Bloober Team chce być jak Naughty Dog. Studio ujawnia plany na przyszłość
W planach co najmniej dwa duże projekty.
- W latach 2022-2025 studio Bloober Team będzie rozwijać dwie duże gry
- Obie są horrorami z elementami gier action adventure i tytułami klasy AAA
- Krakowski zespół chce osiągnąć pozycję, jaką ma Naughty Dog
Krakowskie Bloober Team - twórcy The Medium i serii Layers of Fear - ujawnili plany na najbliższą przyszłość. W ciągu pięciu lat studio chce zdobyć pozycję, którą posiada Naughty Dog, czyli autorzy Uncharted i The Last of Us.
Prezes krakowskiej firmy - Piotr Babieno - na konferencji dla mediów ujawnił, że do 2025 roku deweloperzy zamierzają stworzyć dwie duże gry o roboczych nazwach B i C. Pierwszy projekt realizowany jest we współpracy z japońskim Konami, a drugi opiera się na własnej marce.
Szczegóły na temat produkcji nie są znane, Wiadomo jednak, że pozycje pozostaną horrorami, ale otrzymają mechaniki z tytułów action adventure, w tym kamerę TPP i „filmową narrację”, co powinno zwiększyć potencjał sprzedażowy nawet do 10 mln egzemplarzy.
Babieno przekonuje, że obie gry znacznie podniosą prestiż firmy na międzynarodowym rynku. Deweloperzy chcą bowiem wkroczyć do „Ligi Mistrzów” branży wirtualnej rozrywki.
- Za pięć lat chcemy być tam, gdzie obecnie na przykład Naughty Dog. Mamy stabilną sytuację finansową dzięki partnerstwom i zrealizowanym projektom. Dały one spokój z finansowaniem i chcemy pozostać niezależni. Projekt B i C są kamieniami milowymi trzeciego etapu rozwoju Bloober Team - mówi menedżer w komunikacie cytowanym przez Stooq.
Babieno zasugerował, że krakowskie studio jeszcze w tym roku ujawni więcej informacji o projekcie B. Oba tytuły nie są tak duże jak Wiedźmin 3 czy Cyberpunk 2077, ale w gatunku horrorów są wysokobudżetowymi produkcjami klasy AAA - także pod względem wizualnym.
Co ważne, rozwijana jest także kolejna odsłona Layers of Fear, choć nie wiadomo, czy mowa o wspomnianej grze C. Niedawno zakończono pierwszy etap prac nad pozycją.
Bloober Team zatrudnia aktualnie 150 osób, ale do końca bieżącego roku lub pierwszego kwartału 2022 roku firma chce zwiększyć liczbę pracowników do około 200.