BioWare o skasowaniu dodatku Exalted March do Dragon Age 2
Twórcy ujawniają powody.
W 2012 roku studio BioWare ogłosiło, że przerwało prace nad Exalted March - DLC do Dragon Age 2. Teraz, po prawie pięciu latach, deweloperzy ujawnili powody, które stały za skasowaniem projektu.
W serii wpisów na Twitterze dyrektor kreatywny serii - Mike Laidlaw - wyjaśnił, dlaczego postanowiono anulować dodatek, który w rzeczywistości nie wyszedł poza fazę koncepcyjną.
Wbrew spekulacjom fanów, powodem nie była negatywna reakcja na Dragon Age 2. Rozszerzenie porzucono, ponieważ twórcy chcieli skupić się na rozwoju silnika Frostbite, na którym stworzono trzecią część cyklu o podtytule Inkwizycja.
Laidlaw podkreślił, że początkowo deweloperzy planowali zająć się oboma projektami jednocześnie. Prace nad przystosowaniem technologii studia DICE do produkcji z gatunku RPG okazały się jednak na tyle trudne, że BioWare zdecydowało się anulować DLC.
Deweloper ujawnił też zarys fabularny niewydanego ostatecznie dodatku. Akcja osadzona miała być po wydarzeniach przedstawionych w podstawowej wersji Dragon Age 2.
Zadaniem głównego bohatera - czempiona Hawke'a - miało być powstrzymanie qunari, którzy zaczęli wzniecać zamieszki w różnych regionach Wolnych Marchii. W tym celu protagonista miał współpracować z miastem Starkhaven oraz piratami z Armady Felicissima.
Gracze mieli rozpocząć rozgrywkę w tawernie „Pod wisielcem” - karczmie ulokowanej na terenie Dolnego Miasta w Kirkwall. Później akcja przeniosłaby się na Estwatch - położoną na Amarantowym Oceanie niewielką wyspę.
Dragon Age 2 ukazało się w marcu 2011 roku na PC oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Produkcja miała jednak wiele wad - gracze narzekali przede wszystkim na niewielkie lokacje, które były też powtarzalne. Zwracano też uwagę, że twórcy położyli zbyt duży nacisk na walkę.