Bloodborne: The Old Hunters - Lady Maria z Astralnej Wieży Zegarowej i Wioska Rybacka
Poradnik do dodatku: Jak pokonać trzeciego bossa i odblokować kolejne lampy.
Otwórz drzwi za latarnią Ogród Świetlistego Drzewa, zbadaj ciało na drugim końcu komnaty i w ten sposób rozpoczniesz cutscenkę, a następnie walkę z kolejnym bossem - to Lady Maria z Astralnej Wieży Zegarowej.
Lady Maria to jeden z trudniejszych bossów w całym Bloodborne. Jest szybka, silna i potrafi poprzez błyskawiczny ślizg przemierzyć krótki dystans. Tym razem w trybie offline nie znajdziesz żadnego pomocnika, a starcie z bossem można podzielić na trzy fazy.
Walka z bossem: Lady Maria
Kluczem do zwycięstwa w tej walce jest nauka ciosów Lady Marii, a szczególnie tych kończących kilku-uderzeniowe combo. Zwracaj też uwagę na aktualną wersję broni przeciwnika.
Boss może zostać łatwo wytrącony z ataku, ale wyjątek stanowią tutaj dłużej ładowane uderzenia. W takiej sytuacji czas przygotowania ataku jest większy, więc powinieneś odskoczyć na bezpieczną odległość i wyprowadzić kontratak.
Gdy Lady Maria straci około 30 procent życia, wbije w siebie dwa miecze - to druga faza walki. Jeżeli jesteś blisko to możesz zadać dwa lub trzy ciosy, ale uważaj na eksplozję zadającą spore obrażenia!
Po wzmocnieniu ataki bossa staną się trudniejsze do uniknięcia. Szczególną uwagę zwracaj na dłużej ładowane ataki, takie jak wyskok w powietrze lub wystrzelenie strumienia krwi z broni.
Po wzmocnieniu przeciwnika zacznij korzystać z broni palnej w celu ogłuszenia lub przerwania ataku Lady Marii.
Kiedy pasek życia bossa zmniejszy się do około 25 procent rozpocznie się ostatnia, trzecia faza. Ataki Lady Marii zostaną wzmocnione obrażeniami od ognia. Po raz kolejny kluczem do zwycięstwa będą tutaj odpowiednie uniki i prawidłowe korzystanie z broni palnej.
Po walce otrzymasz nowy klucz - Gwiezdną Tarczę. Pojawi się także kolejna lampa, Astralna Wieża Zegarowa.
Wioska rybacka
Podejdź do dużej tarczy zegarowej (miejsce gdzie siedziała Lady Maria przed walką) i gdy pojawi się informacja użyj Gwiezdnej Tarczy. Mechanizm zegara zostanie uruchomiony i teraz skorzystaj z nowego przejścia. Zeskocz na dół i trzymaj się ścieżki - jeżeli przejdziesz zbyt na bok, spadniesz w przepaść.
Idź przed siebie, a znajdziesz Ołowiany eliksir i Wiedzę Szaleńca. Przed tobą pojawi się dziwna postać, z którą możesz porozmawiać. Gdy dojdziesz do budynków skręć w lewą stronę i trafisz na nową lampę - Wioska Rybacka.
Przed latarnią zobaczysz niedostępną jeszcze drabinę, więc wybierz ścieżkę na prawo od lampy, a trafisz na pierwszego przeciwnika. Obok niego leżą Fiolki z krwią. Idź dalej ścieżką, wkrótce spotkasz grupkę przeciwników. Nie są to wymagający wrogowie, ale radzę zachować ostrożność.
Wejdź do budynku z zieloną lampą z lewej strony, zabij przeciwnika i w dalszej części budynku znajdziesz Gniewny Wilgotny Krwawy Klejnot (6). Zobaczysz również zniszczone schody z tymczasowo niedostępnym przedmiotem.
Wróć na ścieżkę, a wróg stojący przy studni wyśle w twoją stronę dziwne duchy zadające obrażenia. Załatw przeciwników, ale uważaj na giganta z lewej strony. Przeciwnik jest silny i ma dużo punktów życia, ale przy ostrożnej walce nie powinien stanowić dużego niebezpieczeństwa. W miejscu, z którego wyszedł olbrzym znajdziesz Krew Śmierci Rodu (10).
Studnia z gigantami
Gdy podejdziesz do studni to pojawi się możliwość zejścia na dół, ale zachowaj ostrożność. Czeka tam dwóch silnych gigantów. Jeżeli zdołasz pokonać tych przeciwników za jednym podejściem, otrzymasz broń Lady Marii - Rakuyo.
Wejdź do budynku po prawej stronie od studni i załatw przeciwników. Wejdź schodami do góry, a na końcu przejścia znajdziesz Dziwaczny Ognisty Wilgotny Klejnot (5). Wróć do studni i pozbieraj okoliczne przedmioty - Fiolki z krwią, Ołowiany eliksir i Urna z olejem.
Z lewej strony za łodzią znajdziesz boczną ścieżkę, na której rozstawiono kilka łatwopalnych beczek. Skorzystaj z tej drogi i podnieś Wiedzę Wielkiego. Z lewej strony dachu zobaczysz wejście do budynku z zieloną lampą. Zabij przeciwników i znajdziesz tam zestaw ubrań umęczonego. Obok tych przedmiotów możesz podnieść Fragment Krwawego Kamienia leżący na zniszczonych schodach.
Wróć na dach, obok przejścia z zieloną latarnią kopnij drabinę, w ten sposób odblokujesz skrót do lampy. Po zebraniu wszystkich przedmiotów idź ścieżką w stronę lasu, gdzie trafisz na kolejnych przeciwników i zmutowane psy. Uważaj na wroga wysyłającego duchy w twoją stronę i przygotuj się na ciężką walkę z kolejnym gigantem z bronią!
Po zabiciu wszystkich przeciwników wejdź w boczną ścieżkę widoczną na obrazku, a z prawej strony znajdziesz Fragment Krwawego Kamienia. Podnieś Wiedzę Wielkiego i idź ścieżką do góry. W budynku naprzeciwko znajdziesz nową lampę - Chata Latarni Morskiej.
Następnie: Bloodborne The Old Hunters - Inwazje Bradora, Sierota Kos
Powrót do spisu treści: Bloodborne The Old Hunters - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po dodatku.