Bloodborne - Karner w Hemwick, Walka z bossem: Wiedźma z Hemwick
Poradnik do Bloodborne: Jak dotrzeć do Wiedźmy z Hemwick i zdobyć narzędzie runiczne.
Lokacja, do której teraz się udasz jest teoretycznie opcjonalna. W praktyce jednak nie warto jej omijać. Po pokonaniu bossa w Hemwick zyskujesz bowiem Narzędzie runiczne z kuźni, które pozwoli wyposażać runy ulepszające postać.
Las pełen psów i strzelców
Ze Snu Tropiciela wróć do Archikatedry. Wyjdź, a po pokonaniu dwóch wrogów idź w prawo przy budynku, po drodze zbierz wszystkie przedmioty. Ścieżka jest tu prosta. Po chwili dotrzesz do niewielkiego lasku. Uważaj, bo jest tu sporo strzelców i psów. Najlepiej eliminować wszystkich okrążając całą lokację zaczynając od lewej strony i podążając przy skałach. Strzałów unikaj chowając się za drzewami. Po wyeliminowaniu wrogów zbierz przedmioty i wyjdź drugą ścieżką - pokonaj ostatni patrol z dwoma psami i przejdź do drzwi. Otwórz je i zapal latarnię - oto Karner w Hemwick.
Idź ścieżką dalej, od razu dostrzeżesz nowy rodzaj przeciwników - wieśniaczki wyposażone w różne bronie. Nie są to poważni wrogowie, ale nie możesz dać się okrążyć. Nie przesadzaj więc z seriami ciosów, bo nie zdążysz wykonać uników w odpowiedniej chwili. Pokonaj wszystkie i zbierz przedmioty, idź dalej ścieżką (jeżeli pójdziesz za dom po prawej znajdziesz windę, ale na razie jest ona nieaktywna).
Czarne stwory z sierpami
Wchodząc na kolejną polanę zobaczysz materializującego się przed tobą potwora. To dosyć silny rodzaj przeciwników, potrafią wykonać szybką i zabójczą serię ataków sierpem. Zawróc, by zwabić go do poprzedniego obszaru - tak, żeby nie przeszkadzali ci kolejni wrogowie znajdujący się dalej. Po pokonaniu stwora z sadzy przejdź do przodu, zlikwiduj psa i wieśniaka. Uważaj na koktajle mołotowa rzucane z podwyższenia przez kolejnego wroga. Podejdź do niego, po drodze pokonując jeszcze jednego przeciwnika, i szybko wyeliminuj.
Idąc dalej pod górkę zauważysz osiłka z cegłą. Pozwól mu podejść i pokonaj go. Pobiegnij w stronę bramy (otworzysz ją później z drugiej strony), by nie dać się trafić mołotowami. Zabij rzucającego je niemilca. Zbierz przedmiot leżący na wprost, później idź ścieżką w lewo - uważaj, bo po lewej stronie w wyłomie jest ukryty wróg. Wyjdź na polanę i zmierz się z kolejnym potworem z sierpem, pokonaj wrony po prawej stronie. Zbierz przedmioty i idź dalej (po prawej jest winda: skrót do pierwszej polany).
Uważaj, by nie spaść. Wywab jednego przeciwnika stojącego przed mostkiem i pokonaj go na większej polanie. Później przejdź przez most i zajmij się osiłkiem. Z budynku wybiegną wieśniacy, więc uważaj - jakby co, wracaj do tyłu. Wejdź do stodoły, po prawej siedzi nieruchomy wróg. Na końcu pomieszczenia pojawi się jeszcze pies. Przejdź do końca i wejdź po drabinie.
Stodoła z sianem
Zaraz po wejściu na piętro nie podchodź do przodu, gdyż pojawi się tam potwór z sierpem. Zamiast tego, idź do tyłu. Po deskach przejdź na drugą stronę i idź dalej, szybko zabij wroga na wózku w kącie, a później zbierz przedmioty z tego pomieszczenia (klejnot i Wiedzę szaleńca). Potem wracaj w stronę drabiny. Dopiero teraz pokonaj potwora z sierpem.
Wyjdź drzwiami po prawej stronie na dachy. Przejdź na skraj przepaści i idź przed siebie, uważaj na jednego wroga po lewej. Gdy zejdziesz na ziemię, musisz pokonać osiłka i trzech wieśniaków. Nieco dalej będzie też pies i wróg rzucający koktajlami mołotowa. Pokonaj wszystkich i przejdźdo drewnianego budynku, uważając na schowanego tam przeciwnika. Powoli zejdź na dół.
Musisz pokonać dwóch silnych katów. Zrób to pojedynczo, zwabiając jednego po drugim w miarę odosobnione miejsce. Pamiętaj, że zadajesz im mało obrażeń, kiedy kurczowo trzymają broń przy sobie - to ich postawa defensywna. Najlepiej czekać na zamach z naładowanym ciosem i uderzać w ostatniej chwili. Pamiętaj też o ich ataku wirującym - trafi cię, gdy jesteś za plecami kata.
Po zlikwidowaniu poważnych wrogów otwórz skrót - bramę po lewej stronie. Zajmij się eksterminacją pomniejszych przeciwników. Na wprost jest sporo psów, pozbądź się ich, pozbieraj wszystkie porozrzucane tu przedmioty. Później zacznij wchodzić pod górkę. Uważaj, bo za budynkiem po prawej jest jeszcze jeden kat. Sprowadź go niżej, zanim z daleka nadejdzie patrol paru wieśniaków. Później pokonaj ten patrol i idź do budynku na samej górze. Czeka cię tam starcie z bossem.
Boss: Wiedźma z Hemwick
W budynku zejdź po schodach do większej sali. Rozpocznie się potyczka z wiedźmą, a tak naprawdę z dwiema wiedźmami. To stosunkowo prosta walka, choć w pierwszej chwili może wydać się skomplikowana.
Cały sekret tkwi w tym, że wiedźmy przez dłuższy czas są niewidzialne. Możesz je jednak uderzać. Ważne jest nasłuchiwanie - możesz usłyszeć poruszającą się wiedźmę i próbować trafić ją „na ślepo”. To sprawi, że się pojawi. Co istotne, na początku będziesz widział pasek zdrowia wyłącznie jednej wiedźmy - dlatego może być to mylące i sugerować, że walczysz tylko z jedną.
Jedyny poważny atak wiedźm to wybuch magiczny. Korzystają jednak z niego rzadko. Poza tym, największym problemem są przyzywane stwory, które spotykałeś już wcześniej. Jeżeli pojawiają się daleko od ciebie, nie musisz do nich biec. Zajmuj się nimi dopiero, kiedy w sumie pojawią się trzy.
Wiedźmy poruszają się dookoła sali, raczej nigdy nie przebywają na środku. Pamiętaj, by szybko wykończyć drugą po zabiciu pierwszej - w przeciwnym razie pozostała przy życiu wskrzesi koleżankę.
Po walce zapal latarnię i przejdź dalej, by z ciała na krześle zabrać Narzędzie runiczne. Wracaj do Snu Tropiciela.
Następnie: Bloodborne - Zakazany las: Wioska i skrót do Kliniki Iosefki
Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia