Black Myth Wukong - Rozdział 2: Żółty Piasek, Niegościnny Mrok
Opis przejścia rozdziału drugiego.
Kolejny rozdział Black Myth: Wukong przenosi nas na pustynię. Tym razem większość naszych przeciwników będą stanowić tygrysy i szczury, a towarzyszyć nam będzie nietypowy bard.
Na tej stronie:
- Wioska Pustynne Wrota - Wejście do Wioski
- Wioska Pustynne Wrota - Dolina Rozpaczy
- Świątynia Przyczajonego Tygrysa
- Świątynia Przyczajonego Tygrysa - Piwnica
- Formacja Żółtego Wiatru - Most w Bezwichrzu
- Formacja Żółtego Wiatru - Osada Bezwichrze
- Straszne Urwisko - Skalista Płaszczyzna
- Straszne Urwisko - Kryjówka Szkwału
- Straszne Urwisko - Platforma Walczących Głazów
- Formacja Żółtego Wiatru
Wioska Pustynne Wrota - Wejście do Wioski
Po scence idź przed siebie - wypatruj szczurów na skraju klifów - każdy z nich strzela salwami po cztery strzały na atak. Warto używać tutaj zaklęcia kroku chmury, aby dostać się do nich bez utraty punktów życia. Przyda się też wymachiwanie kosturem.
Wejdź najpierw na górę - w miejsce, z którego strzelali do ciebie przeciwnicy (1). Znajdziesz tam napar z jagnięciny - nowy napój, który przywraca zdrowie chwilę po wypiciu. Znacznie ułatwi dalszą rozgrywkę.
Opuść miejsce, którym znalazłeś napar i idź dalej, trzymając się lewej strony. Wkrótce powinieneś zobaczyć złoty ślad, który zaprowadzi Cię do kolejnej kapliczki.
Zanim wejdziesz do wioski, zawróć i wypatruj zbiornika wodnego - znajdziesz tam bossa, Lang-Li-Gu-Bau - drugą z olbrzymich żab.
Wejdź teraz po schodach - znajdziesz tam postać, z którą będziesz mógł porozmawiać - Xu. Okazało się, że pokonana przez ciebie żaba zabrała mu recepturę. Od tej pory będziesz mógł wytwarzać w kapliczkach lekarstwo - medykament przeganiający zło.
Przed budynkiem z czterema kusznikami znajdziesz skrzynkę (2) z trzema niewielkimi kawałkami złota oraz dwiema sztukami jedwabiu.
Wejdź po schodach i kieruj się do wioski - przed sobą znajdziesz kilku przeciwników, w tym jednego silnego - dwugłowego szczura. Tworzy wokół siebie chmurę z prochu i wysadza ją ognistym mieczem. Gdy jego punkty życia zejdą do zera, jak najszybciej się oddal - wybucha potężną eksplozją, która z łatwością może cię zabić. Ci przeciwnicy należą do tych, którzy nie pojawiają się ponownie po odpoczynku przy kapliczce. Po pokonaniu go zwróć uwagę na stół przed posągiem - znajdziesz tam dodatek do napoju - pąki z drzewa laurowego.
Zwróć teraz uwagę na klif z kusznikami - pod nim znajduje się kolejny, dwugłowy szczur. Możesz użyć zaklęcia kroku chmury, a przedostać się najpierw do kuszników, a potem zająć się dwugłowym.
Idź do góry - we wskazanej skrzynce (3) znajdziesz krew żelaznego byka, cztery niewielkie kawałki złota oraz jeden mały kawałek złota. Następnie skręć w lewo i idź przed siebie, aż dojdziesz do wąskiego przejścia pomiędzy budynkami.
Tam czeka cię walka z kolejnym bossem - Wilkiem Ziemi.
Przechodząc przez drzwi czeka cię walka z dwoma bossami naraz - Drugim Księciem Szczurów i Królem Płynących Piasków. Po pokonaniu ich możesz zauważyć bramę - na razie jednak nie będziesz w stanie jej otworzyć.
Skręcając w lewo od bramy i idąc na wprost znajdziesz kolejną kapliczkę.
Wioska Pustynne Wrota - Dolina Rozpaczy
Kieruj się teraz do groty i w stronę przepaści. Po scence czeka cię walka z kolejnym bossem - Pierwszym księciem Płynących Piasków. Idź na wprost od obszaru, w którym walczyłeś z bossem - znajdziesz ścieżkę, która zaprowadzi cię do pojemnika. W nim będzie kolejny robak przebudzenia w winie (4), który pozwoli ulepszyć napój.
Wejdź głębiej w grotę, aż dojdziesz do wąskiej szczeliny - czeka cię tam walka z Szybkim Nietoperzem. W nagrodę otrzymasz jego ducha, krew żelaznego byka i trochę przydatnych materiałów.
Idąc dalej, napotkasz jeszcze dwóch takich wrogów - będą oni jednak znacznie słabsi. Po ich pokonaniu w zaułku znajdziesz niebiańską tabletkę dziewięciokrotności (5), która zwiększy twoją wytrzymałość na stałe.
Wróć teraz do pomieszczenia, w którym walczyłeś z szybkim nietoperzem. Przez miejsce, na które pada słońce, da się wyjść na zewnątrz. Idź ścieżką, a dojdziesz do kolejnej kapliczki.
Świątynia Przyczajonego Tygrysa
Po wejściu do świątyni czeka cię walka z bossem - Tygrysem Strażnikiem. Kiedy już się z nim uporasz, przejdź dalej. Eliminując kolejnych wrogów, szybko dotrzesz do kolejnej kapliczki. Idąc ścieżką pod górę, zwróc uwagę na pudełko (6). Znajdziesz w nim miedzianą pigułkę - dodatek do napoju.
Dalsza droga pod górę zaprowadzi Cię do mostu w Bezwichrzu.
Świątynia Przyczajonego Tygrysa - Piwnica
Po pokonaniu Tygrysa Strażnika otrzymujemy kluczowy przedmiot - żarliwość tygrysa. Możemy dzięki niemu otworzyć przejście do kolejnej lokalizacji - piwnicy. Aby to zrobić trzeba podejść do posągu - krew zostanie wessana do środka, a my będziemy mogli tam wejść.
Po wejściu do środka i eliminacji kilku słabszych przeciwników zwróć uwagę na pudełko (7) - znajdziesz tam kolejną tabletkę niebiańskiego nefrytowego lotosu.
W dalszej części pomieszczenia czeka Cię trudniejsza walka z kilkoma łasicami - nagrodą będzie duch - sierżant Wiwera. Łatwo można zostać przytłoczonym przez ich ilość i szybkie ataki - użyj zaklęć i transformacji, jakie uznasz za stosowne.
Po walce zwróć uwagę na skrzynię (8) - znajdziesz tam 375 woli oraz dwa rdzenie yaoguai.
Idąc dalej, zsuniesz się po piasku i trafisz do piwnicy - koło pieca znajdziesz Xu - postać, której pomogłeś na początku rozdziału. Będziesz mógł tworzyć u niego lekarstwa zwiększające statystyki, jak i zwykłe mikstury, które usuwają niekorzystne statusy lub zwiększają zadawane obrażenia.
Formacja Żółtego Wiatru - Most w Bezwichrzu
Przejdź przez most pokonując przeciwników. Kościani włócznicy i cesarscy gwiardziści mogą być trudni do pokonania - pewną pomocą może okazać się ładowany atak z postawy pchnięcia.
Idź przed siebie - w pewnym momencie będziesz musiał stoczyć stosunkowo trudną walkę z trzema cesarskimi gwardzistami. Wykorzystaj cały swój arsenał, aby przez nich przejść - w nagrodę otrzymasz ducha szczurzego cesarskiego gwardzisty, krew żelaznego byka, a także wolę i inne materiały.
Opuść osadę przez drzwi - po drodze zwróć uwagę na filar - znajdują się na nim wonne pnącza luoija (9) , które pozwolą Ci ulepszyć tykwę.
Formacja Żółtego Wiatru - Osada Bezwichrze
Przejdź przez most, eliminując kolejnych wrogów - na drugim z rzędu moście napotkasz kolejnego bossa - Tygrysiego Akolitę.
Po jego pokonaniu wejdź do groty. Pod filarem znajdziesz pudełko z unikalnym przedmiotem – szklanym relikwiarzem (10).
Kiedy wyjdziesz z groty, czeka cię kolejna walka z bossem - Kamiennym Strażnikiem. Po jego pokonaniu możesz skręcić w lewo, patrząc od wyjścia z groty – tam znajduje się kolejna kapliczka. Znajdziesz się wtedy w lokalizacji o nazwie "Platforma Walczących Głazów".
Skręcając w prawo, dojdziesz do "Skalistej Płaszczyzny".
Straszne urwisko - Skalista Płaszczyzna
Idąc na wprost znajdziesz silniejszego przeciwnika - dzięki pokonaniu go, otrzymasz ducha Kościanego Włócznika.
Idąc na prawo od kapliczki znajdziesz włócznika pilnującego przejścia - za nim zaś Pijanego Dzika. Jest to dodatkowe zadanie, które możesz wykonać.
Straszne Urwisko - Kryjówka Szkwału
Trzymając się lewej strony, znajdziesz kolejną skrzynkę (11), a w niej trzy niewielkie kawałki złota oraz jeden mały.
Idąc dalej i skręcając w lewo, dojdziesz do skrzyni z materiałami (12) - znajdziesz tam rdzeń umysłu, cztery kawałki jedwabiu oraz 580 woli.
Dalsza droga na lewo od tej lokalizacji - przez kolejne przejście a potem przez most - zaprowadzi Cię z powrotem do wioski Pustynne Wrota. Z kolei odwracając się i idąc w prawo, powinieneś natknąć się na kapliczkę kolejnej lokalizacji - Kryjówki Szkwału.
W kanionie znajdziesz Człowieka w Kamieniu. Związane jest z nim kolejne zadanie - poprosi Cię o pomoc w znalezieniu przedmiotu, dzięki któremu będzie mógł się uwolnić.
Nieopodal szczeliny znajdziesz jaskinię, do której możesz wejść. Większość wrogów, jakich tam znajdziesz, to skalni guai. Zwracaj uwagę na otoczenie i poruszaj się ostrożnie - często mogą pojawić się znikąd.
Idąc przed siebie znajdziesz posąg. Czeka cię trudniejsza walka, lecz w nagrodę otrzymasz ducha Głazoliny.
Idąc na wprost od posągu, dotrzesz do kolejnego bossa - Matki Kamieni.
Straszne Urwisko - Platforma Walczących Głazów
Idąc ścieżką dalej, napotkasz Szczura Gubernatora. Walka może być trudniejsza niż zwykle - warto używać postawy pchnięcia, przygotuj także proszek przeciw porażeniom. Aby unikać elektrycznego promienia, można używać okolicznych przeszkód. W nagrodę otrzymasz Krew Żelaznego Byka, oraz dostęp do miejsca medytacji, które znajduje się koło walki.
Obok miejsca walki znajdziesz niebiańską tabletkę taiyi (13), która zwiększa maksymalną manę.
Idąc dalej, będziesz musiał zsunąć się po piasku z wielką prędkością – dotrzesz do kolejnej kapliczki. Otrzymasz także włos wielu - nowe zaklęcie.
Idąc na wprost od kapliczki (nie przechodząc przez bramę) dotrzesz do kolejnego bossa – Daoisty z Makabrycznymi Oczami.
Obok miejsca walki z nim znajdziesz wonne pnącze luojia (14) - do ulepszenia tykwy. Idąc przed siebie, dojdziesz do mostu. Po przejściu przez niego skręć w lewo - znajdziesz tam skrzynię z pewną ilością woli oraz dwoma rdzeniami yaoguai.
Formacja Żółtego Wiatru
Przejdź przez bramę i skręć w lewo - pod murem znajdziesz mędrca, z którym będziesz mógł zamienić parę słów, a także miejsce do medytacji.
Idąc na wprost od bramy dojdziesz do piwnicy - znajdziesz tam psa Xu, któremu pomogłeś wcześniej odzyskać recepturę.
Kierując się w stronę tornada, znajdziesz ostatniego przeciwnika, którego musisz pokonać, aby przejść dalej - Króla Żółtego Wiatru.
Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja
Zobacz także: Black Myth Wukong - Chłopiec i Bębenek