Skip to main content

Błąd w remake'u Silent Hill 2 sprawia, że gracze mogą się zablokować w połowie gry

Aktualizacja: błąd został naprawiony.

Aktualizacja: Studio Bloober Team opublikowało patch, w którym naprawiło błąd blokujący postępy w Silent Hill 2 Remake. Opisywana niżej sytuacja w szpitalu Brookheaven nie powinna już występować.


Oryginalna wiadomość: Gracze remake’u Silent Hill 2 znaleźli krytyczny błąd w mniej-więcej połowie gry, który może zablokować gracza przed dokonaniem dalszego postępu w przechodzeniu produkcji. Usterka nie uniemożliwia jednak dalszej eksploracji lokacji, dlatego część graczy może w pierwszej chwili nie zauważyć, że grają na popsutym zapisie.

Jak informuje serwis Eurogamer.net błąd, przed którym gracze w sieci przyjacielsko się wzajemnie ostrzegają, występuje pod koniec przechodzenia rozdziału osadzonego w lokacji Szpital Brookheaven. Na szczęście warunki, w jakich występuje glitch, można opisać bez spoilowania fabuły: po dotarciu na trzecie piętro budynku, gdzie znajduje się oddział psychiatryczny, obok punktu zapisu znajdziemy metalowe drzwi z uchylonym okienkiem. Możemy z nim wejść w interakcję dla wywołania krótkiej cutscenki.

Nieco później gracz znajduje klucz na dach, jednak zanim się tam udamy, warto zapisać ręcznie grę właśnie na wypadek wystąpienia glitcha. Otóż po wizycie na dachu i obejrzeniu cutscenki trafimy znowu na trzecie piętro, ale już po drugiej stronie drzwi. Problem polega na tym, że po podejściu do drzwi z okienkiem przycisk interakcji nie znika. Jeśli go użyjemy, gracz zostanie przeteleportowany z powrotem na drugą stronę oddziału i niestety nie istnieje już żadna możliwość powrotu do zamkniętej lokacji.

PSA nasty progression glitch in Brookhaven hospital
byu/Snack_skellington insilenthill

Problem wzmaga fakt, że gracze mogą nadal poruszać się po budynku i walczyć z potworami. Z tego powodu część osób może nie zauważyć wystąpienia błędu i nieopatrznie zapisać grę w punkcie kontrolnym, w zasadzie psując sobie całą rozgrywkę. Powrót na dach także nic graczom nie da, ponieważ tamtejsza cutscenka nie uruchomi się drugi raz. Jeśli więc przypadkiem teleportowaliśmy się na drugą stronę drzwi, to powinniśmy wczytać wcześniejszy ręczny plik zapisu.

Studio Bloober Team na razie nie potwierdziło, że są świadomi istnienia błędu, a jego naprawa nie została uwzględniona w dotychczasowych patchach. Pozostaje więc mieć nadzieję, że informacja jednak dotrze szybko do deweloperów, a problem zostanie wkrótce naprawiony.

Zobacz także