Skip to main content

Bloodborne: The Old Hunters - Szpital, winda, sale pacjentów

Jak zdobyć Działo kościelne i odblokować skrót do lampy

Zaczynając od lampy Koszmarny stos trupów skorzystaj z przejścia po lewej stronie, odblokowanego po pokonaniu Ludwiga Paskudnego. Na korytarzu spotkasz dwóch wrogów znanych z podstawowej wersji gry - przeciwnika z laską oraz starca z pistoletem na wózku.

Niektóre drzwi są zablokowanie, ale posprawdzaj otwarte cele. Znajdziesz tam Krew Śmierci Szału (9) oraz nową broń, której możesz użyć zamiast pistoletu - Pięść Gratii. W połowie korytarza zejdź schodami na dół, a trafisz na NPC za zamkniętymi drzwiami. Na pytanie czy słyszysz dzwon odpowiedz, że nic nie słyszysz.

Winda i nowa lampa

Wybierz schody prowadzące do góry, zabij szczury, a znajdziesz tam Fragment Krwawego Kamienia. Idź w stronę ołtarza, ale przygotuj się na zasadzkę dwóch łowczyń. Wycofaj się do schodów i skup się na walce z przeciwniczką korzystającą z miecza. Następnie wróć na górę, gdzie czeka kobieta w białych szatach. Podczas walki będzie wysyłała w twoją stronę magiczne pociski, gdy podejdziesz blisko, zacznie korzystać z miecza.

Podejdź do ołtarza i włóż w zwłoki wisior w kształcie oka, a w ten sposób uaktywnisz windę. Po zakończeniu cutscenki zapal nową lampę - Salę Badań i zjedź na dół windą.

Kiedy już się zatrzyma, wbiegnij na panel windy, a gdy ruszy ona do góry, szybko zeskocz na podłogę. W ten sposób uzyskasz dostęp do dolnej części windy. Podnieś przedmiot z ołtarza, a będzie to Czaszka Laurence'a - znajdziesz ją w ekwipunku w zakładce z kluczami.

Przyjemna broń palna

Skorzystaj z dźwigni i wbiegnij na windę, to zjedziesz na niższy poziom, gdzie w skrzyni znajdziesz potężny pistolet - Działo Kościelne.

Wjedź windą na górę i skorzystaj ze schodów obok lampy o nazwie Sala Badań. Zabij uciekającego stworka, a dostaniesz dwa Fragmenty Krwawego Kamienia. W centralnej części pomieszczenia znajdziesz Błękitne eliksiry i pokojowo nastawionego NPC, z którym możesz porozmawiać. Weź pod uwagę, że zbyt długie stanie w wodzie spowoduje powolne zatrucie.

Dziwne sale pacjentów

W tym pomieszczeniu znajdziesz dwoje drzwi (prowadzące do lokacji Balkon na 1. piętrze i 1. piętro laboratorium), więc wybierz schody do góry i zlikwiduj wrogów z dużymi głowami. Zwykle nie są to groźni przeciwnicy, ale gdy zaczną gwałtownie wymachiwać rękami, to mogą zadać spore obrażenia.

Wybierz schody po prawej stronie, a trafisz na 2. piętro Sali pacjentów. W tym pomieszczeniu czeka duża liczba wrogów, a przeciwnicy z górnej części będą rzucali w ciebie kulami z kwasem. Obok schodów znajdziesz środki uspokajające.

Po zabiciu wszystkich wrogów idź schodami i wejdź po drabinie. Tutaj trafisz na silniejszego przeciwnika z bronią i dużą liczbą punktów życia, więc zachowaj ostrożność. Możesz wybrać przejście z prawej strony i zjechać drabiną na dół, gdzie znajdziesz tylko kilku osłabionych wrogów. Zamiast tego wybierz schody z lewej strony i otwórz drzwi.

Skieruj się w prawą stronę i podnieś Antidotum. Drzwi po prawej stronie prowadzą na 4. piętro Sali pacjentów, ale przygotuj się na atak wroga tuż przy drzwiach. Wybierz schody z prawej strony, a znajdziesz klejnot do ulepszenia broni.

Opuść 4. piętro Sali pacjentów i skorzystaj ze schodów na wprost, ale przygotuj się na atak starca z karabinem. Pobiegnij do góry, a następnie schodami na dół, znajdziesz się na tym samym piętrze co przeciwnik na wózku inwalidzkim. Zabij pobliskich wrogów i zwróć uwagę, że przy niektórych szafkach widać podłogowe płyty naciskowe. Po wejściu na ten przycisk następuje wybuch zadający duże obrażenia, więc staraj się unikać pułapki.

Staraj się przechodzić obok takich płyt naciskowych

Idź w prawo aż dojdziesz do drzwi 5. piętro Sali pacjentów. W środku znajdziesz błękitny eliksir i powiększoną głowę. Uważaj na okolicznych wrogów - mogą wyrzucić z siebie macki i nabić na twojej postaci status szału. Jeden przeciwnik wisi nad drzwiami. Jeżeli spadnie na twoją postać, to poniesiesz duże obrażenia.

Wróć do schodów, otwórz drzwi oznaczone 5. piętro laboratorium i zjedź windą na dół. W tym pomieszczeniu czeka trzech przeciwników z pistoletami. Zapamiętaj to miejsce, ponieważ kilka razy będziesz tutaj wracał.

Skorzystaj z dźwigni na wprost od windy, którą przyjechałeś i zjedź na dół. Możesz tutaj porozmawiać z NPC przywiązanym do krzesła. Otwórz drzwi, a odblokujesz skrót do lampy Sali Badań.

Następnie: Bloodborne The Old Hunters - Płyny mózgowe, droga do drugiego bossa

Powrót do spisu treści: Bloodborne The Old Hunters - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po dodatku.

Zobacz także