Blizzard szykuje spore zmiany w balansie rozgrywki StarCrafta 2
Mnóstwo nowości i modyfikacji.
„Uważamy, że rozgrywka w StarCrafta 2 może być jeszcze fajniejsza i jeszcze bardziej nastawiona na rywalizację” - zapewnia Blizzard, szykując sporo zmian w swojej strategicznej produkcji.
Ogromna lista zmian i nowości dostępna jest na oficjalnej stronie. Stosowna aktualizacja powinna pojawić się po zakończeniu obecnego sezonu zmagań, czyli w listopadzie.
„W przypadku terran naszym głównym celem jest zwiększenie przydatności jednostek z fabryki, popularnie zwanych »mechanicznymi«” - czytamy w opisie.
„Za wyjątkiem niektórych map, gracze mieli problemy z wykorzystaniem jednostek mechanicznych z uwagi na trudność w zabezpieczaniu dodatkowych miejsc pod ekspansję.”
Cyklon ma stać się teraz „jedną z głównych jednostek”, Czołg oblężniczy otrzyma mniejszą mobilność (koniec z transportem w promach medycznych), ale przy dużo większych obrażeniach.
Liberatory będą słabsze, bez dodatkowych obrażeń zadawanych celom lekkim przez atak przeciwlotniczy. Mocniejszy będzie za to thor.
Blizzard chce też, by popularniejsze stały się Banshee, Wiking i Kruk. Krążownik nie będzie już posiadał paska energii.
Jeśli o protossach mowa: „planujemy uatrakcyjnić starcia tej rasy z wojskami mechanicznymi terran” - zapewnia Blizzard. „Chcemy zwiększyć siłę zelotów w niektórych aspektach w porównaniu z adeptami lub tropicielami.”
Orkan zużyje więcej zaopatrzenia, ale zada większe obrażenia celom naziemnym - przy krótszym zasięgu. Jednostka dostanie za to zdolność Sfera rozpadu, z dużą kulą energii siejącą zniszczenie.
Lotniskowiec straci za to talent wypuszczania przechwytywaczy, ale przy tańszych ich budowaniu. Do tego Mroczne przejście Mrocznego templariusza, umożliwiające teleportację na krótką odległość.
„Jest to bardzo eksperymentalna zmiana i przyznajemy, że jest mała szansa, aby trafiła ona do gry” - dodaje Blizzard.
„Od premiery Legacy of the Void zergi doczekały się licznych nowych strategii, ale widzimy miejsce na potencjalnie większą poprawę. Chcemy skorzystać z okazji i poeksperymentować z dużą zmianą balansu” - czytamy dalej.
Nosiciel roju będzie tańszy, z większym zasięgiem Lądowania szarańczy. Pustoszyciel stanie się jednostką „opancerzoną”, Hydralisk zwiększy zasięg i prędkość, Tępiciel otrzyma więcej punktów życia, a Infektor - nową zdolność.
Warto dodać, że wymienione modyfikacje trafią najpierw do testów, więc niekoniecznie znajdą się potem w grze.