Skip to main content

Bloodborne - Rewir Katedralny (część centralna), walka z bossem: Pastor Amelia

Poradnik do Bloodborne: Zwiedzanie reszty Rewiru Katedralnego, walka z Amelią.

Uwaga: Opisujemy tu podejście do Rewiru Katedralnego od strony Kuźni Kościoła Uzdrowienia, a nie od bramy. Ta trasa jest bardziej optymalna i nie wymaga wydania 10 000 tętnień krwi, by dostać się na duży plac na początku trasy do Archikatedry.

Gdy zeskoczysz z balkonu po wjechaniu windą z okolic pod Kuźnią Kościoła Uzdrowienia, od razu przejdź do dźwigni po lewej. Otworzysz bramę - skrót do latarni w Rewirze Katedralnym. Uważaj za stojących za nią wrogów. Możesz podejść do latarni w kaplicy, by wydać zebrane tętnienia.

Odzienie Czarnego Kościoła

Wróć przez otworzoną bramę i skręć w lewo. Uważaj, by nie zauważyli cię przeciwnicy i powoli przedostań się na centralny plac z dwoma olbrzymami. Musisz zlikwidować jednego po drugim - uważaj tylko, by nie zwabić w jedno miejsce dwóch naraz. Olbrzymy zadają potężne obrażenia, ale łatwo ich pokonać. Ciosy zadają wolno, więc zdążysz uskoczyć, najlepiej okrążając ich i uderzając w plecy. Po pokonaniu olbrzymów wyjdź z cmentarzyka w kierunku zamkniętej żelaznej bramy. Pociągnij dźwignię, by odblokować kolejny skrót.

Teraz idź w lewo od otwartej przed chwilą bramy i szybko pokonaj patrolującego strażnika. Ma on Rozpylacz, więc uważaj. Musisz szybko zadać mu parę ciosów, by nie zdążył cię podpalić. Idź ścieżką dalej, pokonaj jeszcze jednego strażnika. Zejdziesz po schodach - w uliczce po lewej porozmawiaj z postaciami w budynku przez okna. Zawróć i idź prosto, uważaj na wroga schowanego po prawej.

Uważaj na strzelca. Zwab pozostałych wrogów i wycofaj się poza jego zasięg.

Patrz prosto - zaraz nadejdzie wróg, a za nim pojawi się strzelec. Wyprowadź przeciwnika nieco dalej, by nie dosięgnęły cię strzały i zabij go. Później zajmij się strzelcem. Zajrzyj do jednego z wyłomów po lewej stronie alejki - będzie tam zestaw odzienia Czarnego Kościoła. Kieruj się powoli dalej, wejdź po schodach i cały czas pozostawaj w ruchu, by nie trafił cię kolejny strzelec. Biegając po placyku zwab kilku wrogów patrolujących okolicę i wyprowadź ich poza zasięg strzelca, pokonaj każdego po kolei.

Wejdź teraz wyżej, możesz już pokonać strzelca i pozostałych tu wrogów - żaden nie jest szczególnie dużym zagrożeniem, jeżeli zachowujesz standardowy stopień ostrożności. Idź jedynym przejściem, wejdź po drabinie, zbierz przedmioty po drodze. Później przejdź do przodu i zeskocz na dachy niżej, a następnie zejdź lub zeskocz na ziemię - uważaj na pieska.

Schody przed katedrą

Przed tobą wspinaczka po dosyć pokaźnych schodach. Poczekaj jednak aż olbrzym pójdzie na górę i przedostań się do bramy. Otwórz ją - możesz teraz spróbować pokonać dwa olbrzymy, by pozbierać kilka egzemplarzy Wiedzy Szaleńca porozrzucanych po placu. Olbrzymy są bardzo silne, ale powolne. Trzymaj się blisko i unikaj, gdy biorą zamach. Możesz też wrócić tu później.

Wróć do bramy prowadzącej do kaplicy z latarnią. Stąd zacznij wchodzić po schodkach, zaczaj się tu na patrolujących strażników. Pokonaj ich, a następnie - upewniając się, że nie ma w pobliżu olbrzyma - pokonaj jeszcze dwóch stojących na wywyższeniu po dwóch stronach schodów. Najpierw zajmij się tym dalszym, gdyż jest on strzelcem. Najlepiej zakradnij mu się za plecy. Później musisz pokonać jeszcze jednego olbrzyma. Jeżeli czujesz, że nie dasz rady - biegnij z całych sił w górę po schodach, aż do samej archikatedry i wbiegnij do środka.

Tym wrogom najlepiej w ogóle nie dać się trafić. Inaczej wpadniesz w szał.

Po drodze ominiesz też dwóch kolejnych wrogów, ale żaden za tobą nie wejdzie. Poczekaj jednak i nie wchodź po schodach w archikatedrze - czeka tam bowiem boss. Zdecyduj, czy chcesz wcześniej na spokojnie pokonać wrogów przed budynkiem. Uważaj jednak, bowiem przeciwnicy z drewnianymi palami powodują Szał, kiedy cię trafiają. Gdy pasek Szału dobija do końca, otrzymujesz duże obrażenia.

Pastor Amelia

Kiedy będziesz gotowy, idź po schodach do głównej sali katedry. Po scence zacznie się walka z bossem. Jest przerażający, ale w porównaniu do ostatniego - nieco prostszy.

Amelia nie atakuje znienacka. Właściwie każdy cios jest wcześniej sygnalizowany zamachem lub zmianą pozycji. Słabe punkty tego bossa to przede wszystkim nogi. Jeżeli zadasz duże obrażenia w te kończyny, wróg upadnie na chwilę na kolana, dając szansę do zadania mocniejszego uderzenia.

Oczywiście najsłabszy punkt to głowa, zazwyczaj jest jednak trochę za wysoko. Uderzanie w łapy przeciwnika może pomóc obniżyć głowę. Najlepiej stój przed Amelią, a gdy unikniesz poprzecznych ciosów, doskakuj do niej i atakuj. Gdy bierze zamach prawą łapą, spróbuj przesmyknąć się pod nią, by znaleźć się za plecami wroga i zadać potężny cios.

Mgła odrętwienia

Przydatny przedmiot w tej walce to Mgła odrętwienia. Powinieneś mieć już kilka sztuk - wcześniej nie były w ogóle przydatne. W trzeciej fazie Amelia zaczyna się uzdrawiać. Oddala się, staje w miejscu i pojawia się w okół niej złota poświata. Rzucając butelką Mgły zapobiegasz leczeniu celu (swoją drogą, możesz się domyślić, że to bardzo przydatny przedmiot w PvP). Pamiętaj jednak, że efekt Mgły działa krótko.

Leczenie możesz też przerwać serią mocnych ataków. W końcu pokonasz bossa. Po walce zauważysz, że zmienił się stan świata i pora dnia. Niektórzy przeciwnicy zmienią zachowania - na przykład olbrzymy. W świecie pojawi się też więcej Żniwiarzy (przeciwników z workami).

Otrzymałeś Złoty naszyjnik. Możesz go użyć, by zyskać klejnot do broni dający zwiększone obrażenia przeciw bestiom. Podejdź do ołtarza i dotknij czaszki - w ten sposób poznasz hasło, które przyda się później. Zapal latarnię. Jeżeli chcesz, możesz przenieść się do Snu Tropiciela, by rozwinąć postać i naprawić broń.

Następnie: Bloodborne - Karner w Hemwick, Walka z bossem: Wiedźma z Hemwick

Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia

Zobacz także