Skip to main content

Blizzard anulował podobno mobilne World of Warcraft

Po trzech latach prac.

Serwis Bloomberg poinformował nieoficjalnie, że Blizzard oraz chińskie NetEase przez ostatnie trzy lata pracowali wspólnie nad mobilną odsłoną World of Warcraft. Projekt został jednak anulowany, ponieważ nie dogadano się w kwestii finansowania.

Chińczycy przeznaczali na produkcję ponad setkę deweloperów, co świadczy o skali przedsięwzięcia. Tytuł - pod nazwą kodową Neptune - także reprezentował gatunek MMORPG i rozgrywał się w tym samym uniwersum, co WoW - lecz w innych czasach.

NetEase to także partner Blizzarda przy pracach i rozwijaniu Diablo Immortal. Jak sugeruje Bloomberg, zerwanie współpracy nad mobilnym World of Warcraft po tak długim czasie może negatywnie przełożyć się na stosunki pomiędzy obiema firmami.

Amerykańskie studio ma jak na razie nieliczne sukcesy na rynku mobilnym. Wspomniane Diablo Immortal to niewątpliwie sukces komercyjny, ale porażka wizerunkowa. W maju informowano o skasowaniu innej gry w uniwersum Warcrafta, przypominającej w założeniach Pokemon Go - także dopiero po czterech latach prac. Obecnie rozwijane jest jeszcze Warcraft Arclight Rumble.

Zobacz także