu sztucznej inteligencji „miejskiego tłumu”.
O nowej odsłonie serii nie wiadomo wiele, poza tym, że powstaje. W przeszłości sugerowano, że strzelanka będzie grą-usługą z aspektem online, jednak możliwe, że plany twórców w tej kwestii się zmieniły.
Ostatnia część cyklu ukazała się 8 lat temu. Wewnętrzne studio 2K tworzyło sequel, lecz produkcję anulowano. Dzieło deweloperów z Cloud Chamber to nowy projekt. Wśród twórców znajduje się grupa projektantów, którzy pracowali już przy serii BioShock w przeszłości.