Blizzard udostępnia zawartość Warcrafta 3 do wykorzystania w edytorze StarCrafta 2
Czas na Warcraft 4?
Blizzard udostępnił wszystkie modele i tekstury z Warcrafta 3 do wykorzystania w edytorze StarCrafta 2, dając nowe możliwości fanom tworzenia własnych modyfikacji i zawartości.
Łącznie na serwerze testowym StarCraft 2 Arcade pojawiły się ponad 3 tysiące materiałów, w tym nowe modele postaci z czterech ras: ludzi, orków, nocnych elfów i nieumarłych.
Uwzględniono też wszystkie oryginalne elementy cenionej strategii z 2002 roku, w tym postacie niezależne, dźwięki, gadżety, konstrukcje i budynki, efekty czarów, muzykę czy interfejs dla każdej rasy.
Twórcy modyfikacji już nie raz budowali nowe strategie w świecie Warcrafta, co udowadnia materiał wideo poniżej. Teraz będą mogli skorzystać z oficjalnych materiałów graficznych i dźwiękowych.
Tymczasem seria popularnych RTS-ów jest nieaktywna od 2003 roku, gdy wydano dodatek The Frozen Throne. Na imprezie BlizzCon 2013 wspomniano, że mały zespół wewnątrz studia pracuje nad przystosowaniem poprzednich odsłon do współczesnych komputerów, ale zakończyło się na obietnicach.
Warcraft: Orcs & Humans debiutowało w listopadzie 1994 roku na PC i wykreowało uniwersum obejmujące ostatecznie także MMO World of Warcraft. Warcraft 2: Tides of Darkness ukazało się rok póżniej, w grudniu. Obie gry można włączyć na dzisiejszych komputerach, ale wymaga to nieco pracy.
Warcraft 3: Reign of Chaos (lipiec 2002) oraz dodatek The Frozen Throne (lipiec 2003) bez przeszkód działają na współczesnych PC.