Blair Witch - Rozdział 17: dom na wzgórzu, rozwiązanie zagadki, zakończenie
Ostatni epizod przygody.
Po ponownym dotarciu do obozowiska oraz obejrzeniu znajdującej się w nim kasety w rozdziale 16, bohater w końcu odkrywa miejsce, gdzie przetrzymywany jest poszukiwany chłopiec - Peter. Skieruj się w stronę domku na wzgórzu i wejdź do środka.
Przejdź przez drugie drzwi od lewej i przejdź przez korytarz, aż dotrzesz do schodów. Skieruj się po nich na górę i wejdź do sypialni, gdzie z szafki z lewej podnieś klucz (1). Wróć na dół i użyj go, aby otworzyć drzwi pod schodami.
Ruszaj przed siebie. Na końcu korytarza znajduje się okno, za którym czyha potwór (2). Od tej pory będziesz spotykał przeciwników zaznaczonych na kamerze na czerwono. Nie patrz na nich i omijaj ich, nie zbliżając się zbytnio.
Uwaga - po dotarciu do klatki schodowej po minięciu potwora w oknie możesz udać się do pokoju z prawej. Znajdziesz tam baterię do radia, która jest niezbędna do rozwiązania zagadki z bunkrem w rozdziale 4 przy powtórnym przechodzeniu gry.
Następnie ruszaj dalej, kierując się białym śladem (3) widocznym na ekranie kamery. Na końcu dotrzesz do kasety (4), którą obejrzyj. Zatrzymaj nagranie w momencie, gdy zostaną otworzone drzwi z malunkiem totemu. Wróć do poprzedniego pokoju i przejdź przez otwarte tym razem przejście.
Następnie kontynuuj drogę przed siebie, kierując się jedyną możliwą drogą. Gdyby robiło się ciemno, to korzystaj z białej trasy zaznaczonej na kamerze. Po drodze możesz odbierać wiadomości i telefony oraz rozmowy z krótkofalówki.
Jeśli chodzi o ważniejsze momenty, to natkniesz się na drewnianą dźwignię. Możesz ją przestawić i kogoś zabić lub ominąć, co będzie miało wpływ na zakończenie. Kolejnym punktem będzie spotkanie szeryfa (5). Nie wchodź z nim w interakcję, jeśli nie chcesz go zabić, co będzie miało wpływ na zakończenie.
W momencie, gdy będziesz spotykał potwory zaznaczane na czerwono (6) nie patrz w ich stronę, tylko przechodź obok nie dotykając ich i odwracając wzrok.
Kolejnym punktem, na jaki się natkniesz, będzie radiowóz (7), a potem biuro policyjne z aktami oraz telewizorem, na którym zostanie odtworzona scena z służbowego życia Ellisa. W kolejnych fragmentach natkniesz się na szpital i sceny z żołnierzami.
W pomieszczeniu z dwoma krzesłami skorzystaj z kamery i nagrania, aby otworzyć pokój (8). Po przejściu do kolejnej lokacji ponownie doprowadź na nagraniu do zawalenia ściany, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej.
W dalszej części pojawi się kolejny potwór, a także nagrobki żołnierzy oraz znajdujące się przy nich (na skrzyni) zdjęcie. Obejrzyj je i ruszaj dalej Po chwili dotrzesz do kolejnego, tym razem przemieszczającego się potwora (9). Poczekaj, aż przejdzie w prawo, omiń go i rusz w prawo.
Kontynuuj, aż dotrzesz do następnej kasety (10) i obejrzyj ją. Następnie podejdź do narożnika z narysowanym symbolem, stań w nim i nie odwracaj się od ściany, pomimo głosu dobiegającego z tyłu. Jeśli się odwrócisz, zginiesz.
Po zakończonym fragmencie wyrusz dalej, aż dotrzesz do pomieszczenia z czerwoną figurką (11), którą podnieś. Następnie kontynuuj marsz przez dom, podchodząc do stojących w narożnikach pokoi postaci, które będą znikać. Możesz je również unikać, co odbije się na zakończeniu. W trakcie drogi będziesz też automatycznie wyważał drzwi blokujące drogę.
Finalnie trafisz do piwnicy, gdzie znajdziesz stół ze zdjęciami ofiar (12). Na prawo od niego jest, jak się okaże, zamknięty właz. Po próbie jego otworzenia podnieś klucz (13) znajdujący się pod stołem i otwórz nim właz. Zeskocz do środka i rusz przed siebie, co doprowadzi do zakończenia gry.
Następnie: Blair Witch - wszystkie zakończenia, dobre i złe, los psa
Spis treści: Blair Witch - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Blair Witch - Rozdziały 15, 16: labirynt, potwory na suficie, droga do Petera