Blizzard tłumaczy kontrowersyjne zmiany w Overwatch 2. Bohaterowie zostaną w battle passie
„To najbardziej angażująca zawartość”.
Blizzard nie wycofa się z krytykowanego przez graczy systemu zdobywania bohaterów w Overwatch 2. Twórcy uważają, że konieczność odblokowania postaci przez battle passa nie wpłynie negatywnie na rozgrywkę.
Blizzard opublikował oficjalny zwiastun nowej bohaterki - Kiriko - ujawniając jednocześnie, że do jej odblokowania wymagane będzie zdobycie 55. poziomu darmowej przepustki bojowej. Liczba ta wywołała spore zaniepokojenie wśród wielu graczy, dlatego też twórcy postanowili wyjaśnić, dlaczego postawili na takie rozwiązanie.
„Bohaterowie to najbardziej angażująca zawartość, jaką mamy w grze. A kiedy projektowaliśmy ten model [Karnetu Bojowego - red.], wydawało się, że bardzo dobrze pasuje do umieszczania nowych postaci w naszych systemach zaangażowania” - powiedział Walter Kong, dyrektor generalny Overwatch 2, w rozmowie z PC Gamer.
Twórcy zapewnili również, że Overwatch 2 został skonstruowany w taki sposób, aby gracze nie musieli posiadać wszystkich bohaterów. Całkowicie przebudowano balans rozgrywki, dzięki czemu nie będziemy skupiać się na kontrowaniu konkretnych postaci i strategii, lecz na wyborze takiego stylu gry, jaki akurat nam odpowiada.
„W przyszłości spróbujemy usunąć z gry niektóre z tych ciężkich interakcji typu »kamień-papier-nożyce« i zastąpić je większym wyborem gracza” - dodał Aaron Keller, reżyser gry.
Dowiedzieliśmy się też, że wraz z rozpoczęciem drugiego sezonu, do gry trafi kolejny bohater. Każdy następny sezon przyniesie natomiast albo nową postać, albo mapę. Dodane lokacje pozostaną dostępne dla wszystkich graczy i nie trzeba będzie ich odblokowywać poprzez przepustkę bojową.
Overwatch 2 w wersji free-to-play zadebiutuje już 4 października, czyli dwa dni po oficjalnym wyłączeniu pierwszej części.