Bloober Team jest „na końcowym etapie” prac nad Silent Hill 2. W planach gra dla Take-Two
Do tego masa innych projektów.
Polskie studio Bloober Team zapewnia, że prace nad remakiem Silent Hill 2 znajdują się na końcowym etapie prac, a datę premiery powinniśmy poznać „w kolejnych miesiącach”.
Nadal brzmi raczej mało konkretnie. Doniesienia opublikowano wraz z najnowszym raportem finansowym, w którym firma pochwaliła się osiągnięciem w 2023 roku zysków na poziomie 2,59 mln złotych.
„Ten rok był bardzo wymagający dla branży gier i mocno zweryfikował wiele podmiotów, zwłaszcza tych obecnych na giełdzie. Dzięki skupieniu się na fundamentach i długoterminowej strategii jesteśmy obecnie jedną z najbardziej stabilnych finansowo i najszybciej rozwijających się firm branży gier na świecie” - zapewnił prezes Piotr Babieno.
Zgodnie z takim stanowiskiem, Bloober Team nie planuje zwolnień. Wprost przeciwnie, potwierdzono istnienie dwóch kolejnych projektów. „Project C” to całkiem nowa licencja rozwijana dla Take-Two Interactive. Jest też „Project R”, bazujący na marce należącej do Skybound Entertainment. Szczegółów nie podano, lecz można zgadywać, że mowa o The Walking Dead.
- Na obecnym rynku, gdzie balonik został przebity i wiele studiów zwalnia pracowników, coraz większe znaczenie ma strategia. My chcemy, żeby każdy nasz kolejny tytuł był lepszy od poprzedniego i trafiał do coraz większej grupy odbiorców - obiecuje Babieno. - Celem jest pozycja lidera horroru w grach do 2027 i czołowego horror house'u w perspektywie długoterminowej.
Zgodnie z obecną modą na rozmienianie kategorii „AAA” na drobne, Bloober Team nie planuje - niczym Ubisoft - zajęcia się grami klasy „AAAA”, lecz celuje raczej w segment „AAA minus”.
- Idziemy w wyższe budżety AAA-, ale nie wchodzimy w takie poziomy, gdzie gdyby podwinęła nam się noga, to oznaczałoby śmierć dla studia - mówił szef studia podczas konferencji prasowej przeprowadzonej po publikacji wyników finansowych.
Gdyby „Project C” i „Projekt R” to było za mało, są także cztery inne litery w opracowaniu. - Pracujemy jednocześnie nad preprodukcją kolejnego, nowego tytułu (»Projekt G«), do którego przechodzi zespół dotychczas pracujący nad Silent Hill 2. Projekt H jest we wczesnej fazie koncepcyjnej - wyjaśniał Babieno.
Do tego doliczyć można projekty współtworzone w ramach marki Broken Mirror („Projekt M” produkowany z Draw Distance, na sprzęt Nintendo) oraz „Projekt I”, powstający z firmą Play with Fire (gra VR o oparciu o znaną licencję). Można się pogubić!