Skip to main content

Błąd w Warframe spodobał się graczom, więc twórcy zachowali go jako mechanikę

Frajda przede wszystkim.

Gra Warframe działa już na rynku od ponad dekady i jednym z aspektów jej ciągłej popularności jest bardzo dobra komunikacja pomiędzy deweloperami i społecznością. Twórcy właśnie dali temu kolejny wyraz - znaleziony niedawno błąd tak bardzo spodobał się graczom, że studio Digital Extremes postanowiło zachować go w grze jako pełnoprawną mechanikę, chociaż z pewnymi ograniczeniami.

Odkryty błąd związany jest z motocyklem Atomicycle, dodanym do gry w ramach najnowszego darmowego dodatku fabularnego Warframe 1999. Według pierwotnych założeń pojazd miał być możliwy do przyzwania jedynie w lokacjach związanych z DLC oraz tzw. „Otwartych Strefach”. Jak się jednak okazało, ograniczenie to nie działało dobrze i motocykl dało się przywołać w każdej lokacji.

Gracze szybko znaleźli wiele scenariuszy zastosowania pojazdu, więc twórcy postanowili nie naprawiać błędu, a zamiast tego dodać kilka innych ograniczeń, aby korzystanie z niego nie zepsuło kompletnie gry.

Zobacz na YouTube

Witajcie Tenno! Jak wielu z was zgłaszało, Atomicycle można przywołać we WSZYSTKICH misjach, nie tylko w 1999 oraz Otwartych Strefach, tak jak chcieliśmy. Po przeprowadzeniu wewnętrznej dyskusji zdecydowaliśmy się tego nie naprawiać. Wygląda to świetnie i mamy dużo frajdy, patrząc, jak śmigacie na swoich motocyklach po całym Układzie Słonecznym!” - napisała na forum gry dyrektorka studia ds. komunikacji Megan Everett.

Niemniej, jak wspomnieliśmy wyżej, deweloperzy nałożyli na funkcję pewne ograniczenia. Między innymi zmiana ta dotyczy tylko pojazdu Atomicycle, a nie reszty pojazdów w grze. Niemożliwe będzie także przywołanie Atomicycle w misjach powietrznych, gdzie używamy lotni Archwing. Oprócz tego mniejsze i bardziej poważne błędy wynikające z przyzwania Atomicycle w misjach, w których nie powinno go być, zostaną naprawione w późniejszym czasie - zapewne wraz z tym, jak gracze będą je zgłaszać.

Warto zauważyć, że nie jest to pierwszy raz, gdy twórcy Warframe zmieniają znaleziony przez graczy błąd w pełnoprawną mechanikę. W pierwszych latach istnienia gry użytkownicy wykorzystali błąd związany z niektórymi rodzajami uzbrojenia, aby skakać na ogromne odległości i poruszać się ze znaczną prędkością. Wówczas deweloperzy zamienili to w pełnoprawną mechanikę Bullet Jumping, która obecna jest w grze do dzisiaj i wręcz wymagana do pomyślnego ukończenia niektórych misji dodanych w kolejnych latach.

Zobacz także