Skip to main content

Black Myth Wukong - Rozdział 1: Czarne Chmury, Czerwony Ogień

Opis przejścia rozdziału pierwszego.

Przed tobą pierwszy rozdział w Black Myth: Wukong - Czarne Chmury, Czerwony Ogień. Po początkowej scence czeka Cię walka z bossem – jest to bardziej wprowadzenie i zaznajomienie ze sterowaniem. Kieruj się wskazówkami na ekranie. Będzie kilkakrotnie przerywana scenkami. Gdy zbijesz punkty życia prawie do zera, zobaczysz scenkę, a po niej przyjdzie pora na właściwą część gry.


Na tej stronie:

Wilczy las - Przednie Wzgórza

Po sekwencji będziesz musiał pokonać pierwszych przeciwników. Nie są szczególnie mocni – kilka trafień za pomocą lekkich ataków wystarczy, aby ich pokonać.

Wejdź po schodach do góry, następnie skreć w lewo. Otrzymasz wskazówkę o użyciu silnego ataku, a w skrzyni znajdziesz kilka przedmiotów, które przydadzą się później. Kieruj się teraz złotym śladem – zaprowadzi cię do kapliczki. Zgodnie z namową tajemniczego głosu – wyrwij włos i złóż ofiarę.


Wilczy las - Obszar Poza Lasem

Po złożeniu ofiary, zacznie się sekwencja, a w niej pojawi się nowa postać – Strażnik Góry Czarnego Wiatru. Po scence idź na wprost i przejdź przez most – znajdziesz się w wilczym lesie. Podążaj ścieżką, po czym skręć w prawo. Czeka cię walka z kolejnym Bossem – Strażnikiem Wołem. Jest to tak naprawdę pierwsza walka z bossem w części właściwej gry i nie powinna sprawić wielkich problemów. Warto znaleźć się za strażnikiem, kiedy kończy kombinację ciosów halabardą, uderzając po wyskoku w ziemię. Dodatkowo, dostaniemy także zaklęcie unieruchamiające, które jeszcze bardziej ułatwi walkę.

Po pokonaniu strażnika zawróć w kierunku rzeki. Idąc nią, napotkasz kilku wrogów, a na końcu po przejściu pod mostem kruka. To trudniejszy przeciwnik i warto użyć przeciwko niemu zaklęcia unieruchamiającego, którego nauczyłeś się podczas walki z wołem. Znajdziesz tam trochę woli, której będziesz mógł użyć. Wróć teraz do miejsca walki z pierwszym bossem i przejdź przez bramę.

Skręć w lewo po przejściu przez bramę i idź scieżką pod górę, eliminując napotkanych wrogów. Nad przepaścią znajdziesz miejsce do medytacji, które możesz wykorzystać. Dostaniesz dzięki temu iskrę, którą możesz wykorzystać do wzmocnienia postaci.

Przejdź teraz przez szczelinę w ścianie – pojawi się złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki. Po jej odwiedzeniu ponownie pojawi się Strażnik Góry Czarnego Wiatru, który zmieni cię w Cykladę. Dzięki temu możesz przez pewien czas zwiedzać okolicę, bez narażenia się na wykrycie.

Przeleć przez most – idąc na wprost, znajdziesz kolejnego bossa – Guangzhi. Po jego pokonaniu opuść miejsce walki – wróć w okolice mostu po którym przeszedłeś. Twoją uwagę na pewno zwróci niebieska postać o wielkiej głowie. To kolejny boss, którego możesz pokonać - Zbłąkany Upiór. Jest to jednak opcjonalne nie trzeba tego robić. Jeżeli chcesz, możesz go obejść i przejść przez otwór za nim.

Po chwili dojdziesz do wrót świątyni, przed którą znajduje się czterech wrogów – zacznij od eliminacji łucznika. Pamiętaj o wymachiwaniu kosturem, co pozwoli ci odbić strzały. Gdy już się z nim uporasz, zajmij się pozostałymi wrogami. Drzwi świątyni otworzą się, a w niej znajdziesz kolejną kapliczkę.


Wilczy las - Świątynia Guanyin

Strażnik Góry Czarnego Wiatru ostrzeże cię o niebezpieczeństwie – za kolejnymi wrotami czeka cię walka z olbrzymim wilkiem – Lingxuzi. Odpocznij przy kapliczce i przygotuj się na walkę.

Lingxuzi

Lingxuzi dość szybko przemieszcza się po planszy, jego ataki wyprowadzane są jednak stosunkowo wolno.

Warto zwrócić uwagę na moment po wyprowadzeniu ataku, w którym oblizuje sobie łapy – to doskonały moment na wyprowadzenie silnego ataku. Warto go również próbować, gdy powoli krąży wokół gracza.

Gdy wchodzi na dach i skacze po okolicznych budynkach, to znak, że za chwilę skoczy w kierunku gracza z błyskawiczną prędkością – warto na ten moment przygotować zaklęcie unieruchomienia.

W nagrodę za jego pokonanie otrzymamy Rdzeń Umysłu.

Po pokonaniu Lingxuzi idź przed siebie – po lewej od wejścia do budynku znajdziesz Tabletkę Niebiańskiego Nefrytowego Lotosu, o której wspomniał strażnik, a nieco dalej – kolejną kapliczkę.


Bambusowy zagajnik - wzgórza z tyłu

Zejdź ścieżką w dół. Idąc w lewo znajdziesz grotę, a w niej postać, z którą możesz porozmawiać oraz miejsce do medytacji.

Idź dalej przed siebie. Znajdziesz schody prowadzące do góry, którymi musisz podążać, aby przejść dalej. Przejdź przez most, a zobaczysz złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki – aby przy niej odpocząć, będziesz musiał pokonać kruka.


Bambusowy zagajnik - Szlak Węża

Wejdź po schodach - po scence otrzymasz tykwę, która pozwoli Ci pochłaniać duchy i używać ich w walce. W dalszej części tego poziomu będziesz miał do czynienia z patrolującymi wężami – to dość wytrzymali przeciwnicy, a ich atak powoduje zatrucie. Efekt ten można usunąć odpowiednimi przedmiotami.

Często towarzyszą im także szkieletowe węże – choć nie są wytrzymałe, występują w dużej liczbie i nie da się ich namierzyć ani zranić, dopóki nie przyjmą wyprostowanej pozycji. Warto zachować czujność i rozglądać się po okolicy bardziej niż zwykle. Przydaje się taktyka doskok-uskok oraz silne ataki.

Przejdź teraz przez most i skręć w lewo - idź ścieżką w dół, a potem skręć w prawo. Dojdziesz do stawu - znajdziesz tam kolejnego Bossa.

Bau-Li-Gu-Lang

Olbrzymia żaba, Bau-Li-Gu-Lang, to opcjonalny boss. Atakuje kopnięciami oraz długim językiem - jej ataki nie zadają dużych obrażeń. Jest dość zwinna, lecz wykorzystując zaklęcie unieruchomienia oraz wszystkie ulepszenia, które udało się dotąd zdobyć, jej pokonanie nie powinno sprawić Ci wielkich problemów.

Po walce skręć w prawo i idź ścieżką - dojdziesz do miejsca z wieloma szkieletami i kilkoma patrolującymi wężami. Możesz z nimi powalczyć, aby zyskać trochę woli, albo skierować się bezpośrednio do szczeliny pomiędzy skałami. Tam czeka cię kolejna walka z bossem - Guangmou.

Po walce opuść obszar przez wskazane wyjście. Pojawi się złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.


Bambusowy zagajnik - Bagna Białej Mgły

Gdy do niej dojdziesz - skręć w lewo. Znajdziesz tam przydatny przedmiot - Wonne Pnącza Luojia, które za chwilę się przydadzą. Idź teraz na wprost od kapliczki - będziesz musiał pokonać Patrolującego Węża. Po sekwencji wejdź do środka. Małpa Shen, którą uratowałeś, pozwoli Ci ulepszyć tykwę i dodać do jej działania dodatkowe efekty. Warto tutaj wracać, gdy tylko będziesz posiadał potrzebne przedmioty.

Idź dalej, aż dojdziesz do stawu - tam czeka cię kolejna walka z bossem, Panem w Białych Szatach.

Po walce idź dalej - znajdziesz się w jaskini czarnego wiatru. Idź przed siebie, aż dojdziesz do krawędzi. Znajdziesz tam Niebiańską Tabletkę Tayji, zwiększającą manę oraz miejsce do medytacji. Zawróć i wejdź do groty. Idź przed siebie, a znajdziesz złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.


Jaskinia Czarnego Wiatru - Wnętrze Jaskini

Tuż za drzwiami będziesz musiał zmierzyć się z kolejnym przeciwnikiem - Królem Czarnego Wiatru. Po walce skręć w prawo, znajdziesz błyszczącą skrzynię. Znajdziesz tam kluczowy przedmiot - robaka przebudzenia w winie, który pozwoli ulepszyć napój w tykwie.

Przejdź przez wąskie przejście. Za nim znajdziesz kolejną kapliczkę.


Jaskinia Czarnego Wiatru - Obszar Poza Jaskinią

Idąc ścieżką do góry, natrafisz na przejście chronione przez strażnika woła oraz wielu łuczników. Strażnik Góry Czarnego Wiatru przypomni ci o zaklęciu kroku chmury - wykorzystaj je, aby znaleźć się za wrogami i wyeliminować ich po kolei.

Gdy już się z nimi uporasz, wchodź po schodach na górę - znajdziesz tam kolejną kapliczkę.


Jaskinia Czarnego Wiatru - Szczyt Bodhiego

Kapliczka przed Szczytem Bodhiego jest ostatnią w tym rozdziale. To przystanek przed ostatnią walką, w której przeciwnikiem będzie Czarny Niedźwiedź Guai.

Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja

Zobacz także