Call of Duty: Black Ops 4 z realistycznym systemem balistyki
Usprawnione zachowanie pocisków.
Deweloperzy z Treyarch na potrzeby Call of Duty: Black Ops 4 przygotowali nowy, bardziej realistyczny system balistyki, czyli zachowania się pocisków na polu walki. Ulepszony model trafi do trybu battle royale, ale po części również do reszty rozgrywek wieloosobowych.
Różnica polega na tym, że wystrzelone pociski będą od teraz potrzebowały czasu, by dotrzeć do celu - wszystko zależy też oczywiście od odległości. Strzał nie dosięgnie więc wroga w tym samym momencie, w którym gracz naciska spust, tak jak miało to miejsce w poprzednich częściach cyklu.
Nowy system balistyki wykorzystają wszystkie bronie w Blackout, czyli trybie battle royale, oraz część arsenału w innych wariantach sieciowych. Według twórców pozwoli to na łatwiejszy balans broni i wyeliminuje dotychczasowe problemy.
- Zawsze trudno nam było zaprojektować pistolety maszynowe, bo doświadczeni gracze mogli ich efektywnie używać nawet na dłuższych dystansach - tłumaczy Tony Flame, projektant gry, w rozmowie z VG247. - Teraz przy większej odległości od celu zaczynasz czuć balistykę i trudniej trafić tą bronią.
Deweloper przypomniał również, że w Black Ops 4 do każdego typu karabinów i pistoletów przypisano tę samą wartość odrzutu. System ma wyeliminować przymus „uczenia się” działania każdej nowej broni.
Już jutro rusza beta nowej odsłony Call of Duty - najpierw na PlayStation 4. Kilka dni temu zaprezentowano kilkanaście sekund trybu Blackout.