Skip to main content

Blizzard zbanował już 100 tys. oszustów w Overwatch 2

Od października.

Blizzard oferuje aktualizację na temat „Matrycy Obronnej”, czyli, „nieustającej inicjatywy mającej na celu wprowadzenie sprawiedliwego i przyjaznego środowiska gry w Overwatch 2”. Jak ujawniono, od czasu premiery w październiku zbanowano już ponad 100 tysięcy oszustów.

„W większości przypadków konta te zostały zablokowane na stałe” - zapewnia Blizzard. „Te wysiłki obejmują również regularne blokowanie kont oszustów, często nawet 5 tys. tygodniowo. Niedawno przeprowadziliśmy dużą akcję banowania, wymierzoną w popularne i szeroko stosowane oszustwa”.

Jednym z filarów „Matrycy Obronnej” jest też „uczynienie z Overwatch 2 bezpiecznej i otwartej przestrzeni społecznościowej”. Obejmuje to wdrożenie systemów, które „wykrywają, zniechęcają i zapobiegają szkodliwym zachowaniom, a jednocześnie zachęcają graczy do przyjaznego i pozytywnego zachowania wobec kolegów z drużyny i przeciwników w każdym meczu”.

Blizzard zapewnia, że jest zadowolony z działania „algorytmów uczenia maszynowego do transkrypcji i identyfikacji toksycznych czatów głosowych”, które to rozwiązanie wprowadzono w darmowej strzelance wkrótce po premierze. System powinien trafić wrótce do kolejnych regionów i obsłużyć więcej języków. Ciekawe, czy poradzi sobie z najpopularniejszym polskim słowem.

„W przyszłym tygodniu do gry w trybie Rywalizacji dołączy Życiodawca i chcielibyśmy przypomnieć, że używanie umiejętności do celowego zakłócania gry sojuszników nigdy nie jest w porządku” - ostrzegają twórcy, mając na myśli umiejętność nowej postaci, która może przyciągać postacie - lub też wpakować je w pułapki. Mamy nadzieję, że wszyscy będą cierpliwi i uprzejmi, gdy Życiodawca będzie szukał swojego miejsca w społeczności”.

Na sam koniec jest jeszcze jeden dość naiwnie brzmiący apel. „Nasze dane pokazują, że gracze rzadko wygrywają, gdy zaczynają atakować sojuszników. Rozumiemy frustrację, gdy ktoś nie radzi sobie dobrze lub gra bohaterem, który nie wnosi efektywnego wkładu w mecz. Zawsze warto zachęcać członków drużyny do wdrażania pomysłów i strategii, ale poniżanie i nękanie nie przynosi nikomu korzyści”.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także