Black Myth: Wukong opóźnione na Xbox Series X/S, ale najwyraźniej nie przez optymalizację
Prawda leży pośrodku?
Obiecujące Black Myth: Wukong ukaże się 20 sierpnia na PC i PlayStation 5. Jeszcze do niedawna plan zakładał, że w tym samym terminie tytuł trafi także na Xbox Series X/S, ale założenia zweryfikowano.
Wątpliwości wywołał niedawny pokaz na imprezie Summer Game Fest, gdzie na końcu trailera zabrakło już logo konsoli Microsoftu. Jednocześnie na oficjalnej stronie gry opublikowano oficjalne stanowisko w tej sprawie:
„Obecnie optymalizujemy wersję Xbox Series X/S, by gra spełniała nasze standardy jakości, więc ta wersja nie ukaże się jednocześnie z innymi platformami” - napisało studio Game Science. „Przepraszamy za opóźnienie i postaramy się zminimalizować czas oczekiwania użytkowników Xboksów. Ogłosimy datę premiery, gdy tylko gra spełni nasze standardy jakości”.
Tak sformułowany komunikat o „standardach jakości” oraz „optymalizowaniu wersji Xbox Series X/S” skłonił część graczy do spekulowania, że problemem może być konsola Series S, a twórcy mają najpewniej problemy z osiągnięciem zakładanej wydajności na tej platformie.
Czy to celna diagnoza? Serwis Windows Central postawił zasięgnąć języka w Microsofcie, który wydaje się już rysować inną wizję rzeczywistości.
„Jesteśmy podekscytowani premierą Black Myth: Wukong na Xbox Series X/S i współpracujemy z Game Science, by wydać grę na naszych urządzeniach” - napisała firma w odpowiedzi. „Nie możemy komentować umów zawieranych przez naszych partnerów z innymi właścicielami platform, ale nadal koncentrujemy się na tym, by Xbox był najlepszą platformą dla graczy, a świetne gry są tu kluczowe”.
Wzmianka o umowach „z innymi właścicielami platform” wydaje się wskazywać, że winna jest nie tyle - lub nie tylko - optymalizacja, ale raczej Sony wykupujące jakąś formę wyłączności na tytuł. Kto ma racje? Jak to często bywa, prawda leży najpewniej gdzieś pośrodku.