Skip to main content

Błąd w Starfield powoduje, że za graczem podąża całe miasto. I to dosłownie

Skały, drzewa i budynki.

Źródło zdjęcia: Źródło: Reddit.com/u/Royal_Schedule4209

Gry studia Bethesda znane są z posiadania mniejszych lub większych błędów. Jeden z nowoodkrytych glitchy w Starfield - najnowszej produkcji studia - sprawia, że różne elementy mapy zaczynają podążać za graczem w przestrzeni kosmicznej - od skał, przez drzewa, aż po miejskie budynki.

Jak informuje serwis PC Gamer, na nietypowe zachowanie obiektów w grze natrafili użytkownicy działu Reddita poświęconemu Starfieldowi. Początkowo - jak zauważył np. internauta o pseudonimie Ultimastar - trafiano na przypadki, gdzie za graczami zaczynały podążać niewielkie obiekty z przestrzeni kosmicznej, np. małe asteroidy.

10 hours in I got a bug that made this rock follow my ship. 100 hours in and the rock is still with me and just randomly attended my wedding
byu/Ultimastar inStarfield

Z czasem jednak graczom zaczęły przytrafiać się o wiele bardziej widowiskowe przypadki. Przykładowo graczowi Same_Cariologist_59 po opuszczeniu jaskini zaczęła nieprzerwanie towarzyszyć ta właśnie jaskinia, a dokładnie jej model unoszący się w przestrzeni. Natomiast użytkownik Royal_Schedule4029 mógł pochwalić się kosmicznymi przygodami w towarzystwie... lasu.

yall got Asteroid buddies following you around?? WELL I GOT A WHOLE FOREST!!!
byu/Royal_Schedule4209 inStarfield

Z najbardziej spektakularną wersją błędu spotkało się kilku internautów, wśród których był niejaki Punidue. Po wejściu do statku i obróceniu kamery okazało się, że za graczem podąża całe miasto Nowa Atlantyda w pełnej okazałości. Nie wiadomo na ten moment co powoduje błąd. Co gorsza gracze raportują, że dziwne obiekty nie przestają za nimi podążać nawet po ponownym uruchomieniu gry - konieczne jest wczytanie zapisu sprzed wystąpienia glitcha.

I heard some of you have rocks following their ship. Well, I have the WHOLE NEW ATLANTIS
byu/Punidue inStarfield

Największy jednak problem polega na tym, że w przypadku większych obiektów podążających za graczem błąd może spowodować nawet zawieszenie się całej gry, co już zdecydowanie przestaje być zabawne. Na ten moment znaleziono tymczasowe rozwiązanie, poprzez uruchomienie konsoli, kliknięcie na śledzący nas element otoczenia i wpisaniu komendy „Disable”. Ta metoda jest niestety dostępna tylko dla graczy PC, tak więc posiadacze Xboxa będą musieli poczekać na oficjalną łatkę.

Zobacz także