Skip to main content

Błąd w Overwatch 2 pozwala zlagować grę wszystkim na serwerze

Na szczęście tylko w dość specyficznych warunkach.

YouTuber odkrył poważny błąd w Overwatch 2, który w rękach nieuczciwego gracza może doprowadzić znacznego spowolnienia gry wszystkim przebywającym na serwerze. Na całe szczęście działa na tylko jednej mapie i istnieją sposoby, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie tytułu.

Jak tłumaczy YouTuber Nsbunited, glitch można wywołać podczas grania postacią Łaski na mapie Paraiso. Wykorzystywana jest do tego mechanika teleportowania, uniemożliwiająca graczom opuszczenie strefy startowej do zakończenia fazy rozgrywki - jeśli spróbują „uciec”, to zostaną automatycznie przeniesieni na spawn. Jeśli gracz pod postacią Łaski spróbuje uciec poza początkową strefę, animacje jego podstawowej broni - Kadyceusza - się zepsują.

Samo to nie powoduje negatywnych efektów, ale powtórzenie ucieczki siedem do dziewięciu razy sprawi, że po błędne animacje nałożą się na siebie, powodując stopniowe spadanie liczby klatek na sekundę nie tylko u wywołującego błąd, ale także u członków jego drużyny oraz przeciwników. Co gorsza, jeśli gracz zginie, to framerate natychmiast spadnie jeszcze bardziej, do okolic pięciu kl/s.

Następnie przełączenie broni na Blaster Energetyczny spowoduje częściowy powrót płynności do normy u gracza wywołującego błąd, ale gra będzie się zawieszać u pozostałych uczestników zabawy. Nsbunited zauważa, że wprawny gracz może to wykorzystać bug nawet do samodzielnego wygrania rozgrywki, ponieważ dla przeciwników produkcja stanie się niegrywalna.

YouTuber podał jednak, że błędu można się pozbyć na kilka sposobów. Przede wszystkim wyjście z gry i ponowne dołączenie do rozgrywki sprawi, że nasza gra będzie działała normalnie. Wydaje się też, że błąd nie dotyka graczy, którzy nie wybrali swojej postaci do końca rozgrzewki. Ostatecznie grę może przywrócić do normalności sam wywołujący błąd, jeśli zdecyduje się zmienić Łaskę na inną postać.

Zobacz także