Skip to main content

Black Myth Wukong - Zhu Bajie

Ratujemy zahipnotyzowanego towarzysza.

Zhu Bajie to dawny admirał boskiej floty i towarzysz Przeznaczonego w grze Black Myth Wukong. W czasie akcji czwartego rozdziału gry zostaje on zahipnotyzowany przez rodzinę pajęczych Yaoguai i zmuszony do walki z protagonistą. Na tej stronie wyjaśniamy, jak pokonać wieprza.


Na tej stronie:


Zhu Bajie - jak się przygotować

  • Przygotuj wyposażenie i zdolności zwiększające siłę ataku. Podczas pierwszych dwóch etapów walki musisz agresywnie nacierać na przeciwnika.
  • Dodaj do ekwipunku granulki zwiększające zadawane obrażenia i co jakiś czas łykaj je w czasie walki.

Zhu Bajie - najważniejsze ataki: 1 i 2 etap walki

Pierwszy etap walki rozpocznie się, kiedy Przeznaczony dotrze do chaty pająków z Zakątku Nieśmiertelności. Opętany Zhu wyjdzie przed chatę i rozpocznie walkę z bohaterem. Nie jest to zbyt ciężki etap, ale warto zwrócić uwagę na kilka szczególnych ataków.

Przede wszystkim Wieprz będzie zamaszyście wymachiwał swoimi grabiami, zadając obrażenia na sporym obszarze. Możemy rozpoznać ten atak po czerwonych śladach, jakie zostawiają za sobą grabie. To combo zwykle składa się z dwóch do trzech ciosów.

Gdy Zhu zacznie bulgotać, to po chwili splunie na nas zadającym obrażenia błotem. Kiedy kilkukrotnie zamachnie się grabiami, to po chwili przyzwie tornado, którego najlepiej jest unikać, do momentu wyczerpania się zaklęcia.

Jeśli znajdujemy się w pewnej odległości od Wieprza, to ten zacznie rzucać w nas kamieniami, pokrywającymi duży obszar i zadającymi umiarkowane obrażenia przy trafieniu. Większym problemem jest jednak to, że oberwanie kamieniem cofa Przeznaczonego o kilka kroków, utrudniając zbliżenie się do bossa.

Po zbiciu paska zdrowia Zhu do zera ten ucieknie. Przez chwilę kontynuujemy podróż normalnie, walcząc z pomniejszymi przeciwnikami, aż dotrzemy do dużej oświetlonej pieczary. Kiedy zbliżymy się do środka błotnego jeziora, Wieprz pojawi się znowu.

Początek tego etapu walki przebiega podobnie do poprzedniego, jednak boss nauczył się kilku nowych ataków, a dodatkowo jego zamachnięcia grabiami teraz wzmocnione są zadającym dodatkowe obrażenia błotem. Przede wszystkim może on zacząć starcie, wyskakując w powietrze, i rzucając się na Przeznaczonego. Po wylądowaniu od razu zada grabiami jeszcze drugi atak.

Może też wyskoczyć w powietrze, wyciągając kopyta do przodu, aby kopnąć Małpę w locie. Jeśli uciekniemy, to wpadnie on w błoto i przez chwilę nie będzie mógł wstać - to świetna okazja do kontrataku. Czasami na zakończenie combo Zhu może zmienić się wielkiego błotnego stwora i spróbować przetoczyć się po Przeznaczonym. W takim wypadku uciekamy w bok.

Kontynuujemy walkę, aż zdrowie bossa spadnie do połowy. Kiedy tak się stanie, rozpoczniemy trzeci etap starcia.


Zhu Bajie - najważniejsze ataki: 3 etap walki

Trzeci etap jest nieco trudniejszy, ponieważ Zhu przyjmie formę wielkiego demonicznego dzika. Jego główne ataki będą polegały na próbach stratowania nas szarżą, czego możemy uniknąć, odskakując na boki. Po niektórych seriach szarż Wieprz się przewróci, dając nam szansę do kontry.

Po zadaniu nieco obrażeń Zhu zacznie przemieniać się w kolejne błotne istoty. Szczególnie niebezpieczny jest błotny wąż, sunący w naszą stronę szerokim zygzakiem i trudny do ominięcia. W tej postaci boss także będzie zakopywał się w błocie i wyskakiwał w powietrze, próbując nas atakować z każdej strony.

Drugą postacią jest błotny nosorożec. W wypadku tej formy podstawowy atak Zhu jest podobny do normalnej szarży dzika, jednak wytworzy on też kilka kopii siebie, szarżujących w różnych kierunkach. Podczas tego ataku lepiej skupić się na unikaniu stratowania, niż szukaniu właściwego Zhu, aby zadać mu obrażenia.

Po powrocie do podstawowej formy demonicznego dzika Zhu będzie także próbował nas kopać, przygnieść swoim cielskiem, albo spróbować wyrzucić w powietrze kłami. Nie otrzyma on jednak żadnych nowych ataków do końca starcia.


Zhu Bajie - nagrody za pokonanie bossa

Za pokonanie wroga otrzymamy:

  • Wola x2616 (Po 1. etapie walki)
  • Wola x2564 (Po 3. etapie walki)
  • Wyśmienita złota nić x2
  • Igła poplamiona krwią x1
  • Nefrytowy Księżycowy Królik x1

Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja

Zobacz także