Black Myth Wukong - Rozdział 3: Biały śnieg, zimny lód
Opis przejścia rozdziału trzeciego.
Rozdział trzeci Black Myth Wukong przenosi nas w ośnieżone góry. Warto zwiększyć swoją odporność na mróz i zaopatrzyć się w środki, które zwiększają na niego odporność lub usuwają ten status.
Na tej stronie:
- Ośnieżona Ścieżka - Zamarznięta ścieżka
- Ośnieżona Ścieżka - Lustrzane Jezioro
- Królestwo Pagody - Dolna pagoda
- Królestwo Pagody - Górna pagoda
- Królestwo Pagody - Młynek modlitewny
- Królestwo Pagody - Poza Kołem
- Królestwo Pagody - Ośnieżony Szlak
- Królestwo Pagody - Świątynia Ochrony
- Jezioro Goryczy - Wyspa Żółwia
- Jezioro Goryczy - Północny brzeg Jeziora Goryczy
- Jezioro Goryczy - Korytarz Zasad
- Dolina Ekstazy - Urwisko Uważności
- Dolina Ekstazy - Las Szczęśliwości
- Dolina Ekstazy - Droga Długowieczności
- Dolina Ekstazy - Potok Rozkoszy
- Dolina Ekstazy - Wieże Karmy
- Świątynia Nowego Grzmotu - Wejście do Świątyni
- Świątynia Nowego Grzmotu - Sala Mahaviry
Ośnieżona Ścieżka - Zamarznięta ścieżka
Kieruj się naprzód, eliminując kolejnych przeciwników. Zeskocz ze skarpy, gdzie znajdziesz dwóch kolejnych. Po ich pokonaniu otwórz skrzynkę (1) - znajdziesz tam siedem niewielkich kawałków złota i jeden mały kawałek złota.
Idąc dalej, znajdziesz 360 woli oraz jednego przeciwnika. Wkrótce powinieneś zobaczyć ślad, który zaprowadzi cię do kapliczki.
Gdy pójdziesz przed siebie, zacznie się sekwencja. Na drodze spotkasz mnóstwo posągów, lecz część z nich to wrogowie. Aby się nie pomylić, wystarczy tylko wcisnąć przycisk odpowiedzialny za namierzanie - w ten sposób nie zostaniesz zaskoczony. Oddal się, gdy ich pasek zdrowia zejdzie do zera - dwa ostatnie machnięcia pałką przed ich upadkiem również zadają obrażenia.
Po kilku starciach z wrogami, dotrzesz do kawałka wolnej przestrzeni – tam czeka cię walka z bossem - Wodzem Makakiem.
Kiedy już go pokonasz, wejdź do kompleksu świątynnego na wzgórzu. Przed sobą znajdziesz silniejszego przeciwnika, a za nim na ołtarzu - 360 jednostek woli do zebrania. Wróć teraz i wejdź po schodach na lewo od wejścia. Po pokonaniu przeciwników zbierz wolę po lewej stronie od schodów - kolejne 360 jednostek.
Zejdź teraz schodami na dół – przed sobą znajdziesz silniejszego wroga - Strażnika Gór (2) otoczonego przez sześciu słabszych przeciwników. Zacznij od ich eliminacji, aby ci nie przeszkadzali. W nagrodę otrzymasz trochę woli, krew żelaznego byka oraz ducha strażnika gór.
Wróć teraz na górę i zejdź po schodach po lewej, w stronę zamarzniętego jeziora. Po sekwencji zmienisz się w nietoperza i znajdziesz w kolejnej lokacji.
Ośnieżona Ścieżka - Lustrzane Jezioro
Rozejrzyj się po okolicy - po lewej stronie od kapliczki znajduje się grupa już znanych Ci wrogów udających posągi. Skieruj się w tym kierunku - kiedy wyeliminujesz wrogów, powinieneś otrzymać unikatowy przedmiot - Koralik Modlitewny. Otwórz także skrzynię (3) - znajdziesz w niej trochę woli, dwie sztuki rafinowanego żelaznego piasku oraz rdzeń umysłu.
Skieruj się teraz w stronę drzewa, znajdziesz tam miejsce do medytacji (4). Po jego wykorzystaniu, za radą Strażnika Nowego Zachodu, skieruj się do budynku na jeziorze. Po scence czeka cię walka z kolejnym bossem - Kang-Jin Loong.
Po jego pokonaniu znajdziesz się w kolejnej lokalizacji.
Królestwo Pagody - Dolna pagoda
Opuść celę i zacznij od wizyty w kapliczce. Ten poziom rządzi się trochę innymi prawami niż pozostałe. Warto wziąć pod uwagę kilka czynników:
- Na tym poziomie będziesz miał do czynienia z nowym wrogiem - latarnianymi strażnikami. Gdy tylko pojawią się w pobliżu, twój pasek zdrowia zmaleje o 50%, a widzenie ulegnie zamazaniu. Możesz poczekać, aż znikną - wtedy wszystko wróci do normy. Za pokonanie dziewięciu z nich można otrzymać unikatowy przedmiot. Jeśli nam na nim nie zależy, można ignorować ich na tyle, na ile jest to możliwe i skupić się na dotarciu na szczyt pagody. Wraz z pokonaniem określonego przeciwnika - latarniani strażnicy przestaną się pojawiać, co umożliwi łatwiejsze poruszanie się po tej lokalizacji.
- Niektóre z drzwi są zamknięte za pomocą fioletowej pieczęci - da się je otworzyć po pokonaniu określonego przeciwnika.
- Choć w większości przypadków gra uczy nas, że nie da się spaść w przepaść, nie jest to prawdą w przypadku tego poziomu. Tutaj trzeba patrzeć pod nogi albo będziesz musiał jeszcze raz pokonywać tę samą drogę.
Przejdź krawędzią do końca, na tyle daleko, na ile zdołasz - przy posągu znajdziesz pudełko (5), w którym znajdziesz unikatowy przedmiot - Piękną filiżankę z porcelany.
Wejdź po schodach, które znajdują się na ścianie za miejscem, w którym znalazłeś pudełko. Idąc krawędzią, znajdziesz po prawej otwarte drzwi, a w nich - 360 woli. W pewnym momencie będziesz musiał przejść przez drewnianą kładkę, której pilnują łucznicy. Da się z niej spaść, dlatego najlepiej będzie, jak użyjesz zaklęcia kroku chmury.
Po przejściu przez krawędź wejdź przez kratę - idąc przed siebie, natkniesz się na kolejne schody. Możesz także iść dalej – na końcu tego poziomu znajdziesz 720 woli. Po wejściu na schody zobaczysz złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki. Po drodze natkniesz się na kolejnego z silniejszych przeciwników - Czerwonowłosą Jakszę.
Królestwo Pagody - Górna pagoda
Na lewo od kapliczki, pod sobą, znajdziesz miejsce z wieloma posągami, które wydają się modlić. To miejsce walki z kolejnym bossem - kapitanem "wizja lotosu". Pokonanie go pozwoli otworzyć drzwi zablokowane w więzieniu fioletową pieczęcią. Warto jednak jeszcze powstrzymać się od tego i przedtem zająć się latarnianymi strażnikami - w przeciwnym wypadku mogą pojawić się w trakcie walki z nim i wszystko popsuć.
Idź przed siebie wzdłuż krawędzi. Przed sobą znajdziesz kolejną, drewnianą kładkę - użyj kroku chmury, aby pokonać ją bez problemów. Zignoruj łucznika po lewej - w przeciwnym wypadku, uderzy cię inny przeciwnik, który zepchnie cię w przepaść.
Po przejściu przez kładkę możesz iść dalej wzdłuż krawędzi - w dwóch wgłębieniach znajdziesz dwa fragmenty woli - po 360 każdy. Znajduje się tam jednak paru latarnianych strażników. Na końcu tego poziomu znajdziesz również kolejne drzwi zablokowane fioletową pieczęcią. Z krawędzi da się zeskoczyć i znaleźć skrzynię pilnowaną przez dwóch przeciwników, w tym jednego silniejszego. Warto się nią zainteresować - w środku znajdziesz Krew Żelaznego Byka, trzy niewielkie kawałki złota oraz dwa małe kawałki złota.
Schody na wyższy poziom znajdują się po lewej, po przejściu przez kładkę. Idąc dalej wgłąb, nie wchodząc po schodach, znajdziesz kolejną jakszę, która pilnuje 720 jednostek woli.
Po wejściu na schody idź dalej przed siebie - znajdziesz tam skrzynkę pilnowaną przez jednego przeciwnika, a w niej - dwa liście z zimnego żelaza oraz trzy niewielkie kawałki złota.
Zawróć i idź wzdłuż krawędzi - powinieneś widzieć już wyjście z pagody. Po drodze czeka cię walka z kolejną czerwonowłosą jakszą. Po lewej znajdziesz kolejny fragment woli do zebrania o wartości 1200 jednostek. Idąc przed siebie, w końcu natkniesz się na złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Królestwo Pagody - Młynek modlitewny
Kapliczka tej lokalizacji to ostatni przystanek przed walką z bossem - kapitanem "Głos Rozsądku". Jeśli uda Ci się go pokonać, latarniani strażnicy przestaną pojawiać się w pagodzie.Wyjdź przez szczelinę na wprost od miejsca walki - po prawej znajdziesz fragment woli o wartości 720 jednostek.
Na lewo od wyjścia znajdziesz skrzynię (6), a w niej trochę woli i dwa liście zimnego żelaza.
Idąc na wprost, zauważysz złoty ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Królestwo Pagody - Poza Kołem
Idąc na wprost, twoją uwagę powinno zwrócić drzewo - znajdziesz na nim kolejne wonne pnącza luojia (7).Po drodze znajdziesz trochę woli (360) oraz kolejną niebiańską tabletkę taiyi (8).
Po drodze możesz spotkać silniejszych przeciwników - mnichów z morza. Są bardzo niebezpieczni, a ich ataki trudne do uniknięcia. Najlepiej walczyć z nimi za pomocą ładowanych ataków postawy filaru lub pchnięcia. To stosunkowo skuteczny sposób na radzenie sobie z nimi.
Idąc przed siebie, eliminując kolejnych przeciwników, natkniesz się na bardzo długie schody. Zabierz fragment woli o wartości 720 jednostek i podążaj za złotym śladem w stronę kolejnej kapliczki.
Królestwo Pagody - Ośnieżony Szlak
Przejście w dół ścieżki po wiszącym moście zaprowadzi cię do wielkiej pagody. W tej chwili nie da się tam jednak niczego zrobić, lecz ma ona związek z ukrytym zakończeniem. Jeśli do niej dotarłeś, to zawróć i cofnij się na drugą stronę mostu.
Wejdź teraz schodami na górę, niszcząc posągi. Wkrótce zobaczysz ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Królestwo Pagody - Świątynia Ochrony
Wejdź na górę do świątyni, gdzie czeka cię walka z bossem. Zobaczysz starego znajomego - Wodza Makaka, który próbuje bezskutecznie dostać się do mędrca. W nagrodę otrzymasz zaklęcie – krąg ognia.
Po jego pokonaniu, wejdź po schodach i kieruj się na wprost, aby opuścić świątynię. Twoją uwagę na pewno zwrócą talerze między górami. Tam czeka cię walka z kolejnym bossem - Gwiazdą Kang-Jin.
Po jej pokonaniu możesz zwiedzić wyspę. Warto to zrobić, ponieważ znajduje się na niej kilka skarbów.
Jezioro Goryczy - Wyspa Żółwia
Skieruj się w lewo od kapliczki - po zeskoczeniu z krawędzi znajdziesz tabletkę niebiańskiego nefrytowego lotosu (9).
Kierując się dalej wzdłuż wyspy, przejdziesz przez przejście, a na jego końcu znajdziesz skrzynię (10) oświetlaną przez pochodnię. Wewnątrz niej znajdziesz trochę woli, a także dwa liście z zimnego żelaza.
Kierując się jeszcze dalej, wciąż trzymając się lewej strony, znajdziesz kolejną skrzynię (11) ze skarbami. Wewnątrz niej znajdziesz rdzeń umysłu, dość dużo woli oraz trzy liście z zimnego żelaza.
Po prawej stronie - patrząc na wprost od kapliczki - możesz znaleźć dwa niewielkie fragmenty woli (360) oraz jeden większy (720).
Kiedy będziesz gotów - podejdź do Zhu Bajie, aby opuścić wyspę. Na brzegu znajdziesz kolejną kapliczkę.
Jezioro Goryczy - Północny brzeg Jeziora Goryczy
Kieruj się w stronę budynku nieopodal brzegu - na molo znajdziesz skrzynkę. Znajdziesz w niej krew żelaznego byka, trzy niewielkie kawałki złota oraz dwa małe kawałki złota.
Wejdź do świątyni - po lewej od wejścia znajdziesz fragment woli (360). Idąc dalej na wprost znajdziesz wędrowca osaczonego przez trzy nietoperze. To może być trudna walka - wykorzystaj wszystkie możliwości, aby ją wygrać.
Po walce porozmawiaj z wędrowcem i idź w lewo - znajdziesz tam skrzynię z pewną ilością woli oraz dwoma liśćmi zimnego żelaza. Nieco dalej na wysepce znajdziesz także napój - "Romans na niebieskim moście".
Kieruj się teraz ścieżką z posągami. Idąc na wprost, trafisz na kolejnego bossa - Chen Loonga. Wiąże się z nim pewne dodatkowe zadanie, dzięki któremu możemy dostać się do nowej lokacji - Wioski Zodiaku.
Po jego pokonaniu idź wzdłuż brzegu, wypatrując szkieletów - gdy dojdziesz do końca, drogę zagrodzi ci kolejny boss - Nietoperz Apramana.
Po jego pokonaniu zbadaj szkielet wężowego generała. Po sekwencji skieruj się w stronę schodów. Idąc na wprost a potem w lewo - znajdziesz się w jaskini. W niej znajduje się kolejna skrzynia (12). Zawiera rdzeń umysłu, dużo woli i trzy liście z zimnego żelaza.
Wyjście z jaskini znajdziesz, gdy pójdziesz na wprost. Po walce skręć w prawo i wejdź do groty. Wkrótce zobaczysz ślad, który zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Jezioro Goryczy - Korytarz Zasad
Idź na wprost – po walce zwróć uwagę na stolik - w pudełku (13) znajdziesz formułę wzmocnionych granulek poskromienia tygrysa. Koło posągów pod płotem znajdziesz także miejsce do medytacji.
Wejdź teraz do groty - skręcając w prawo, możesz zebrać jedynie fragment woli (720 jednostek). Aby iść dalej, skręć w lewo i wejdź po schodach. Czeka cię walka z silniejszym przeciwnikiem – w nagrodę otrzymasz ducha czerwonowłosej jakszy.
Porozmawiaj z małym mnichem (14). Teraz będziesz musiał znaleźć cztery posągi buddy i odprawić modły przy każdym z nich.
Pierwszy z nich znajduje się na placu nieopodal schodów. Kolejny znajdziemy schodząc w dół po schodach na lewo od pierwszego posągu. Następnie trzeba się odwrócić i przejść przez otwór - napotkasz przeciwnika miotającego głazami. Idź na wprost, a dotrzesz do kolejnego posągu. Aby znaleźć ostatni posąg, idź dalej przez korytarz o czerwonych ścianach. Posąg jest pilnowany przez czerwonowłosą jakszę.
Wróć teraz do małego mnicha i porozmawiaj z nim. Następnie wejdź po schodach na górę, w kierunku której patrzył - po prawej znajdziesz skrzynkę z pewną ilością woli i rafinowanym, żelaznym piaskiem. Idź najdalej jak się da, aż znajdziesz nachyloną powierzchnię. Wejdź po niej - jest tam otwór (15), przez który możesz dostać się do kolejnej lokacji.
Dolina Ekstazy - Urwisko Uważności
Ścieżka w tej lokacji jest dość prosta i bez rozwidleń. Idź przed siebie - czeka cię walka z bossem - Niebiałym. Leczy gdy jego punkty życia zmniejszą się do 50% - ucieknie.
W jednym z następnych pomieszczeń przy ołtarzu znajdziesz pudełko, a w nim unikatowy przedmiot - Kulę Maitrei.
W końcu dotrzesz do bardziej otwartej przestrzeni - teraz będziesz musiał stoczyć drugą (i ostatnią) walkę z Niebiałym.
Wykorzystaj miejsce do medytacji w pomieszczeniu. Gdy będziesz gotów, idź przed siebie - gdy zsuniesz się ze zbocza, złoty ślad zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Dolina Ekstazy - Las Szczęśliwości
Idąc przez bramę, po lewej stronie napotkasz otwór - skręcając za nim w lewo, dotrzesz do kolejnego bossa - Lang-Li-Gu-Lang.
Poruszaj się ścieżką, aż dojdziesz do bramy - po lewej znajdziesz małą skrzynkę, a w niej trzy niewielkie kawałki złota oraz dwa liście z zimnego żelaza. Po przejściu przez nią znajdziesz przed sobą olbrzymiego przeciwnika – nie powinien sprawić ci problemów. W nagrodę otrzymasz parę tysięcy woli.
Za głazem znajdziesz skrzynkę, wewnątrz której schowane są dwa liście z zimnego żelaza oraz trochę woli.
Przed sobą znajdziesz zwłoki olbrzymiego stwora - możesz z nich zebrać kluczowy przedmiot - Duszę Kapitana Iluzji Otchłani.
Idąc w lewo od zwłok, powinieneś zauważyć małą skrzynkę (16) - znajduje się tam aż siedem niewielkich kawałków złota i jeden mały.
Złoty ślad zaprowadzi cię do kolejnej kapliczki.
Dolina Ekstazy - Droga Długowieczności
Po wyjściu na plac z posągami, będziesz musiał stoczyć walkę z silniejszym przeciwnikiem wyposażonym w wachlarz.
Idź w prawo, w stronę świątyni - znajdziesz tam kolejnego bossa - kapitana "Fala Kalpy".
Przejdź przez bramę, aby znaleźć się w nowej lokacji - Świątyni Nowego Grzmotu.
Przed pójściem do świątyni, warto zbadać również północ lasu, skręcając w lewo zamiast w prawo na placu z posągami. Znajdziesz tam silniejszego przeciwnika, który posiada przedmiot - Skarb Czaszki Żółwia. W błyszczącej beczce znajdziesz kolejnego robaka przebudzenia w winie (17).
Na samej krawędzi mapy znajdziesz kolejnego, większego przeciwnika, który posiada unikatowy przedmiot - złoty plater z kolcami. Na prawo od niego znajdziesz kruka pilnującego kolejnej skrzyni - warto się nią zainteresować. Znajdziesz w niej rdzeń umysłu, dużo woli oraz trzy liście z zimnego żelaza.
W tej lokalizacji znajdują się też kolejne wonne pnącza luojia (18) - pilnuje ich dwóch przeciwników z wachlarzami, bądź ostrożny!
Dolina Ekstazy - Potok Rozkoszy
Do kapliczki "Potok Rozkoszy" można dojść, schodząc ścieżką w doł od kapliczki "Las Szczęśliwości". W stawie pod kamiennym mostem znajdziesz kruka, którego możesz pokonać. W nagrodę otrzymasz krew żelaznego byka, trochę woli, a także ducha jasnowidzącej wrony. Będzie bardzo przydatny w następnym rozdziale.
Idąc na wprost od kapliczki, dojdziesz do kolejnego, opcjonalnego bossa - Niezdolnego.
Dolina Ekstazy - Wieże Karmy
Do tej lokacji można dostać się idąc ścieżką w kierunku bramy od kapliczki lasu szczęśliwości, lecz skręcając przed bramą w lewo. Ślad zaprowadzi cię do kapliczki.
Idąc w stronę zakątka, znajdziesz nowy napój - esencję nefrytu (19). Jest to też miejsce walki z kolejnym bossem - Starym guai żeń-szenia.
Idąc koło wież, możesz usłyszeć czyjś głos. Okaże się, że należy do podróżnego, któremu pomogłeś za pierwszym razem na brzegu Jeziora Goryczy.
Świątynia Nowego Grzmotu - Wejście do Świątyni
Na prawo od wejścia znajdziesz małą skrzynkę zawierającą siedem niewielkich kawałków złota oraz jeden mały kawałek złota.
Skręcając w prawo dojdziesz do opcjonalnego bossa, mnicha z morza. Aby dojść dalej, musisz iść na wprost.
Po przejściu przez kolejną bramę, skręć w lewo. Znajdziesz się w lewej części kompleksu świątynnego. Wejdź po schodach i skieruj się do zamarzniętej rzeki. Czeka cię walka z kilkoma przeciwnikami, lecz znajdziesz tam ważny przedmiot - niebiańską tabletkę dziewięciokrotności (20).
Wchodząc po schodach, dotrzesz do kolejnego, opcjonalnego bossa, mającego związek z dodatkowym zadaniem - Niepustego. To wszystko w lewej części kompleksu świątynnego.
Opuszczając lewą część kompleksu świątynnego i idąc na wprost, natkniesz się na silniejszego przeciwnika - Glinianą Wadżrę. Po jej pokonaniu możesz przejść pomiędzy dwoma olbrzymimi przeciwnikami, aby dostać się do ostatniej kapliczki w tym rozdziale. Możesz także skręcić w prawo, gdzie znajdziesz kolejnego bossa - Nieczystego.
Świątynia Nowego Grzmotu - Sala Mahaviry
Ta kapliczka to przystanek przed walką z ostatnim bossem tego rozdziału - Żółtobrewym.
Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja