Blizzard przyznaje, że anulowane MMO Titan było porażką
„Pod każdym względem.”
Sieciowe Overwatch zbliża się do premiery i zapowiada się raczej obiecująco, ale gracze pamiętają zapewne jeszcze projekt nowego MMO od studia Blizzard, zatytułowanego Titan.
Ta produkcja została ostatecznie skasowana i na światło dzienne wydostały się jedynie bazowe szczegóły, ale za produkcję odpowiadał właśnie zespół, który tworzy obecnie strzelankę.
Teraz w temacie gry Titan otworzył się nieco projektant Jeff Kaplan, rozmawiając z dziennikarzami serwisu Gamespot i otwarcie mówiąc o katastrofie.
- Mieliśmy wspaniały zespół deweloperów, same wybitnie utalentowane jednostki. Ale zawiedliśmy pod każdym względem i w każdy możliwy sposób - przyznaje producent. - To było druzgocące.
- To były osoby przechodzące z innych firm lub działów Blizzarda, przyzwyczajone to pracy nad udanymi projektami, jak World of Warcraft. Tak ogromna i kompletna porażka była dotkliwa dla osób przyzwyczajonych do sukcesów - dodaje Kaplan.
Równie problematyczny okres nastał zaraz po skasowaniu Titan, gdy twórcy byli pod ogromną presją, by przygotować coś nowego, już dużo lepszego.
- Zespół jest przyzwyczajony do presji, ale nie aż takiej. W pewnym stopniu pomogło to na nowo nas ukształtować - mówi menedżer.
Jak to w amerykańskich filmach (i - jak widać - firmach) bywa, wspólne doświadczenia uczyniły zespół mocniejszym, co przełożyło się właśnie na wysoką jakość kolejnego projektu, którym był Overwatch.
Jedyne informacje na temat samej rozgrywki czy założeń Titan ograniczone są do nieoficjalnych doniesień z września 2014 roku. Już wtedy mówiono o podobieństwach do Team Fortress 2.
Overwatch ukaże się 24 maja na PC, PlayStation 4 i Xbox One.