Bleszinski: Sony „wykorzystuje gniew Internetu”, by zdobyć uznanie graczy
„Nie można podtrzymać takich budżetów na marketing, jeśli istnieje rynek gier używanych.”
Wielu komentatorów uważa, że Sony uzyskało medialną przewagę nad Microsoftem głównie dzięki temu, że PlayStation 4 nie wykorzysta rozbudowanych zabezpieczeń DRM.
Inne zdanie wyraził na Twitterze Cliff Bleszinski. Były, popularny producent z Epic Games stwierdził, że Sony jedynie „wykorzystuje gniew Internetu”, by zdobyć uznanie graczy, a w zanadrzu posiada rozwiązania, które wprowadzi później.
Bleszinski dodał, że oczekiwania konsumentów doprowadziły do ogromnego wzrostu budżetów największych produkcji. Obecnie nie da się powstrzymać rosnących nakładów, oferując dostęp do wypożyczania gier i sprzedaży używanych tytułów.
„To dlatego wszędzie widać transakcje cyfrowe i Free to Play. Model sprzedaży gier za 60 dolarów [standardowa cena tytułów pudełkowych w USA - dop. red.] upada. Oczekiwany przez nas poziom grafiki i dostępu do różnorodnych opcji doprowadził do gigantycznego wzrostu kosztów. Nad grami z serii Assassin's Creed pracuje tysiące deweloperów” - napisał obecnie bezrobotny producent w serii wpisów na Twitterze.
„Nie można podtrzymać takich budżetów na marketing, jeśli istnieje rynek gier używanych i wypożyczanie tytułów. Liczby się po prostu nie zgadzają” - dodał. „Założę się, że Sony ma podobne pomysły w zanadrzu, na razie tylko wykorzystują gniew Internetu, to dla nich darmowy PR. Zrobili was w konia!” - uważa Bleszinski.