BioWare: Skok jakościowy mniejszy niż w poprzedniej generacji konsol
Plus galeria Mass Effect 3, wykonana na ultra nowoczesnym PC.
Dyrektor kreatywny, odpowiedzialny w BioWare (m.in. seria Mass Effect) za animacje i oprawę graficzną stwierdził w wywiadzie dla Official Xbox Magazine, że gracze nie powinni liczyć na znaczące zmiany, jeśli chodzi o konsole nowe generacji. - Skok będzie duży, ale nie aż tak oczywisty - uważa Neil Thompson.
Według dyrektora z BioWare, w przeciwieństwie do Xboksa 360 i PlayStation 3, w następnej generacji nie możemy liczyć na „dziesięciokrotną” poprawę jakości gier pod kątem graficznym. Głównie z powodów ekonomicznych.
- Musielibyśmy sprzedawać po 20-30 mln egzemplarzy, aby wyjść na zero - wyjaśnia. - Ostatnia zmiana technologii wszystkich zaskoczyła, zwłaszcza ze względu na wymagane zasoby ludzkie.
Tym razem studia produkcyjne mają być lepiej przygotowane i nie popełnią tego samego błędu. - Firmy nie mogą sobie pozwolić, by znaleźć się w sytuacji, w której tworzenie gry jest ekonomicznie nieopłacalne - dodaje.
Neil Thompson pracuje w BioWare od 2011 roku. Wcześniej pracował m.in. w Sony Liverpool (Wipeout, MotorStorm) oraz Bizarre Creations (Blur).