Skip to main content

Black Myth Wukong - Żółtobrewy

Jak pokonać Żółtobrewego.

Żółtobrewy jest jednym z bossów w Black Myth Wukong. To ostatni przeciwnik, którego musimy pokonać w rozdziale trzecim, aby przejść dalej. Znajdziemy go w lokacji Świątynia Nowego Grzmotu - Sala Mahaviry.


Na tej stronie:


Żółtobrewy - jak się przygotować

  • Weź ze sobą lekarstwa zwiększające obrażenia i proszek przeciw porażeniom.
  • Odwiedź Psa Xu i zwiększ swoją odporność na grzmot za pomocą niebiańskich lekarstw - większość ataków bossa wywołuje porażenie.
  • Dobrym pomysłem może być zabranie munduru łuskowatego loonga, skracającego czas porażenia, jeśli go posiadasz.
  • Zabranie zaklęcia Lazurowy Pył może być przydatne - przeznaczony jest odporny na grzmot w tej postaci.
  • Warto zabrać ze sobą zaklęcie Krok Chmury - pozwoli unikać ataków i ogłuszyć bossa.

Żółtobrewy - opis walki

Walka z Żółtobrewym dzieli się na trzy etapy. W pierwszym walczymy bezpośrednio z nim - jeśli uda nam się wygrać, trafiamy do magicznego worka i tam musimy stoczyć walkę z wodzem makakiem. Jeśli wygramy i tę walkę, to będziemy walczyć z Żółtobrewym po raz drugi. Wygrana drugiego starcia kończy walkę z bossem.

Warto wspomnieć, że nie musimy wygrać wszystkich pod rząd, jeśli przegramy w jednej z nich. Jeśli przeszliśmy przez etap pierwszy, lecz przegraliśmy w drugim, to po wejściu do sali Mahaviry zaczynamy od drugiego etapu walki.


Żółtobrewy - etap pierwszy

Jednym z pierwszych ataków Żółtobrewego będzie wytworzenie wielu świetlnych pocisków, które wywołują stan porażenia, gdy trafią przeznaczonego. Najlepiej poradzić sobie z nimi za pomocą wymachiwania kosturem.

Wywołuje fale elektryczności, które suną po ziemi. To najprostszy z ataków do ominięcia - wystarczy unik w bok.

Kolejnym atakiem jest sprowadzanie uderzeń błyskawic na podłogę. Należy uważnie obserwować podłoże i pozostawać w ruchu, a nie powinno być problemu z ich ominięciem.

Gdy punkty życia Żółtobrewego spadną poniżej 50%, doprowadzi do potężnego, elektrycznego wybuchu. Aby go uniknąć, należy zwiększyć odległość od niego na tyle, na ile jest to możliwe - atak zadaje bardzo duże obrażenia i łatwo może zabić przeznaczonego, jeśli nie zostało mu wiele punktów życia.

Uderza korbaczem o ziemię, wywołując elektryczną falę. Standardowo, w przypadku tego rodzaju ataków najlepiej sprawdza się skok lub przyjęcie postawy filaru.


Żółtobrewy - etap drugi

Pomimo pokonania Żółtobrewego, przeznaczony ląduje w magicznym worku. Tam musi pokonać Wodza Makaka, wraz z Zhu Bajie, który również został złapany.

Wódz Makak, oprócz znanych ci poprzednio ataków, otrzymuje nowe ruchy. Potrafi unosić się w powietrze, tworząc magiczne pociski. Chwilę po ich pojawieniu się, pikuje na przeznaczonego z dużą prędkością. Jego ciosy mieczem wywołują teraz czerwone fale, ma do dyspozycji także dwie swoje kopie. Kopiami zajmie się Zhu Bajie, ty zaś możesz skupić się na pokonaniu prawdziwego Wodza Makaka.

Choć większość tych ataków da się ominąć unikiem w bok, dodatkowo zwracając uwagę na czerwone fale, to walka ta jest dość chaotyczna i łatwo tu o błąd. Najlepiej używać zaklęcia unieruchomienia tak często jak to możliwe, aby szybko zakończyć ten etap walki.

Po wygraniu walki będziesz musiał przedrzeć się przez posągi w postaci Wodza Makaka. Gdy dotrzesz do nieco bardziej otwartej przestrzeni, zacznie się trzeci - i ostatni - etap walki z Żółtobrewym.


Żółtobrewy - etap trzeci

Żółtobrewy zyskuje teraz kilka nowych ciosów - wciąż porusza się jednak dość powoli i łatwo go zranić. Pierwszym z nowych ciosów jest tworzenie elektrycznego miecza i uderzenie nim o ziemię. Atak ten jest dość trudny do uniknięcia - najlepiej po prostu się oddalić. Uderzenie o ziemię zostawia po sobie elektryczny ślad, który wywołuje porażenie, jeśli się na niego nadepnie. Zwracaj uwagę na podłoże.

W dalszym ciągu będzie tworzyć świetlne pociski, które wywołują status porażenia w razie trafienia. Tym razem jednak wokół przeznaczonego pojawi się okrąg, którego nie będzie mógł opuścić. Poczekaj chwilę, aż twoja wytrzymałość zregeneruje się do pełna i użyj wymachiwania kosturem, aby zneutralizować wszystkie pociski - dzięki temu, wyjdziesz z tego ataku bez szwanku.

Przybiera złoty pancerz, który uodparnia go na uszkodzenia. Mamy do wyboru dwie możliwości:

  • Poczekać, aż się go pozbędzie, niczego nie ryzykując,
  • Wykonać kilka silnych, ładowanych ataków, które zniszczą pancerz - dwa powinny wystarczyć. Nie trzeba ładować ich do końca.

Ponownie inicjuje potężny, elektryczny wybuch. W tym wypadku raz jeszcze należy zwiększyć odległość.

W przypadku, gdy Żółtobrewy wyciąga korbacz przed siebie, zazwyczaj wykonuje kombinację trzech ciosów - po niej możemy przejść do ataku. Warto pamiętać o używaniu zdecydowanego natarcia lub taktycznego odwrotu.

W czasie walki przeznaczony dwukronie padnie ofiarą ataków w czasie sekwencji - raz, gdy zdrowie Żółtobrewego spadnie o jedną trzecią, a potem po raz drugi, gdy spadnie o dwie trzecie. Warto zachować na tę chwilę trochę napoju w tykwie. Żółtwobrewy nie jest odporny na wszystkie efekty statusowe - da się go na przykład podpalić, co może nieco ułatwić walkę, szczególnie w jej ostatniej części.


Żółtobrewy - nagrody za pokonanie bossa

Za wygranie walki otrzymamy:

  • Relikwia - nos arogancji,
  • Wola x2267,
  • Materiał - świetlista Kula x1,
  • Wyśmienita złota nić x2,
  • Liście z zimnego żelaza x3,
  • Rafinowany żelazny piasek x2,
  • Rdzeń złotego drzewa x1,
  • Rdzeń umysłu x1,

Powrót do spisu treści: Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja

Zobacz także