Bloober Team nie odświeżył pierwszego Silent Hill, bo sequel lepiej pasuje do ich stylu
Taki był też plan Konami.
Zapowiedź odświeżonej wersji Silent Hill 2 spotkała się z bardzo optymistycznym przyjęciem wśród graczy. Niektórzy mogli jednak zastanawiać się, dlaczego Bloober Team nie zaczął od stworzenia remake’u pierwszej odsłony cyklu. Teraz przedstawiciele studia udzielili odpowiedzi na to pytanie.
„Myślę, że Silent Hill 2 po prostu lepiej pasuje do naszego DNA” - przekazał dyrektor kreatywny Mateusz Lenart w rozmowie z portalem Rock Paper Shotgun. „To bardziej emocjonalna, bardziej osobista opowieść niż, na przykład, pierwsza i trzecia część serii. W Blooberze zawsze lubimy opowiadać osobiste historie o ludzkich doświadczeniach, uczuciach oraz tym, jak sobie z nimi radzą”.
„Tematy okultyzmu albo rzeczy z innego świata nie interesują nas aż tak bardzo. Myślę, że to jest główny powód” - kontynuuje deweloper. „Oczywiście nasze gry zawierają pewne nadnaturalne elementy, ale ostatecznie to historie o konkretnej osobie udającej się na konkretną wyprawę, która pozwoli im odkryć prawdę o sobie”.
Lenart zaznacza także, że to jednak głównie Konami, jako właściciel praw do serii, zadecydowało, że przede wszystkim odświeżyć należy drugą część cyklu. „Tak, Silent Hill 2 najlepiej do nas pasowało w kontekście naszego DNA oraz gier, które zrobiliśmy w przeszłości” - dodaje główny producent Maciej Głomb. „Z drugiej strony, to nie my podejmowaliśmy decyzję. Marka jest bezpośrednio związana z planami Konami”.
„Otrzymaliśmy propozycję stworzenia tej gry z powodu naszego DNA i naszej przeszłości z Silent Hill 2. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że mogliśmy zrobić tę wersję gry, ponieważ rezonuje z naszymi emocjami” - tłumaczy dalej twórca. „Nawet w naszych poprzednich grach mocno inspirowaliśmy się Silent Hill 2 w pewnych aspektach”.
Przypomnijmy, że Silent Hill 2 trafi do sprzedaży 8 października tego roku. Produkcja zadebiutuje w wydaniach na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation 5. Na ten moment nie ma informacji o ewentualnym porcie na platformę Xbox.