Skip to main content

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa

Jak pokonać Kamienną Małpę.

Kamienna Małpa jest przedostatnim bossem w Black Myth Wukong. Jej pokonanie przybliży nas do końca i jest niezbędne do przejścia gry.


Na tej stronie:


Kamienna Małpa - jak się przygotować

  • To jedna z dwóch ostatnich walk przed ukończeniem gry - można używać swoich najrzadszych lekarstw i przedmiotów, nie ma potrzeby ich oszczędzać.
  • Choć zbieraliśmy elementy pancerza, aby tu dotrzeć, warto przywdziać mundur wężowej łuski - walki są długie i trudne, a regeneracja zdrowia może je znacznie ułatwić.
  • Jeśli posiadasz ten przedmiot, zabierz ze sobą kulę wodnej ochrony - znacznie zwiększa wskaźnik obrony, kiedy Przeznaczony znajduje się w wodzie.
  • W miejscu walki nie widać wyraźnej granicy - warto starać trzymać się środka, aby uniknąć sytuacji, w której nie da się wykonać uniku.
  • Przydatny może okazać się spajacz zaklęć.

Kamienna Małpa - faza I

Walka z kamienną małpą podzielona jest na dwie fazy - do drugiej fazy przechodzimy, gdy zbijemy pasek zdrowia do zera. Większość ataków jest dość wolna i dająca się przewidzieć - mają jednak efekt obszarowy i zadają spore obrażenia, przez co każdy błąd ma duże konsekwencje.

Pierwszym atakiem kamiennej małpy będzie atak z wyskoku. Jest prosty do uniknięcia - najlepiej uniknąć za małpę, aby zyskać szansę na zadanie obrażeń.

Podczas walki kamienna małpa potrafi zniknąć - należy wtedy uważnie obserwować fale na wodzie. Pokazują one, z której strony nadejdzie cios. Zwracaj na nie uwagę i wykonaj unik, gdy tylko małpa na powrót się pokaże.

Jednym z groźniejszych ataków jest wywoływanie fal. Kamienna małpa uderzy pięścią trzykrotnie w ziemię, wywołując fale, a potem jeszcze jedną z opóźnieniem, używając do tego obu rąk. Nad falami najlepiej jest przeskoczyć lub wspomóc się postawą filaru.

Kolejnym z groźnych ataków jest wpadnięcie w szał - sygnalizowane rykiem. małpa uderza w ziemię osiem razy, przy czym za ósmym razem jej ręce zostają w ziemi, aby wywołać potężną eksplozję. W przypadku tego ataku najlepiej zwiększyć odległość i poczekać na jego zakończenie. Można także przyjąć postawę filaru i po eksplozji uderzyć ładowanym, silnym atakiem.


Kamienna Małpa - faza II

Po krótkiej sekwencji wracamy do walki - tym razem ataki kamiennej małpy zyskują efekty statusowe - Mogą podpalić lub zamrozić Przeznaczonego, co jest oczywiście dużo bardziej niebezpieczne.

Po utracie ok. jednej trzeciej zdrowia kamienna małpa przyzwie swojego klona. Trzeba tutaj dostosować swój styl walki - najlepiej poruszać się tak, aby mieć przeciwników przed sobą i atakować tego, który akurat przechodzi do ataku. Kamera dość dobrze sobie radzi z namierzaniem atakującego przeciwnika i można na niej polegać. Nie warto dążyć do jak najszybszej eliminacji jednego z nich - atakuj tego, który jest odsłonięty. Atak obu przeciwników naraz prawie nie występuje. Gdy zdrowie klona spadnie do pewnej wartości - zniknie.

Boss zyskuje teraz także atak na odległość - ciśnie raz płomienną, a raz lodową kulą, kończąc atak rzutem potężnego ładunku. Pociski są jednak wolne i łatwo ich uniknąć.

Przynajmniej raz kamienna małpa może przybrać ognistą postać i spowodować falę zadającą obrażenia. Najlepiej uważnie obserwować małpę i przeskoczyć falę, gdy nadejdzie odpowiedni moment.

Kamienna małpa może także zniknąć po wywołaniu fali i pojawić się ponownie, przywołując falę z przeciwnego kierunku. Tutaj łatwo można dać się zaskoczyć, jednak atak ten nie powinien wystąpić więcej niż raz. W przypadku fali powrotnej, postawa filaru może być lepszym wyborem niż skok.

Wraz z pokonaniem kamiennej małpy przechodzimy do kolejnej, ostatniej walki w grze - ze Strzaskaną Skorupą Wielkiego Mędrca.


Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja

Zobacz także