Blizzard podsumowuje betę Diablo 4. Aszawa zabiła 10 mln graczy
Uratowano też sporo piesków.
Blizzard podsumował „największe testy beta Diablo w historii serii”. Mowa oczywiście o dwóch weekendach z Diablo 4, w ramach których rzesze graczy miały okazję sprawdzić pierwszy akt produkcji.
Nie podano niestety konkretów na temat tego, ile dokładnie osób przystąpiło do zabawy. Pewną wskazówką jest liczba uratowanych piesków - specjalny przedmiot kosmetyczny z nosidełkiem dla wilka otrzymywaliśmy za osiągnięcie 20. poziomu doświadczenia, co udało się 2,6 mln osób.
Łącznie gracze spędzili w Sanktuarium ponad 61,5 mln godzin, co daje 84329 miesięcy. Zabito w sumie ponad 29 miliardów potworów. Spore trudności sprawiał zapewne Rzeźnik, który ma na koncie 1,7 mln zamordowanych graczy, samemu ginąc przy tym „tylko” 577 tysięcy razy - całkiem niezły współczynnik.
To jednak jeszcze nic w porównaniu z Aszawą, która zabijała postacie graczy 10,2 mln razy w ramach wielkiego, „światowego” starcia. Monstrum udało się ubić 107 tysięcy razy. Blizzard przyznaje, że „prawie” jedna osobna dokonała tego czynu samodzielnie, choć w rzeczywistości udokumentowane są co najmniej dwa przypadki. Być może nie chciano się przyznać, że to głównie z pomocą błędu.
Poza tym dowiadujemy się, że najpopularniejszymi klasami był Czarodziej oraz Nekromanta, a więc - zapewne nieprzypadkowo - dwie najmocniejsze klasy w niedawnych testach. Teraz pozostaje już tylko czekać na premierę pełnej wersji gry, co zaplanowano na 6 czerwca.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.