Black Myth: Wukong na nowym gameplayu. Fani Soulsów mają na co czekać
Szczegółowa prezentacja walki.
Nowy gameplay z chińskiego Black Myth: Wukong pozwala przyjrzeć się widowiskowym starciom z masą pomysłowo zaprojektowanych przeciwników. Produkcja studia Game Science raz jeszcze imponuje oprawą graficzną i możliwościami silnika Unreal Engine 5.
Choć oficjalna prezentacja gry odbędzie się jutro - 22 sierpnia - podczas imprezy Gamescom, już dziś możemy zobaczyć nowe fragmenty rozgrywki. Serwis IGN opublikowal niemal 7-minutowy materiał, przedstawiający szczegóły coraz lepiej zapowiadającego się soulslike'a.
Pierwszym z zaprezentowanych przeciwników jest biała stonoga zamieszkująca dosyć niepokojącą lokację. Dzięki łatwemu do zapamiętania zestawowi ruchów i ociężałości skorupiaka, starcie nie należy do najbardziej wymagających. Narrator nagrania zdradził jednak, że grający operuje postacią na poziomie odpowiadającym połowie gry, co może być pewnym ułatwieniem.
Przedstawiona następnie potyczka z uzbrojonym w miecz małpiszonem sprawia już nieco więcej problemów. Co ciekawe, jeśli pójdzie nam zbyt dobrze, oponent przejdzie w drugą, znacznie trudniejszą fazę walki. Na szczęście gracz też nie jest bezbronny: korzystać możemy z trzech rodzajów postaw bojowych oraz zaklęć, dzięki którym ogłuszymy lub zmylimy oponenta.
Następna w kolejce jest ogromnych rozmiarów tygryso-podobna istota, korzystająca nie tylko z miecza, ale i siły własnych pięści. Walka na arenie wypełnionej podejrzanym czerwonym płynem wygląda całkiem efektownie, choć momentami w oczy rzuca się największy mankament gier z gatunku soulslike, a więc chaotyczna praca kamery.
Ostatnim - i rzekomo najtrudniejszym przeciwnikiem - jest przerośnięty skorpion, który wykorzysta w walce ogromnych rozmiarów żądło i szczypce. W tym przypadku sporym utrudnieniem są trujące ataki, które mogą wykończyć bohatera jeszcze zanim sięgnie po eliksir leczenia.
Black Myth: Wukong nie ma konkretnej daty premiery, ale gra zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Studio Game Science składa się z byłych pracowników Tencentu. Deweloperzy stworzyli w przeszłości chociażby MMO zatytułowane Azura Online.